S lijepim proljetnim danima i prvim visokim temperaturama posegnuli ste u autu za ugođajem klima-uređaja, ali i primijetili kako unutrašnjost niti miriši baš ugodno, niti se zrak dovoljno hladi? A neki nepoznat zvuk dopire iz otvora za dovod zraka u kabinu? Ni potrošnja goriva se nije smanjila iako su ljetne gume opet na autu, nema ni snijega ni leda ni proklizavanja ni duge vožnje u niskim stupnjevima prijenosa.
Kako pišu 24 sata, zaključak je samo jedan – klima-uređaj mora na kontrolni pregled. A rješenje još jedno – vozite dalje pa ćete nakon pet-šest tisuća kilometara potrošiti onoliko novca koliko bi stajao popravak uređaja. A klima-uređaj neće raditi kako treba.
Automobil s uključenim ispravnim klima-uređajem za uobičajene vožnje troši samo od 2 do 3 posto goriva više. Dakle, u prosječnom automobilu iz srednje klase, koji troši oko 7 litara goriva na 100 kilometara, to je povećanje potrošnje za oko 2 decilitra na 100 kilometara. Istina, klima-uređaj će sasvim solidno hladiti unutrašnjost vozila čak i ako mu nedostaje i više od četvrtine plina, ali će se pritom prosječna potrošnja goriva povećati za više od jedne litre.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu