Vodeće poslovne novine – rasadnik kvalitetnog kadra

Autor: Poslovni dnevnik , 02. veljača 2014. u 22:01
Prvi broj Poslovnog dnevnika izašao je 1. ožujka 2004. godine

Konstanta Poslovnog dnevnika je orijentacija na ozbiljnost i relevantnost, da se izbjegne pošast senzacionalizma.

Slaveći 2500. broj i uskoro punih deset godina izlaženja urednici i novinari Poslovnog dnevnika, danas vodećih poslovnih novina u Hrvatskoj, imaju se čega prisjetiti. A to bi prisjećanje u mnogome moglo poslužiti za vjernu rekonstrukciju vremena i događaja koji su, gledaju li se prva izdanja, i danas aktualni.

Ilustrativna je i prva naslovnica iz 1. ožujka 2004. s glavnom temom i sljedećim naslovom: "Vlada kreće u borbu protiv organiziranog kriminala"! Tu bitku koja, eto, traje i danas, najavio je tadašnji premijer Ivo Sanader odmah po osvajanju prvog premijerskog mandata. Premijer Sanader, međutim, nije ustrajao već je nekoliko godina kasnije i sam postao glavni osumnjičenik u brojnim korupcijskim aferama. Ili, primjerice, apel u istom tom broju kroz pero prvog glavnog urednika Miodraga Šajatovića – dakle, prije deset godina, "da se Hrvatska okrene izvozu te provođenju strukturnih reformi osobito u području javne uprave" i danas ima jednaku težinu, ako ne i veću. Sudjelujući u svim mijenama kroz koje je prolazila Hrvatska, a bile su doista ogromne, Poslovni dnevnik bio je vođen jednom osnovnom idejom – sačuvati vjerodostojnost, nezavisnost  i povjerenje čitatelja. Mijenjali su se vlasnici, uprave, glavni urednici, pa donekle i koncepcije. Ali konstanta Poslovnog bila je i ostala orijentacija da se bude ozbiljan i relevantan, da se izbjegne pošast upadanja u senzacionalizam, kao i u spinove i druge vidove manipulacije kojima je novinarstvo sve više izloženo.

Novinarima i uredništvu Poslovnog ključna je točna i provjerena informacija, kontekstualizacija događaja i trendova, i po tom nastojanju naša je novina ostala nepromijenjena. Poslovni dnevnik svoju poziciju duguje nekolicini izdavača, od čega su dvije najveće izdavačke kuće na hrvatskom prostoru. Projekt je startao pod okriljem Europapress Holdinga, a već sedmu godinu u vlasništvu je Styria Grupe. Temelj samog projekta bio je prije svega nekadašnji Poslovni tjednik kojemu je glavni pečat dala ekipa nekadašnjeg popularnog tjednog priloga Večernjeg lista – Poslovnog svijeta. Drugim riječima, Poslovni je na taj način nastavio svoj život započet još krajem 80-ih, s tim da je samostalni tržišni nastup značio i daleko veći izazov jer takav profil novina u Hrvatskoj je 'osuđen' na skromne brojke kad je riječ o tiraži. 

Dolazak Masmedije
Prvom glavnom uredniku Šajatoviću prisnažio je i Tomislav Wruss, tadašnji glavni urednik Jutarnjeg lista. Ipak, put u ozbiljan poslovni dnevnik kratko je trajao što se tiče EPH-a. Nakon svega godinu dana u vlasničku strukturu Dnevnika ušla je Masmedia Stjepana Andrašića, inače dugogodišnjeg glavnog urednika Večernjaka u vremenima rekordnih naklada, pod kojim je krenuo i spomenuti Poslovni svijet. Mnogi su se novinari i urednici Poslovnog kasnije okrenuli pokretanju ili razvoju sličnih projekata.

Tako je Viktor Vresnik, današnji glavni urednik Jutarnjeg lista, dobar dio svog angažmana nakon Dnevnika proveo kao urednik hrvatskog izdanja Forbesa. A Đurđica Klancir, Šajatovićeva zamjenica, pokrenula je za švedskog ulagača Boniera sličan dnevni projekt u Hrvatskoj – Business.hr. Sam Šajatović je, pak, krenuo s poslovnim tjednikom Lider. Ekspanzija izdavačkih projekata vezanih uz ekonomiju i biznis sredinom prošlog desetljeća potaknula je općenito veliku fluktuaciju u novinarskoj profesiji. Mnogi su iz Poslovnog krenuli za novim projektima, a u različitim fazama dolazile su mu nove snage. Tako su u prvom valu otišli, primjerice, Danica Juričić, Renata Ivanović, Branka Stipić, Miroslav Kuskunović, Silva Pavić Stazić, Gabrijela Kasapović, Feđa Hudina, Maša Ivanuš, koji su danas mahom profesionalni PR-ovci u privatnom i državnom sektoru. Neki su se, pak, nekoliko godina kasnije iz Poslovnog otisnuli u posve nove profesionalne vode. Kolegica Mirela Klanac tako je danas direktorica u HEP-u, a Snježana Vujisić Sardelić glasnogovornica u AZTN-u. Zoran Daskalović danas je u Ministarstvu poduzetništva, a Sandra Bartolović glasnogovornica je Liberala. U drugim redakcijama na poslovnim i financijskim temama svoju su karijeru nastavili Marina Klepo (u Jutarnjem), Anja Šeparović (na HTV-a) i Siniša Malus (na portalu Seebiz.eu). S nama su radili i brojni drugi danas poznati i ugledni novinari poput Gojka Drljače, Tomislava Klauškog, Saše Vejnovića, Gorana Borkovića, Ivana Pandžića, Igora Vukića, Marija Duspare, Ivana Hrstića, Stanka Borića, Vesne Roller, Josipa Jagića, Mirka Mlakara, Dragane Radusinović, Biserke Ranogajec, Andreje Šantek.

Od prvih snaga u branši su ostali mnogi; bilo u uređivanju ili pisanju, poput Manuele Tašler, Ivice Grčara Piksa ili Željka Šojera, bilo u menadžmentu, poput Željka Vukelića. Na žalost, jedino nema našeg dragog kolege Hrvoja Mateljića.Najosjetljiviju fazu Poslovnog, kad se i urednička i novinarska ekipa prilično osula, prebrodila je Andrašićeva Masmedia, i to zahvaljujući ponajprije čvrstoj jezgri onih koji su ostali, te dolasku novih kolega. Na fukciji formalno izvršnog urednika, a zapravo kao glavni operativac, bio je Stjepan Blažević, današnji pomoćnik glavnog urednika Večernjeg lista. Od prvog broja do danas ovdje pišu Jadranka Dozan, Suzana Varošanec i Marija Brnić. Brzo nam se pridružila i Božica Babić, te potom i Marija Crnjak, Vladimir Nišević, Tomislav Oharek, Bernard Ivezić, Darko Bičak, Želimir Žanko, Ksenija Puškarić i drugi. U drugom valu zajedno s glavnim urednikom Darkom Markušićem u naš tim dolaze Karlo Vajdić, Gordana Grgas, Andrea Koščec, Tin Bašić, Ana Blašković, Tatjana Tadić, Predrag Vučinić, Danijela Jozić, Dijana Suton, Majda Žujo koja danas radi u odjelu promocije i marketinga. Vratili su se i danas su s nama, pak, Saša Paparella i Ante Pavić. Kako je Poslovni doista bio rasadnik kadrova, ispričavamo se onima čija imena nisu spomenuta. 

Redizajn novina
U pravilu je u Poslovnom sa svakom važnom promjenom dolazio i redizajn novina. Od početka travnja 2005. Dnevnik mijenja ime i postaje Poslovni dnevnik. Pojačava se naglasak na poslovnim informacijama, a pola godine kasnije uzima i prepoznatljivu boju biznis novina. Početkom 2006. Masmedia postaje jedini vlasnik Poslovnog dnevnika. Kroz naredne dvije godine pokazalo se da tvrtka treba partnera i zbog financijske stabilnosti projekta ulazi u partnerstvo s austrijskom Styrijom. U ožujku 2008. novi vlasnik Styria postavlja i novi urednički tim na čelu s Markušićem, a od prošlog ljeta stiglo je novo pojačanje. Glavni urednik postaje Mislav Šimatović, njegov zamjenik Marko Biočina, urednik gospodarstva u Večernjem, a pomoćnici Vladimir Nišević i Branka Suvajac. Poslovni pod izdavačkim okriljem Styrije izrastao je u premium brend. Nagrađujući najbolje kompanije na Zagrebačkoj burzi pridonosi jačanju transparentnosti korporativnog sektora u zemlji.

Njegovu kvalitetu potvrdio je i cijeli niz europskih nagrada – European Newspaper Award (za tipografiju, redizajn, vizualizaciju, prijelom, naslovnice…), kao i strateška suradnja s uglednim svjetskim izdavačkim kućama. Naime, s The New York Timesom i The Economistom razvija suradnju kroz izdavanje posebnih priloga za hrvatskom tržište. Tekstovi objavljeni u Poslovnom prenošeni su u gotovo svim medijima u Hrvatskoj, ali i šire. Citirale su nas i globalne kuće poput BusinessWeeka, Reutersa, Bloomberga, Dow Jonesa, AFP-a, APA-e, SeeNewsa, Wirtschaftsblatta, Die Pressea… Poslovni je s gospodarstvenicima prolazio kroz sve: od rasta do krize, otvaranja i gubitka tržišta, razvoja i gašenja tvrtki, nelikvidnosti i predstečajeva, ali i izostanka reformi, ulaska u EU i otvaranja EU fondova. Osim kroz novine, sve više te teme nastojimo približiti i organiziranjem konferencija i okruglih stolova. Jer, kao što smo i u našem prvom broju poručili "nema vremena za gubljenje!"

Portal poslovni.hr

Redizajniran, brži, pregledniji web portal s modernijim sadržajem 

Za portal Poslovni.hr koji postoji od 2005. godine, i od tada je adresa na koju čitatelji redovito dolaze u potrazi za poslovnim informacijama, posljednje dvije bile su doista značajne: u jesen 2012. godine predstavljen je redizajnirani, brži, pregledniji, sadržajniji i moderniji web portal, koji od tada ne prestaje rušiti rekorde u posjećenosti prema istraživanju koje vrši GemiusAudience. Tako se Poslovni.hr našao visoko na listi najrelevantnijih medija, ne samo među specijaliziranim portalima, nego i mainstream medijima. U studenom 2013. godine portal je čitalo 285.467 stvarnih korisnika, čime se Poslovni.hr tada smjestio na 12. poziciju po čitanosti među hrvatskim web stranicama. Poslovni.hr danas ne bi bio to što jest da nije predanog rada "dobrih duhova" portala Tomistava Hrastovčaka i Vjekoslava Čule.

Komentari (2)
Pogledajte sve

VJEKO I TOMO SU CAREVI!

VRATITE NAM NAŠEG BIRTU [emo_mrgud]

New Report

Close