Fokusirao sam se na stil. Tako Sylvain Henry – dizajner zaslužan za makeover Citroenova modela C5 Aircross, opisuje nit vodilju u redizajnu ovog kompaktnog francuskog SUV-a, koji je u osvježenoj izvedbi tržištu predstavljen početkom prošle godine. A kad u intervjuu priča o svom djelu, Henry se ne prestaje smješkati. S razlogom. Jer – ovaj facelift do te je mjere upečatljivo usklađen da mu je stilski teško naći manu.
U novom izgledu modela, kojeg je Citroen od lansiranja na tržište 2018. prodao u 350.000 primjeraka, sve je toliko smisleno i ujednačeno posloženo da se mora priznati kako je krajnji vizualni dojam izvrstan.
No, čak i kad se redizajn stavi po strani, nakon testa plug-in hibridne verzije Shine 225 ë-EAT8, treba reći da je osvježeni C5 Aircross i vozački vrlo solidan automobil. Ponajprije mislim na performanse pogonskog sustava u kojem je suživot struje i benzina zahvalno iskombiniran.
Turbobenzinac od 1,6 litara pruža maksimalnu 181 konjsku snagu uz okretni moment od 300 Nm, dok elektromotor pomaže s 110 KS i 320 Nm pa se ukupna snaga podiže na 225 KS uz solidnih 360 Nm. Ritam diktira automatika s 8-stupanjskim mjenjačem.
Bez zadrške
A kako to sve funkcionira “na asfaltu”? Ponavljam, vrlo solidno. Iako spadam u grupu vozača kojima je gorivo daleko milije od struje, ponašanjem u vožnji ugodno sam iznenađena jer je testni C5 Aircross zapravo je zaigran automobil i zna biti prilično zabavan. Snage mu ne fali, voli “potegnuti”, a nakon što, doduše s očekivanom odgodom odziva na gas, krene grabiti naprijed – razočarati neće.
Takav karakter ponajviše do izražaja dolazi na autocesti na kojoj zaista dobro performira jer se ne morate suzdržavati od žustrijih akcija. Što se vožnje u electric modu tiče, specifikacije navode domet do 55 km, no kako realna brojka kod “električne vožnje” drastično ovisi u uvjetima na cesti, opterećenosti vozila i slično, mislim da je mudrije računati na slabiji doseg.
Vozite li se dominantno u načinu kod kojeg je benzin glavni pogon budite spremni na to da će automobil trošiti do 11 litara. Inače, po specifikacijama – maksimalna brzina ovog modela iznosi 225 kilometara na sat, a do 100 km/h potegnut će za oko 9 sekundi, što za ovakve gabarite nije loše.
’Lebdjeti ili ne?
Ni na gradskim prometnicama nema pretjeranih zamjerki, a jedna od najboljih stavki jest udobnost u vožnji, koja je, uostalom, i glavna karakteristika vozila ovog proizvođača. Za takav je dojam presudan znani patentirani Citroën Advanced ovjes s progresivnim hidrauličkim graničnicima, kreiran kako bi ublažio sve mane podloge.
Ipak, taj, kako ga u Citroenu vole zvati – “lebdeći tepih” ima i sekundarne mane. Jer, ako ste vozač kojem je važno dobro osjetiti povratnu informaciju s ceste – tu ste na gubitku. Ovako koncipiran ovjes naprosto ne ide ruku pod ruku s takvim stilom vožnje.
Ali, C5 Aircross ionako nije sportski automobil niti je namijenjen onima koji su skloni povremenim egzibicijama na cesti. S njim nikako nije preporučljivo izvoditi vratolomije o zavojima, iako za njih snage ima, ali ovjes i “lebdeći” efekt tu opet čini svoja i zato je bolje ne pokušavati.
No, udobnost je itekako poželjna stavka u kabini koja je, kao i cijeli automobil, stilski odlično “pogođena”. Zahvaljujući luksuznom paketu opreme Hype Black mogli biste pomisliti da vozite auto višeg cjenovnog ranga. Takav dojam posebno “bilda” nova generacija sjedala Citroën Advanced Comfort, koje proizvođač naveliko hvali uz pojašnjenje da se odlikuju posebnom izradom koja podrazumijeva pjenu visoke gustoće pjene koja osigurava dodatnih 15 mm debljine te se zbog toga, tvrde, ne udubljuje s vremenom.
Istina, izgledaju odlično i udobnost je na razini. Međutim, na središnjem dijelu profilirana su dosta usko pa bi korpulentniji vozači s tim mogli imati problema na dužim relacijama. S druge strane, izvrsno je riješena stražnja klupa s tri zasebna klizna sjedala koja se mogu podešavati po nagibu i sklopiti, što je izuzetno korisno. Ipak, ne bi škodilo više mjesta za noge u tom dijelu vozila.
Sve u svemu, ne sumnjam da će i na hrvatskom tržištu redizajnirani C5 Aircross imati poklonike, mada je realno očekivati da će benzinske i dizelske varijante kupcima biti primamljivije, budući da hibridni testni model (sa svim opcijama) stoji 54.851,68 eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu