Festival Ultra Europe, koji će se u Hrvatskoj treći put održati od 10. do 15. srpnja, jedino je događanje u organizaciji Ultra Worldwide na ovom kontinentu, a s investicijom od oko 100 milijuna kuna kroz pet godina predstavlja jedno od najznačajnijih ulaganja u Hrvatskoj u turizmu i pratećoj industriji zabave.
Hrvatski organizator festivala Ultra Europe je tvrtka Adria MM Produkcija čiji je direktor Joe Bašić, organizator hrvatske Ultra ovog tjedna održao predavanje "A small country for a big music festival – Why Ultra chose Croatia as it's next destination". "Festival Ultra Europe je izvrstan primjer za buduće festivalske događaje i dokaz kako festivali mogu doprinijeti porastu prohoda od turizma", započeo je Bašić, koji je u Hrvatsku iz Kanade došao 1997. Ovdje je prve poslovne poteze povukao osnivanjem MPG agencije s kojom je krenuo u organizaciju evenata. Elektronska glazba, koju promovira Ultra, najbrže je, kaže, rastući žanr u svijetu glazbe i statistički najslušaniji na Youtubeu.
60mil.
kuna turističke potrošnje potaknula je Ultra u Splitu i okolici
Dodaje kako je Američki organizator i začetnik Ultre, Russell Faibisch zamislio taj festival kao zajednicu svih koji vole istu glazbu i želio ga je organizirati na svim kontinentima. Od 1997., kada se Ultra prvi put održala u Miamiju, taj je grad uzletjeo na ljestvici najpopularnijih destinacija SAD-a. Prvi festival imao je svega 3000 posjetitelja, a od tada je grad sa 16. dospio na treće mjesto top destinacija. "Ultra Miamiju donese oko 80 milijuna dolara, a grad podupire festival dajući Ultri 10% od onog što zarade za grad. Nakon SAD-a, Ultra je organizirana u Brazilu i Argentini, a najveći izazov za organizatore predstavljala je Europa. "Sreća, upornost, potpora zajednice i grada recept su za uspjeh bilo kojeg festivala", poručio je Bašić. Već prve godine Ultra je Splitu dovela turiste iz čak 75 zemalja, a broj stranih posjetitelja raste 30% svake godine.
Prema procjenama organizatora, festival je u prvoj godini održavanja potaknuo više od 60 milijuna kuna turističke potrošnje u županiji te privukao interes više od 103.000 posjetitelja tijekom tri festivalska dana. Ipak, Split se nije ugledao na Miami čiji su čelni ljudi, svjesni da je Ultra zaslužna za povećanje turističkih prihoda grada, sponzoriraju festival. Kako kaže Bašić, to je grad u kojem sve što se uloži u festival se vraća trostruko, a tako bi moglo biti i u Hrvatskoj. "Russell Faibrich vjeruje da bi Ultra Europe mogla biti veća od Ultra Miami", poručuje Bašić. A kako je ovaj mladi biznismen uopće došao do Ultre? Kako bi, kaže, uvjerio organizatora da postoji publika za ovaj tip festivala, krenuo je u organizaciju sličnih događanja elektronske glazbe koja su mu kasnije poslužila kao reference. Otkriva da je prvi Ultra Europe festival bio planiran za 2012. u Varšavi.
Cijena ulaznice bila je dvostruko skuplja od ulaznice u Splitu i prodano ih je svega 8000. Kako kaže Bašić, zbog loše financijske vizije, nedostatka alata za organizaciju tako velikog eventa i nedovoljno prodanih ulaznica festival je otkazan. "No bez Ultra Europe Russell Faibisch ne bi mogao reći da je najveći na svijetu. Zato smo mi bili tu, dovoljno hrabri i potpuno uvjereni da ćemo uspjeti, a Russell je to prepoznao", kaže Bašić. I tako je Hrvatska postala domaćini Ultra Europe čime joj je pripao ekskluzivitet za cijeli kontinent.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu