Nezavisni kreativni studio Sonda smješten u Vižinadi u Istri počeo je poslovati kao obrt 2004.godine, a od 2007. na tržištu su kao tvrtka, točnije studio koji danas broji 15 zaposlenih.
"Nismo ni isključivo dizajnerski studio ni agencija za oglašavanje, ali to je naša prednost. Dovoljno smo maleni da zadržimo strast prema onome što radimo i biramo projekte koje želimo odrađivati, a dovoljno veliki da se rezultatima, iskustvom i urednim poslovanjem borimo za velike projekte koji traže značajne reference, strategije i zahtjevnu dokumentaciju",objašnjavaju Jelena Fiškuš i Sean Poropat, osnivači i kreativni direktori Sonde.
Mlade lavice
Na ovogodišnjim Danima komunikacija u Rovinju osvojili su Grand Prix za najznačajnije ostvarenje nacionalnog kreativnog natjecanja i IdejeX, a članice njihova tima Martina Ukić i Ana Tavić odnijele su pobjedu na natjecanju Young Lions. "Prijavile smo se u kategoriji dizajna radi novog iskustva i testiranja granica kreativnosti u situaciji kada smo vremenski vrlo ograničene, a zadatak je bio kreirati logo za klijenta Zero Waste Europe.
U potpunosti smo se prebacile u mindset klijenta: minimizirale smo sve nepotrebno, odbacile suvišne elemente te se fokusirale na boju samog loga koja nam je bila insight u projektu. U našem logu vidjelo se da je svaki element dobro promišljen, te da zajedno svi čine širu sliku koja u najvećoj mjeri odražava životni stil s ništa otpada", pohvalile su se dizajnerica Martina Ukić i copywriterica Ana Tavić. Lani je Sonda ostvarila niz kreativnih i inspirativnih suradnji, od projekata koji promoviraju lokalne istarske brendove i zajednice pa do koncepata koji se prodaju globalno.
"Poslovali smo stabilno i napravili svoj prvi izlet u produkciju TVC-a za nacionalnu kampanju za vodu Studenu, osmislili koncept mineralne vode Radenske u limenci, koja će se prodavati na stranim tržištima, napravili svoju 13. kolekciju ženskih skija. Proteklu i početak ove godine pamtit ćemo po tome što smo nagrađeni zlatom u New Yorku na prestižnom ADC natjecanju, najstarijem natjecanju u industriji dizajna i komunikacija i trinaesti Red Dot, a drugi po redu Best of the best. I sve to za lokalne projekte", kažu Poropat i Fiškuš.
Fascinirajuće iz male sredine
Pohvalili su se i kako su u 2018. godini u odnosu na 2015. imali rast broja zaposlenih od 75 posto i rast prihoda od čak 97 posto. Godišnje im dolazi 30-ak novih klijenata, a u portfelju ih već imaju više od 300. "U travnju pripremamo izložbu u Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva u Zagrebu, a u rujnu u Muzeju suvremene umjetnosti u Puli.
Izložbe bi trebale predstaviti presjek dosadašnjeg djelovanja Studija Sonda, s naglaskom na najrelevantnije radove i naše djelovanje iz tako male sredine, što je mnogima upravo najfascinantnije",otkrili su planove Poropat i Fiškuš.
Trenutačno rade na projektu kreativnog centra u Vižinadi koji će biti mjesto njihova rada, ali i prostor za razmjenu i prijenos znanja. "To je proces koji je u fazi realizacije i upravo smo u dijelu razrade i zatvaranja finacijske konstrukcije. Želja nam je da to postane pilot projekt koji će konkretnim brojkama nakon određenog perioda dokazati koliko kreativnost može doprinijeti razvoju jednog mjesta. U međuvremenu nam je imperativ Studio nastaviti držati stabilnim i kreativnim", poručuju Poropat i Fiškuš.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu