VEM uskoro predstavlja Analizu medijskog tržišta

Autor: Saša Paparella (VLM) , 08. rujan 2013. u 22:01
Treba li nam novi nacionalni TV kanal?/FOTOLIA

Zasad se neće ponoviti natječaj za novi nacionalni TV kanal, koji je VEM poništio jer ‘niti jedan od ponuđača ne bi obogatio medijsku ponudu’.

Vijeće za elektroničke medije (VEM) predstavit će 24. rujna studiju pod nazivom Analiza TV tržišta RH.

"Ovom sveobuhvatnom analizom definirano je postojeće stanje hrvatskog TV tržišta s posebnim naglaskom na lokalne TV postaje i međunarodne trendove", navode u VEM-u. Kako doznajemo, oko pola milijuna kuna vrijednu studiju napisanu na 130 stranica zajednički su izradili Ipsos plus, AGB Nielsen i Media hub, koji su pet mjeseci istraživali programe nacionalnih, regionalnih i lokalnih TV postaja. Ovo je prvi put da VEM naručuje tako opsežnu studiju, koja bi mogla pomoći i u donošenju odgovora na pitanje treba li Hrvatskoj novi nacionalni TV kanal. Među članovima VEM-a nema zajedničkog stava o tom pitanju, a stav cijele institucije vremenom se mijenja. Dugo je zaključak bio da nema mjesta za još jedan kanal. No, početkom ove godine ipak je raspisan natječaj za multipleks B, na koji su se javili Nova TV, Antenna Televizija, Nezavisna televizija i  Televizija PET.

Članovi VEM-a niti jednom od tih ponuđača nisu dali potrebnu većinu, čime je natječaj poništen. Tada je iz VEM-a priopćeno kako "pristigle ponude na natječaj za opći kanal u multipleksu B na nacionalnoj razini ne bi obogatile televizijsku medijsku ponudu u odnosu na sadržaje što se već emitiraju. Vjerujemo kako će se na sljedećem natječaju voditi više računa o javnom interesu hrvatskih građana".Kako doznajemo, natječaj vjerojatno neće biti ponovljen ove godine, ali mogao bi se ponoviti sljedeće. I dok se dio članova VEM-a bezuvjetno zauzima za obogaćivanje medijske scene, drugi napominju kako bi se ulaskom novog kanala na tržište moglo urušiti financiranje svih televizija s nacionalnom koncesijom, "jer dolazak novog igrača znači fragmentaciju, pad gledanosti, a time i smanjene prihode od marketinga". Oni tvrde da bi u tom slučaju opći kanali postali manje atraktivni oglašivačima, što bi smanjilo cijene oglasnog prostora, pa bi u pitanje mogla doći i održivost postojećih televizija s nacionalnom koncesijom.

Komentirajte prvi

New Report

Close