Povodom konferencije Digital Takeover koju organizira 24sata, Marina Čulić Fischer, izvršna partnerica u Dialog komunikacijama u razgovoru za Poslovni dnevnik, govori o influencerima i blogerima te kako oni mogu utjecati na brend. Osvrnula se i na branše u kojima to najbolje uspijeva i pojasnila kakvi nas trendovi po tom pitanju u očekuju u godini koja je pred nama. Komentirala je i važnost ulaganja u digital i ulažu li domaće tvrtke dovoljno.
Kako se brend može povezati s influencerima? Koliko je to važno brendovima, može li pomoći transformaciji brenda?
Influenceri u svakom slučaju jako utječu na percepciju brendova i važan su faktor u njihovoj transformaciji. Postoji nekoliko pravila za suradnju s influencerima. Prvo je važna dobra priprema, koja se sastoji u tome da je za uspjeh suradnje ključno odabrati suradnike koji dijele vrijednosti brenda. Drugo, potrebno je dugoročno ulagati u odnose s influencerima i pokazati im da se njihov rad cijeni. Treće, bitna je aktualnost, kontekst u kojem se komunikacija odvija. Četvrto, morate paziti da ne izdate povjerenje koje vam je povjereno, da u svojim naporima budete transparentni. Peto, brendovi moraju biti otvoreni za ko-kreaciju s influencerima, jer oni vrlo dobro poznaju svoje pratitelje. Šesto, važno je biti autentičan, donijeti dodatnu vrijednost komunikaciji i zadnje, morate se potruditi upoznati publiku s kojom preko influencera komunicirate, način na koji reagiraju, njihove navike i želje.
Koliko blogeri mogu utjecati na percepciju javnosti o određenom proizvodu? Imate li neki dobar primjer kod nas? Što sve blogeri mogu učiniti za brend?
Blogeri danas imaju jednaku snagu unaprijediti ili uništiti brend kao što to imaju i mediji. Društvene mreže su postale vrlo moćno reputacijsko sredstvo, a blogeri ih koriste kako bi imali što bolji doseg do svojih pratitelja. Mislim da su blogeri puno učinili na primjer za percepciju Dukata, koji je na Diablogu, prvoj hrvatskoj konferenciji o blogerima održanoj u studenom prošle godine, proglašen za jedan od tri najbolja brenda po izboru blogera. Imamo i niz sjajnih primjera kako hrvatske kompanije i organizacije u svijetu koriste blogere i influencerima, a mogla bih izdvojiti HTZ, Greyp, Bellabeat i Kraš.
U kojim branšama to najviše uspijeva?
Prvo hrvatsko istraživanje o blogerima i blogerskoj zajednici koje je u listopadu prošle godine provela agencija Dialog pokazalo je da su industrije koje najviše koriste blogere moda, ljepota, industrija hrane i pića i industrija putovanja, odnosno turizam. Sve što je vezano uz životni stil jako je podložno utjecaju blogera, ali ne treba zanemariti njihov utjecaj ni u nekim specifičnim industrijama, kao što su financije, ICT i zdravstvo/farmaceutika.
Kakvi nas trendovi očekuju u 2017.godini kada govorimo o blogerima i influencerima?
Prema svemu što znamo, influencers marketing će u ovoj godini samo nastaviti rasti. To je kategorija koja svakako zahvaća i blogere, čija je sposobnost kreiranja autentičnog sadržaja brendovima sve potrebnija. Prema nekim podacima (izvor: Chute), u 2016. godini je više od 60% brendova u svoje marketinške strategije ugradilo suradnju s influencerima, a u 2017. se predviđa da će se taj udio povećati na 75%. Jedan od razloga za to je činjenica da ljudi više vjeruju drugim ljudima, nego kompanijama, njih čak 92%.
Uspjeh suradnje između brendova i influencera ovisi o pravom odabiru suradnika, a taj faktor će u 2017. biti u još većem fokusu. Optimalan spoj postaje važniji od broja nečijih pratitelja ili interakcije koju ta osoba postiže. U Hrvatskoj je situacija nešto drugačija nego na velikim tržištima, jer još uvijek imamo deficit kvalitetnih blogera i influencera, ali mislim da će se situacija po tom pitanju u ovoj godini značajno popraviti.
Ono što nas svakako još očekuje u 2017. je pojačani napor na mjerenju rezultata blogerskih i influencerskih kampanja, za što se tek postavljaju standardi u industriji. To će biti jedna od glavnih tema drugog izdanja blogerske konferencije Diablog, koju možemo najaviti za studeni 2017.
Zašto je danas važno ulagati u digital? Koje su osnovne prednosti digitalnih kampanja u odnosu na ostale? Ulažu li domaće tvrtke dovoljno u digitalne kampanje?
Danas je važno ulagati u digital zato što živimo u vremenu digitalne revolucije, sve oko nas je digitalno. Brojni su dokazi za to: na primjer, istraživanje 24sata i Ipsosa iz 2016. pokazalo je da Internet utječe na 47% potrošača pri donošenju konačne odluke o kupnji ili da se više od polovice potrošača prije odluke o kupnji o proizvodima i uslugama informira putem Interneta. Isto istraživanje donijelo je i zaključak da će poruke poslane putem Interneta potaknuti više od polovice potrošača na formiranje općeg dojma o brendu. Neke od prednosti digitalnih kampanja su to što mogu biti brže i fleksibilnije od kampanja na tradicionalnim medijima ili što se u nekim segmentima ulaganja u digital lakše mogu mjeriti nego ulaganja u neke druge medije.
U vezi ulaganja, postoje optimistični podaci HURA-e koji kažu da digitalna ulaganja u Hrvatskoj rastu već nekoliko godina za redom, da rastu najviše u odnosu na ulaganja u sve druge medije. Naime, porast u 2015.godini je bio 43% u odnosu na 2014., a osim toga prema podacima IAB-a ušli smo među top 10 zemalja u Europi po porastu digitalnog oglašavanja. S druge strane, ako uzmemo u obzir podatke Warc Data; Adstats, McKinsey&Company koji kažu da su ulaganja u digitalno oglašavanje u 2016. u SAD-u iznosila 38% svih oglašivačkih budžeta, u Ujedinjenom Kraljevstvu 51% , a u Hrvatskoj u 2015. tek 11,6%, možemo reći da još ima puno prostora za napredak. O tome će više riječi biti na konferenciji Digital Takeover, koju 24sata organizira u ožujku u Zagrebu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Influenceri??? To su oni koji nose virus gripe, ili….? Eh, komunikologa, opinionmakera, morona!
Uključite se u raspravu