Ako smo u proteklih deset godina (ili više) bili svjedoci stalnih marketinških istraživanja tisućljetnih trendova i smjernica, danas smo već vrlo duboko u raspravi o tome što generacija Z želi i očekuje od nas.
Izraz “Gen Z” nije nov, no mnogi se ljudi još uvijek pitaju koliko su stari pojedinci koji pripadaju ovoj generaciji.
Generaciju Z čine svi rođeni između 1997. i 2012. godine, što znači da je to generacija koja prati milenijalce. Njihova najveća karakteristika je da su rasli zajedno s internetom i društvenim medijima što zauzvrat snažno definira njihove kupovne navike i očekivanja koja imaju prema robnim markama (i posljedično proizvodima).
Ako mi milenijalci volimo istraživati, posezati za trendi stvarima kako bi se osjećali da pripadamo, ponekad se malo okrenuti od zaštite okoliša, a ponekad se malo pretvarati, generacija Z je generacija kojoj su stvari jasne. Cijeni transparentnost, zahtijeva fluidnost i teži jednostavnosti.
Očarati pripadnike generacije Z nije tako laka stvar. Varaju se oni koji misle da će biti dovoljna samo otkačenost i ekstremna različitost. Ova mladost brzo prepoznaje nepoštenje i površnost. Žele i očekuju nešto više, s dozom individualnosti.
Analitičari su istaknuli niz smjernica koje mogu pomoći osnivačima brendova da se približe generaciji Z. Potonje mi se učinilo najzanimljivijim. Neke je lakše postići, druge teže, a neke će se i brzo zaboraviti, stoga je važno držati oči otvorenima i brzo prepoznati prilike koje će se u budućnosti pojaviti na tržištu.
Pet zanimljivih smjernica za postavljanje brendova imajući na umu generaciju Z
1. Fluidnost
Kupnja praška za rublje, primjerice, jedna je od onih stvari u kojima bi svi željeli fluidnost. Kod kuće ga ne smije ponestati, ali se pritom sjetimo da ga moramo kupiti tek kad je kasno. Imati pretplatu na proizvode koji su neophodan dio našeg svakodnevnog života, ali im pritom ne pridajemo puno pažnje, san je svakog milenijalca i činjenica bez koje genzijevci ne mogu zamisliti budućnost.
2. Instagramabilnost
Instagramabilnost je svojstvo koje su proizvodi i usluge stekli pojavom društvenih mreža (osobito Instagrama). Činjenica da je brend ili njegov proizvod instagramabilan znači da je vrlo snažno izražen (također) u digitalnom svijetu. Instagramabilnost se najčešće pokazuje kroz vizualne
elemente ili kroz doživljaj koji proizvod odnosno usluga nudi. Ako želimo učiniti da proizvod postane viralan na društvenim mrežama, aspekt instagramabilnosti mora biti zadovoljavajući.
3. Transparentnost
Transparentnost je važna u cijeloj vertikali određene industrije. Generaciji Z je stalo do toga tko stoji iza brenda, odakle proizvodi dolaze i kako se izrađuju.
Sve se to može manifestirati i komunicirati na više razina – kroz pakiranje, sadržajni marketing i pogotovo kroz same vrijednosti brenda.
4. Razbijanje tabu tema
Sve je više brendova koji se dotiču tema o kojima se ponekad javno nije govorilo. Razbijanje tabu tema je na neki način i transparentnost. Zašto neke stvari zamotavati u celofan ako možemo reći bobu bob i pritom ponuditi kvalitetnu informaciju koja će nekome koristiti.
To možemo nazvati hrabrim, a možemo jednostavno biti ono što jesmo svaki dan, i o tome možemo javno govoriti. Bez izokretanja.
5. Promicanje individualizma
Generacija Z cijeni brend koji ih tretira kao pojedince. Personalizirane usluge i proizvodi postat će sve češći na tržištu. S jedne strane, ovakvi poslovni modeli mogu pomoći u postizanju kvalitetnijih proizvoda za pojedinca (primjer: personalizirani dodaci prehrani) ili mogućnost jasnijeg izražavanja sebe i svoje posebnosti.
Unatoč već poznatim trendovima koje ova mlada generacija slijedi, istraživanje njihovih stilova života nedvojbeno tek počinje. Iako su to vrlo mladi potrošači, iznimno su zanimljivi kao ciljna skupina jer nedvojbeno dopuštaju puno kreativnosti. Osobno mislim da će oni zapravo biti ti koji će okrenuti razmišljanje o brendu naglavačke. Pa, oni to stvarno već i rade.
Autorica: Anja Korenč, art direktorica Futura DDB
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu