U odgovornosti za zajednicu leži reputacija pivskog sektora

Autor: Lucija Špiljak , 27. prosinac 2018. u 22:00
Dragan Kovačević, Ljudmila Bratko Gašpić, Dunja Skoko Poljak i Ivan Širanović kažu da je edukacija najbolja prevencija/ Goran Stanzl/PIXSELL

HGK, Ministarstvo zdravstva, Konzum i Spar Hrvatska u novoj edukativnoj kampanji.

Udruženje proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore već treću godinu zaredom provodi kampanju 'Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne' u partnerstvu s Ministarstvom zdravstva Republike Hrvatske, Udruženjem trgovaca HGK i u suradnji s vodećim trgovačkim lancima, ove godine s Konzumom i Sparom Hrvatska. Njihov je cilj podići svijest o provedbi zakona kojima je zabranjeno posluživanje i prodaja alkoholnih pića osobama mlađim od 18 godina. 

Vitalni čimbenik gospodarstva
"Kampanju smo pokrenuli svjesni činjenice da je mladima u Hrvatskoj alkohol dostupan, što potvrđuju i rezultati najvećeg europskog istraživanja o pušenju, pijenju alkohola i uzimanju droga među mladima, ESPAD. Prema posljednjem ESPAD-u, 87 posto maloljetnika izjavilo je da lako kupe alkohol iako je u Hrvatskoj zakonom zabranjena prodaja i posluživanje alkohola maloljetnicima. Rezultati ESPAD-a su svakako bili poticaj da kampanju usmjerimo u smjeru podizanja svijesti o nužnosti poštivanja dobne granice za konzumaciju alkohola. No, pivarska industrija već godinama provodi brojne kampanje društveno odgovornog tipa s posebnim naglaskom na kampanje kojima je cilj sprječavanje bilo kakve zlouporabe alkohola. Provodimo ih zato što je to središnji izazov naše održivosti i reputacije cijeloga pivarskog sektora.

Provodimo ih i zato što imamo odgovornost prema zajednici i jer nas činjenica da smo vitalni čimbenik hrvatskog gospodarstva na to i obvezuje. Domaća pivarska industrija jedina je industrija alkoholnih pića koja provodi kampanje kojima je cilj podizanje svijesti o štetnosti zloupotrebe alkohola u bilo kojoj dobi", napominju iz Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja HGK. Uloga privatnog i državnog sektora te vodećih trgovačkih lanaca je, kažu, nezamjenjiva i bez partnera ne bi mogli imati direktan i pozitivan utjecaj na rezultate kampanje. Iz Ministarstva zdravstva ističu da podržavaju sve društveno odgovorne kampanje kojima je cilj unaprjeđenje zdravlja pojedinca i cjelokupnog stanovništva Republike Hrvatske.  "Vjerujemo da jedino dosljedno i kontinuirano provođenje edukacijskih kampanja može dugoročno rezultirati zdravijom nacijom", poručila je dr. Dunja Skoko Poljak, voditeljica Službe za javno zdravstvo Ministarstva zdravstva.

 

300 prodajnih

mjesta Konzuma i Spara Hrvatska obuhvaćeno kampanjom

Partnerstvo s ministarstvom omogućava razmjenu znanja i iskustava s institucijom u čijoj su osnovi zaštita i unapređenje zdravlja pojedinca i cjelokupnog stanovništva, što je i krajnji cilj ove kampanje, posebice zaštita onih najranjivijih skupina kao što su djeca, odnosno maloljetnici, ističu iz Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja HGK.  "Bez partnera na terenu – trgovačkih lanaca pomoću kojih smo u protekle tri godine uključili 1300 prodajnih objekata u aktivno sudjelovanje – ova kampanja ne bi bila potpuna. Jedino međusektorska suradnja na ovakvim pitanjima od javnog interesa može dugoročno odgovoriti na izazove i doprinijeti pozitivnim promjenama u našem društvu", naglasili su.

Ove godine postavili su glavne vizualne elemente kampanje s ključnom porukom na ukupno 300 lokacija, prodajnih objekata maloprodajnih lanaca Konzuma i Spara Hrvatska. Veliku ulogu imaju plakati, naljepnice i bedževi s komunikacijskom porukom Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne, kako bi potaknuli svijest javnosti o potencijalnim štetnim posljedicama maloljetničke konzumacije alkohola.  Tome je prethodila edukacija prodajnog osoblja trgovačkih lanaca o ciljevima kampanje zato što su oni glavni pokretači prema krajnjim kupcima, odnosno maloljetnicima.

Podrška 'malih' i 'velikih' pivara
"Cilj je dodatno utjecati na prodajno osoblje o glavnoj poruci kampanje, kao i na svu ostalu javnost koja se nalazi na poziciji poslužiti, prodati ili kupiti alkohol maloljetnicima", napominju iz Udruženja. Kako je istaknuo Ivan Širanović, voditelj Odjela komunikacija u Konzumu, kao jedan od vodećih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj imaju mogućnost, ali i obvezu sudjelovati i u ovom projektu. 

"Vjerujemo da zloupotreba alkohola može imati negativne posljedice na zdravlje mladih te da su ovakve edukativne kampanje najučinkovitiji način prevencije i očuvanja zdravlja. Odgovornost za zdravlje djece i mladih leži na svim članovima društva i ponosni smo što smo dijelom ove kampanje", istaknuo je Širanović. Aktivna kampanja trajat će oko mjesec dana premda je ovo pitanje, napominju iz Udruženja, uvijek aktualno, a na odraslima je, dodaju, odgovornost da zaštite najmlađe članove društva. Udruženje proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore, osnovano 1991. godine, danas okuplja sedam članica – Zagrebačku pivovaru, Heineken Hrvatska, Carlsberg Croatia, Pivovaru Osijek, Pivovaru Daruvar, Istarsku pivovaru i Sladaru Slavonija Slad, a unutar Udruženja djeluje i Grupacija mali nezavisnih pivovara.

Osim ove kampanje vodećih domaćih pivarskih tvrtki i Ministarstva zdravstva, Heineken je u suradnji s bivšim vozačem i svjetskim prvakom u F1 Nicom Rosbergom snimio video u kojem poručuje da je i jedno pivo previše kad se vozi. Video je dio međunarodnog Heinekenova komunikacijskog programa When You Drive, Never Drink, a prikazuje se i u Hrvatskoj.

"Svakako ćemo i dalje, kao Udruženje ali i članice Udruženja samostalno, provoditi kampanje kojima nastojimo pozitivno utjecati na različita područja moguće zlouporabe alkohola, uključujući maloljetničku konzumaciju. Kao proizvođači piva, vjerujemo da je ono fantastičan proizvod i da može biti dio pozitivnog životnog stila ako se konzumira na odgovoran način. Zloupotreba alkohola nam nije u interesu, a na sve izazove nastojimo odgovoriti kroz društveno odgovorni rad. U konačnici, želimo biti dio rješenja, a ne problema", zaključuju pivari.

Komentirajte prvi

New Report

Close