Unuka J. Cousteaua je dobra vila održive mode

Autor: Marta Duić , 16. svibanj 2016. u 22:01
Isječak iz dokumentarca Alexsandre Cousteau 'For the love of fashion'

Iako je 2,4% usjeva pod pamukom, na njih se odnosi čak 24 posto potrošnje insekticida te 11% pesticida.

Gotovo polovica sve odjeće koja se proizvede u svijetu načinjena je od pamuka, ali on se organski uzgaja na niti 1 posto usjeva. Na ovaj alarmantan podatak odlučili su zajednički upozoriti National Geographic i njemačka modna kuća C&A, iniciravši snimanje dokumentarnog filma posvećenog promociji i podizanju svijesti o važnosti održivog pristupa u poslovanju modne industrije. Posao su prepustili osobi koja je iznimno cijenjena kao promotorica održivog življenja i pitanja očuvanja okoliša, osobito voda.

Riječ je o Alexandri Cousteau, autorici brojnih dokumentarnih filmova i članici elitnog "društva" National Geographic Emerging Explorer koje okuplja autore i vizionare diljem svijeta, a svi su odreda posvećeni nalaženju rješenja za neka od gurućih pitanja današnjice. Alexandra je ujedno i unuka slavnog Jacquesa Cousteaua i sada u dokumentarcu "For the Love of Fashin" postaje glavna promotorica održive mode, pravca kojem se u posljednje vrijeme okreću najpoznatiji svjetski trgovci poput H&M-a ili IKEA-e. Alexandra Cousteau u 60-minutnom utratku prikazuje svoja putovanja diljem Indije, Njemačke i Sjedinjenih Američkih Država u kojima pokušava naglasiti važnost preokreta u smjeru održivijih metoda i procesa proizvodnje pamuka kao najvažnije sirovine u modnoj industriji. 

Iz prve ruke
Uz podatak s početka priče, ona otkriva da se, iako je 2,4% svjetskih usjeva pod pamukom, na njih se odnosi čak 24 posto potrošnje insekticida te 11% pesticida. U svome dokumentarcu autorica obilazi plantaže pamuka u Inidjskim selima kako bi iz prve ruke svjedočila njegovoj proizvodnji te priča s lokalnim farmerima čiji su se životi, kako su joj sami posvjedočili, uvelike promijenili nabolje od kada su s konvencionalnih metoda uzgoja prešli na one održive. "Gotovo polovica svih komada odjeće koja se proizvodi načinjena je od pamuka, ali konvencionalne metode uzgoja mogle bi svijetu nanijeti nepopravljivu štetu", izjavila je autorica na premijeri svog dokumentarca. 

 

Hogue

Želimo inspirirati druge brendove i kupce porukom da je održivi uzgoj pamuka važan za ljude i za cijelu planetu.

Sastanci s velikim 'igračima'
Na to je u filmu upozorila i neke od vodećih ljudi modne industrije s kojima je problematizirala to porazno stanje kada je riječ o uzgoju pamuka, te im ukazivala na važnost novih spoznaja o održivosti koje su i misao vodilja cijelog projekta "For the Love od fashion". Na jednom od tih susreta sugovornik joj je bio i Jeffery Hugue, glavni menadžer za održivost poslovanja u njemačkoj kompaniji C&A, koja danas diljem Europe te u Brazilu, Meksiku i Kini ima 1575 trgovina i zapošljava 35.000 ljudi. Ujedno je to i najveći svjetski trgovac odjećom načinjenom od organskog pamuka koji je tu titulu osvojio 2012. godine kada je prihod na tim proizvodima premašio 30% ukupnog poslovanja vezanog za pamuk.

Dvije godine kasnije C&A popeo se na prvo mjesto svjetske ljestvice "Top Ten Users of Organic Cotton" kompanija koje koriste certificirani organski pamuk. "Ponosni smo što možemo podržati dokumentarni film koji svijetu daje jedan posve nov pogled na održivije postupke kada su uzgoj i proizvodnja pamuka u pitanju. Na kraju krajeva, želimo inspirirati i druge brendove te kupce porukom da ona ima itekako velik značaj za ljude i cijelu planetu.

Potrošači moraju shvatiti da je njihov izbor itekako važan kako bi podržao održivi razvoj u modnoj industriji, osobito procesima vezanim za njezinu najznačajniju sirovinu", izjavio je Hogue na berlinskoj premijeri dokumentarca koji će se na National Geographicu početi prikazivati ovog mjeseca.  Deborah Armstrong, potpredsjednica National Geographic Parters Europea poručila je kako njezina kompanija vjeruje u znanost, istraživanjea, ali i pripovijedanje u smislu mijenjanja svijeta nabolje: "Način na koji se proizvodi odjeća ima golem utjecaj na okoliš, a malo tko o tome razmišlja. 'For the Love of Fashion' ističe upravo taj utjecaj iporuku prenosi velikom broju ljudi". 

Komentirajte prvi

New Report

Close