U životu je važno voziti bicikl

Autor: Poslovni dnevnik , 16. siječanj 2014. u 22:01
Odustao sam od novog auta koji mi je trebao biti utjeha u krizi srednjih godina/Anto Magzan/PIXSELL

Godina 2013. je bila uzbudljiva. Potpuno neočekivano, u prvom kvartalu količina narudžbi u Hrvatskoj je pala do te mjere da nam se, ukoliko nešto ozbiljno ne poduzmemo, na kraju godine smješio ozbiljan gubitak.

Da stvar bude zabavnija, u Azerbajdžanu, naš najveći klijent zbog kojeg smo i došli u tu zmlju, mobilni operater NarMobile je promijenio direktora marketinga, koji je promijenio agenciju.

Iako smo početkom recesije već jednom prošli kroz turbulentni pad prometa, nismo u 2013. očekivali neke značajnije poremećaje. Dapače od 2008. zahvaljujući novim biznisima polako smo popravljali rezultat i skoro dosegli brojke  prije krize. Vrag je odnio šalu i trebalo je djelovati brzo. Odmah smo skresali sve osim nužnih troškova. Prvo je odletio već naručeni, novi auto koji mi je trebao biti utjeha u krizi srednjih godina. Da se vidi nova politika troškova napumpao sam gume na starom biciklu i proglasio ga službenim vozilom. Osim kozmetičkih promjena trebalo je u vrlo kratkom vremenu korjenito promjeniti način na koji smo radili posao. 

Dobili smo Millu Jovovich 
Trebalo smo postati bolji i fleksibilniji. Dosadašnja praksa u kojoj agencija ima fiksni tim koji onda radi sve vrste poslova zamijenjena je novom paradigmom. U agenciji su zaposleni ključni kreativci, planeri, voditelji projekata. Ostatak tima se formira prema projektu. To nam omogućava da na svakom projektu spojimo ljude za koje mislimo da su najbolji za određeni zadatak. S našom beogradskom agencijom napravili smo jednostavnu on line platformu koju smo ispunili portfolijima najboljih ljudi iz Hrvatske i regije sa kojima smo ranije surađivali ili želimo surađivati. Ta baza će u budućnosti postati važan agencijski resurs. U našem poslu svaki je zadatak specifičan i prava je umjetnost spojiti prave ljude u tim.

Ovaj jednostavni alat omogućava nam da stvorimo "dream team" na zadatku. Time smo smanjili fiksne troškove,  povečali fleksibilnost, dobili kvalitetnija rješenja. Od 2009. pad hrvatskog tržišta kompenziramo otvarajući nove biznise. Prvo smo otvorili ured u Azerbedžanu, zatim smo kupili 50% beogradske agencije Popular, a usred najveće frke u Zagrebu, u srpnju 2013. otvorili smo i ured u Beču. Dok smo u Zagrebu preslagivali  stvari, a u Azerbajdžanu  tražili riješenje kako nadokanaditi NarMobile, u Beču su stvari krenule dobro. Austrijski mediji su odmah pokazali interes za novu agenciju. Nije vijest kada pas ugrize čovjeka, nego čovjek psa, pa je tako vijest kad netko sa "istoka" otvori reklamnu agenciju na "zapadu". Nije odmogla i činjenica da su u 2012. i 2013. naše kampanje bile najefikasnije u Hrvatskoj i da smo 2012. bili druga najefikasnija nezavisa agencija na globalnom Effie indeksu ispred Jung von Matt i Wieden&Kennedy.  Dobar vjetar sa zapada najavio je preokret u drugoj polovici godine. Prvo su došle dobre vijesti iz Azerbajdžana, dobili smo prilično veliki posao za mliječnu industriju Milla, kampanju za koju smo uspjeli dobiti Millu Jovovich i čiju su produkciju pratili svi mediji u Azerbajdžanu.

Osim toga počeli smo tamo raditi projekte za drugog mobilnog operatera, vodeće pivo, neke banke itd. Beograd, koji je cijelu godinu radio odlično, dobio je posao za srpsku naftnu industriju NIS i Jaffu. U Beču smo dobili pitch za iHaai – Apple premium retailer-a, počeli smo raditi za Silhouette, a Cineplexx  i Doku smo radili i prije otvaranja ureda. I u Zagrebu se stanje poboljšalo –  dobili smo smo seriju novih narudžbi, a i opsežan projekt novog softwarea za praćenje poslovanja počeo je davati rezulatate. Izašlo je nekoliko vrlo zanimljivh strategija, kampanja, ambalaža,  on line i off line projekata za Adris, Tele 2, Cromaris, Podravku, Plivu, TDR, Zagrebačku banku, Bio&Bio, Maistru, Produkty Pitania… Naše sestrinske firme Brlog, Brigada i Brandoctor imale su solidnu cijelu godinu –  npr. Brandoctor je krajem godine odradio sjajan rebranding AutoZubaka.  a Brigada je (između ostalog) za Nike uređivala prodajna mjesta. Osim toga Brigada je počela dizajnirati namještaj za Kvadru. Rezultat će biti vidljiv u ožujku 2014.

Zavolio sam pedaliranje
U zadnjem kvartalu su nam se pridružili kreativni direktori Dragan Lakičević i Siniša Waldinger. Sa Sinišom se znamo oduvijek i od tada smo htjeli raditi s njim, ali trebalo je samo malo pričekati. Osamnaest godina:)Otvaramo šampanjac sretni da se crne projekcije sa kraja prvog kvartala nisu ostvarile i ulazimo novu godinu kao prilično drugačija agencija. Ja sam zavolio pedaliranje, popravlja raspoloženje i pozitivno utječe na izgled gluteusa. Čak i u srednjim godinama.

Priznanja

Međunarodne reference zaintrigirale medije

u trenutku otvaranja ureda u Beču, američki Advertising Age nas je proglasio najboljom malom internacionalnom agencijom (srećom, Ad Age je ocjenjivao kvalitetu naših projekata, a ne stanje naših računa). Mjesec dana prije toga osvojili smo i Red Dot – Best of the Best, pa su sve te međunarodne reference izazvale interes i medija i marketinške scene i klijenata u Austriji. u trenutku otvaranja ureda u Beču, američki Advertising Age nas je proglasio najboljom malom internacionalnom agencijom (srećom, Ad Age je ocjenjivao kvalitetu naših projekata, a ne stanje naših računa). Mjesec dana prije toga osvojili smo i Red Dot – Best of the Best, pa su sve te međunarodne reference izazvale interes i medija i marketinške scene i klijenata u Austriji.

Davor Bruketa, kreativni direktor reklamne agencije Bruketa&Žinić.com

Komentirajte prvi

New Report

Close