Viro će primjenom naših savjeta biti spremniji za budućnost

Autor: Marta Duić , 17. rujan 2015. u 22:01
Ivan Barjasic, menadžer za upravljanje projektima

Menadžer za upravljanje projektima u Conmoto Consulting Groupu, govori o poslovnim iskustvima u Hrvatskoj.

Ivan Barjasic, menadžer za upravljanje projektima u Conmoto Consulting Group uključen je u brojne međunarodne projekte s područja menadžmenta.

Zahvaljujući stečenim znanjima i dugogodišnjem međunarodnom iskustvu u gospodarskom sektoru njegov je zadatak pridonijeti boljem strateškom i operativnom pozicioniranju tvrtki na tržištu i zadržavanju konkurentnosti u današnjim dinamičnim uvjetima globalnog tržišta. Okosnica karijere mu je menadžment konzalting s naglaskom na međunarodno poslovanje kojem se posvetio nakon studija menadžmenta, logistike, korporativnog upravljanja i računarstva na europskim sveučilištima u Njemačkoj i Engleskoj. Danas je glavni odgovoran za hrvatsko tržište u novootvorenom predstavništvu tvrtke. 

Kako ste se odlučili doći u Hrvatsku i otvoriti predstavništvo konzultantske tvrtke Conmoto Consulting Group?
Premda sam odrastao, školovao se i svoje radno iskustvo stjecao u inozemstvu, osjećam se koliko Europljaninom toliko i Hrvatom i stalo mi je do boljitka Hrvatske. Želio bih da hrvatsko gospodarstvo čvrsto stane na noge i da se hrvatske tvrtke osposobe kako bi dugoročno mogle opstati na sve kompetitivnijem svjetskom tržištu, no to je zahtjevan proces. Pretpostavka za uspješne i profitabilne tvrtke koje se mogu dokazati i izvan granica svoje matične zemlje je stvaranje efikasnih struktura i procesa, njihova inovativna snaga, efektivni sustavi upravljanja tvrtkom i posebno bih naglasio, opća mobilizacija svih zaposlenika, koji se moraju znati i spremni su nositi se s poduzetničkim izazovima. Radeći dugi niz godina u inozemstvu na različitim projektima i pomažući mnogim tvrtkama u optimiranju njihovih poslovnih procesa oduvijek sam želio ta iskustva pretočiti i prenijeti tvrtkama i u svojoj zemlji. 

Za tvornicu šećera Viro radite novu organizacija nabave i održavanja. Kako je došlo do te poslovne suradnje?
Kao inicijator optimizacije poslovnih procesa šećerane Viro u cilju njezina razvoja i opstojnosti na svjetskom tržištu s direktorom Zadrom vodio sam niz razgovora koji su bili iznimno zanimljivi, otvoreni i poučni. Prepoznavši važnost i potencijale na području nabave i održavanja direktor Željko Zadro je odlučio pokrenuti konzekventno optimiranje usmjereno na stvaranje vrijednosti i dobiti. Našu konzultantsku tvrtku su odabrali zbog operativnog iskustva  angažiranih savjetnika koji za razliku od uobičajene prakse u konzultantskim društvima i sami imaju dugogodišnje iskustvo na odgovornim položajima u industriji. 

Što ste točno primijenili i koji učinci se očekuju?
Najprije smo proveli tzv. "Procurement & Maintenance Check", odnosno preispitivanje organizacija nabave i održavanja. Pritom su identificirane goleme rezerve s obzirom na učinkovitost i buduće prihode koji će se od kraja kolovoza povećati u okviru višemjesečnog provedbenog projekta. "Lean" troškovno efikasna proizvodnja nemoguća je bez optimirane efikasnosti postrojenja,  a tvrtka Viro zbog sezonske raspoloživosti sirovinom proizvodi samo u jednom dijelu godine. Suvremeni procesi održavanja usko su povezani sa svim ostalim procesima tvrtke te raspolažu pokazateljima poslovanja (KPI) koji čine transparentnim njihov doprinos uspjehu tvrtke. Koncept održavanja usmjerenog na stvaranje vrijednosti pridonosi trajno većoj produktivnosti i profitabilnosti tvrtke i predstavlja temelj za buduće izazove i razvoj. Za procese održavanja posebno je važno s jedne strane povezivanje s planiranjem proizvodnje a s druge nesmetana integracija u tokove nabave koji zajedno s održavanjem moraju stvoriti sustav  kojim će se potrebni materijali i usluge troškovno optimalno i u roku staviti na raspolaganje. U Viro tvornici šećera time su utvrdili izniman potencijali za smanjenje zaliha uz istodobno poboljšanje raspoloživosti. U mnogim tvrtkama danas zahvaljujući outsourcingu i koncentraciji na osnovne djelatnosti otpada preko 70 posto troškova na dobavljače. Za povećanje dobiti potreban je suvremeniji sustav nabave kojim će se ovi troškovi strateški upravljati. Viro tvornica šećera ima kvalificirane i motivirane djelatnike, ali izazov je u okruženju sa sve većim međunarodnim utjecajem i pritiskom konkurencije strateški usmjeriti proces nabave kako bi zajednički sa snažnim partnerima dobavljačima značajno pridonijeli povećanju prihoda poduzeća.

Koliko će to pridonijeti boljem poslovanju Viro tvornice šećera?
Do kraja godine Viro će na osnovi optimiranog procesa nabave te procesa održavanja i korištenjem suvremenih metoda i alata u nabavi i održavanju biti "spreman za budućnost". Istodobno će se započeti s preispitivanjem i ponovnim strukturiranjem baze dobavljača. Cilj je razviti snažnu bazu dobavljača koji isporučuju potrebna dobra i usluge uz minimalne troškove. To će se ostvariti partnerstvom, zajednički s dobavljačima, tako da će se i njihova konkurentnost povećavati te će se uz Viro tvornicu šećera u Hrvatskoj razvijati učinkovite gospodarske strukture.

Iz vašeg globalnog poslovnog iskustva, koje probleme naše tržište ima najviše izražene u usporedbi s ostalim zemljama u kojima poslujete? 
Ne pripadam "kritičarima", moja uloga jest rješavanje problema. Svaka zemlja i svako gospodarstvo, a time i tržište imaju svoje specifične probleme. Bit je u sposobnosti točnog uočavanja problema i spremnosti da ga se brzo i djelotvorno riješi imajući uvijek u vidu sveukupnu uspješnost tvrtke na tržištu i njezinu profitabilnost. Za prosperitet je odlučujuće da se u zemlji stvara dostatna realna dodana vrijednost, no to je u globaliziranom svijetu moguće samo ako se ostvaruje visoka efikasnost preko cijelog lanca vrijednosti. U suprotnom, domaće se tvrtke teško mogu održati u konkurenciji s internacionalnim kompanijama i zemlja bi mogla izgubiti autonomnu ekonomsku snagu.

Savjeti tvrtkama

Koji je vaš savjet hrvatskim poduzetnicima, kako se najbolje istaknuti na tržištu?

U današnjem dinamičnom okruženju, rekao bih da je brza prilagodba, inovativnost, kreiranje novih proizvoda, neprestana optimizacija procesa i struktura, usvajanje novih znanja, načina trgovanja, aktiviranje i uključivanje djelatnika svih hijerarhijskih razina u taj proces preduvjet uspješnosti tvrtke na tržištu.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Neka savjetuje stručno rukovodstvo prezimena Zadro kako to da je francuski šećer jeftiniji od njihovog i to usred HR!

New Report

Close