Nova Volvo VEA (Volvo Engine Architecture) obitelj motora bit će predstavljena ove jeseni, a jedan od tehničkih novitetai jest inovativna i-ART tehnologija ubrizgavanja koja značajno smanjuje potrošnju novih dizelskih motora.
Korištenjem povratnih informacija o pritisku ubrizgavanja na svakom injektoru goriva, umjesto korištenja samo jednog senzora pritiska u zajedničkom vodu, i-ART tehnologija omogućava konstantnu kontrolu i odvojeno prilagođavanje ubrizgavanja u svakom od četiri cilindra.
„Povećanje pritiska ubrizgavanja na vrlo visokih 2.500 bara, uz dodatak inovativne i-ART tehnologije, može se opisati kao drugi veliki korak u dizelskoj revoluciji. Značaj ovog dostignuća jednak je izumu lambda sonde u katalitičkom konverteru još davne 1976. godine. To je naša nova svjetska inovacija,“ ističe Derek Crabb, dopredsjedik odjela za razvoj motora pri Volvo Car grupaciji, te dodaje: „Svaki injektor na vrhu ima mali kompjuter koji nadgleda pritisak ubrizgavanja. Korištenjem ove informacije, samopodešavajući i-ART sustav osigurava idealnu količinu goriva u svakom trenutku procesa izgaranja.“
Kombiniranje visokog pritiska ubrizgavanja i i-ART tehnologije daje kupcu motor koji ima manju potrošnju, manju razinu štetnih emisija, ali i bolje mogućnosti te prikladan zvuk.
Predstavljenje u jesen 2013. godine
Volvo će novu VEA obitelj motora predstaviti u jesen 2013. godine. Usporedo s novim motorima, Volvo će predstaviti i novu 8-stupanjsku automatsku transmisiju koja pridonosi uglađenoj vožnji i izvrsnoj ekonomičnosti.
Common rail dizelaši i benzinci s izravnimubrizgavanjem su standard u nadolazećoj modularnoj obitelji dizelskih i benzinskih motora. Nekoliko razina turbopunjenja otvara mogućnost fleksibilnosti ponude od ultraštedljivih do izrazito jakih pogonskih jedinica. Kako bi se zadovoljile potrebe kupaca, određeni će motori dobiti dodatne mogućnosti preko elektrifikacije ili neke druge pomoćne tehnologije.
„Novi će motori podići užitak u vožnji svojim agilnim i uglađenim radom, ali i snažnim karakterom nove 8-stupanjske automatike,“ zaključuje Derek Crabb.
V8 motori su dinosauri
„Stvorit ćemo manje, inteligentnije motore s toliko snage da će trenutni V8 motori postati pravi dinosauri. Naši će novi četverocilindarski motori ponuditi bolje mogućnosti od aktualnih šestcilindarskih motora, uz potrošnju nižu od trenutnih četverocilindarskih motora. Uz to, pomoćna elektrifikacija ih podiže na razinu aktualnih V8 motora,“ napominje Crabb.
Novi motori će se proizvoditi u pogonu Skövde u Švedskoj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu