Drugi put su se u Hrvatskoj, u opatijskom hotelu Kvarner 19. veljače, okupila neka od najvažnijih imena svjetske vinske scene. Razlog za njihov dolazak bio je Vinotrade Acrobat Portfolio Tasting, vinska smotra u orgnaizaciji tvrtki uvoznica vina Acrobat D&M i Vinotrade.
Svoja vina osobno su predstavili i sami vlasnici ekskluzivnih vinskih kuća, među kojima su Vega Sicilia, Louis Roederer Cristal, Roberto Voerzio Barolo, Marjan Simčič, Biondi Santi, Gaja, Sassicaia, Ornellaia, Billecart Salmon, Vietti, Bordeaux, Jerman i drugi.
Predstavila su se i poznata vinska imena s prostora regije, poput Chateau Kamnik, jedinog predstavnika iz Sjeverne Makedonije, i kuća Verus iz Štajerske, kao jedna od triju predstavnica Slovenije.
Smotra je donijela i neke premijere pa su upravo ondje posjetitelji prvi puta mogli kušati vina, šampanjce i destilate poznatih Château Aix, Château La Coste, Castello di Ama, Louis Latour, Joe Bastianich, Philipponnat, Lassale, Lopez Heredia, Elena Walch, Vietti, Bioni Santi i drugih svjetskih imena.
‘Moramo omogućiti pristup’
“Hrvatska je perspektivno tržište za internacionalnu vinsku scenu, ali želimo li privući one najekskluzivnije goste visoke platežne moći, moramo im omogućiti i pristup vrhunskim proizvodima, kao i kvalitetnu uslugu. Zato nam je želja bila dovesti ovu manifestaciju upravo u Opatiju te Hrvatsku vinski i gastronomski približiti Europi te educirati ugostitelje, vinare i hotelijere.
Želja nam je stvoriti tradiciju i već sada možemo najaviti da se ponovno vidimo za dvije godine u nekom drugom gradu”, poručili su Dino Kušen i Juraj Dusper, organizatori Vinotrade Acrobat Portfolio Tasting smotre.
Philipponnat je povijesna francuska kuća šampanjca u vlasništvu istoimene obitelji. Vinska povijest Philipponnata u regiji datira iz 16. stoljeća kada su bili opskrbljivali vinom dvor Luja XIV.
“Pod vinogradima imamo 242 hektara, a dio grožđa otkupljujemo i od naših kooperanata. Čak 70 posto naše proizvodnje je iz vlastitog uzgoja”, pohvalili su se iz ove francuske vinske kuće ističući kako su na tu brojku posebno ponosni jer mnogi proizvođači i vinari iz Champagne regije nemaju vlastite vinograde.
Otkako je 1883. osnovan u Bordeauxu, Maison Sichel je prije svega bio i ostao obiteljski posao. Vinarija je to koja je doživjela transformaciju tijekom proteklih 50 godina, od ulaganja u pogon za proizvodnju vina, izgradnje punionice do kupovine različitih imanja.
“Pokušavamo proizvesti pitko vino koje je dostupno masama”, objasnili su svoju filozofiju proizvodnje iz vinarije Sichel.
Među svjetskim imenima našle su se i dvije domaće vinarije, vinarija Galić i Vina Barun. “Većinski dio naše proizvodnje su pjenušava vina, možemo reći da je 70 posto udio pjenušaca, a svega 30 posto mirnih vina koja imamo u ponudi. 22.000-23.000 boca pjenušaca proizvedemo na godišnjoj razini jer je to ono što tržište traži i na čemu smo izgradili naš brend vina Barun”, kaže Mara Barundić koja vinski biznis gradi sa suprugom Josipom.
Château Kamnik, vinarija osnovana 2004. godine slovi kao predstavnik novog stila makedonskih vina. Danas imaju 17,5 hektara vinograda direktno iznad Skopja i po broju priznanja za svoja vina najnagrađivanija su makedonska vinarija koja izvozi u cijeli svijet, od SAD-a, Japana do Kine, Australije i zemalja EU te u zemlje regije.
“Uz perfekciju položaja naših vinograda, proizvodnju i vrhunsku opremu osigurali smo si status na tržištu”, objašnjava Natalija Kuzmanovska iz vinarije Château Kamnik.
Već četiri generacije
Vinarija Vietti iz talijanskog Pijemonta također je obiteljska vinarija čija priča počinje 1873.godine, a vino su proizvodili i ranije, točnije od 16. stoljeća. Smješten u srcu brda Langhe, na vrhu sela Castiglione Falletto, vinski podrum Vietti osnovao je Carlo Vietti. Imanje je tijekom vremena postupno raslo, a danas vinogradi uključuju neke od najcjenjenijih terroira u vinogradarskom području Barolo
Iako se bave proizvodnjom vina već četiri generacije, prekretnica se dogodila u 60-ima kada se Luciana Vietti udala za vinara i poznavatelja umjetnosti Alfreda Currada, čiji su potezi poput proizvodnje jednog od prvih vina Barolo crus (Rocche di Castiglione – 1961.) ili, pak, izuma Artist Label ovu vinariju dodatno pozicionirali na svjetskoj vinskoj sceni.
Tako od 1974.godine određena su vina Vietti ukrašena posebno dizajniranim originalnim djelima inspiriranim vinom te berbe. Naklada je jednaka broju proizvedenih boca, a prvih stotinu etiketa potpisuju umjetnici po principu da se svaki rad koristi samo jednom, samo za vino te berbe. Te umjetničke etikete posvećene su isključivo vinima uzgojenim u njihovom vinogradu.
“Danas imamo čak 67 hektara pod vinogradima. Mi smo kao vinari svjesni koliko je priča bitna, koliko je važno prenijeti doživljaj potencijalnom kupcu koji nakon razgovora s nama možda i dođe u posjet vinariji. Upravo zato su nam sajmovi poput ovog ključni za poslovanje i širenje na nova tržišta”, poručili su iz talijanske vinarije Vietti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu