U obilasku grada zabavljaju, a ne zamaraju podacima

Autor: Lucija Špiljak , 04. travanj 2019. u 22:00
Domina Lujak Tot i Katarina Lujak predstavljaju Zagreb na kreativan način, vode grupe na hrvatskom, poljskom i engleskom/Borna Filić/PIXSELL

Sestre uhodale posao turističkih tura, najčešći gosti Poljaci.

Digitalizacija je danas sveprisutna i mogli bismo reći i neophodna u poslovanju, što je osjetno i kod turističkih tura.

No, pojedini poduzetnici i turistički vodiči i dalje se drže svog kreativnog kruga sa željom da posjetitelju daruju iskustvo vodiča, a ne samo čistih informacija. Misao je to vodilja Domine Lujak Tot i Katarine Lujak, sestara koje stoje iza projekta Polish your Zagreb u sklopu kojeg provode turističke ture po glavnom hrvatskom gradu. Uspješno surađuju i zajedno kreiraju sadržaj – Domina je izvršna direktorica, operativac, "čovjek na terenu" i prevoditeljica, dok je Katarina zadužena za digitalni marketing, osmišljavanje kampanja, ponuda i za održavanje društvenih mreža.

Odmor nakon dugog puta
Premda su rođene u Splitu, fakultet i posao odveli su ih na sjever u metropolu gdje su odlučile osnovati tvrtku, krenuti u novi poslovni iskorak te na zabavan, kreativan i drugačiji način predstaviti Zagreb domaćim i stranim posjetiteljima. 

Kako je Domina po struci prevoditeljica i turistička vodičkinja koja je na zagrebačkom Filozofskom fakultetu studirala ukrajinski i poljski, nude ture na poljskom, hrvatskom i engleskom jeziku u grupnom i individualnom formatu kroz dva sata razgledavanja, s ciljem da udahnu život u najskriveniji kutak grada. Poljski se pokazao odličnom idejom jer, kažu poduzetnice, Poljaka u Zagrebu ima sve više, posebno po povratku s mora kad odu na izlet u Zagreb. 

"Po odlasku na porodiljni shvatila sam da nisam tip osobe za ured i osmosatno sjedenje stoga sam odlučila iskoristiti znanje stranih jezika, otvorenost i želju za kretanjem kako bih zainteresiranima ponudila drugačije i zabavne ture kao odmor nakon dugog puta turista, a ne dodatni uteg", ističe Domina. Obrt je otvorila početkom 2018., a pridružila joj se Katarina po povratku s Novog Zelanda, sa željom da se nakon dugogodišnje novinarske karijere okuša u digitalnom marketingu i bude sestrina desna ruka.

Od travnja do listopada
Polish your Zagreb nudi turističke ture, vođenje po atraktivnim zagrebačkim lokacijama, usluge pratitelja, ali i poslovno i simultano prevođenje.  "Ako radimo s agencijama, riječ je o klasičnim turama od Dolca, katedrale, Gornjeg grada, dok za individualce imamo prilagođene ture s više slobode, usklađujemo se i s njihovim željama, poput, primjerice, razgledavanja tajnih prolaza i podzemnih tunela iz 2. svjetskog rata o kojima nećete puno čuti ili imati gdje pročitati", objašnjava nam Katarina.

U budućnosti bi, kažu, voljele dodati još jedan jezik i tako zaposliti još jednu osobu. Premda su, kako to biva uz digitalizaciju, danas u ture uključene i aplikacije i važno je biti u trendu te nadograđivati znanje, poduzetnice ističu da više vole kontakt uživo i razgovor s ljudima, uz istraživanje bogate povijesti Zagreba.  "Iskustvo s vodičem je potpuno druga priča. Digitalizaciju vidimo kao prednost jer će nas potaknuti da se razvijamo, no ipak se držimo svog kreativnog kruga kako bismo posjetiteljima dale iskustvo vodiča, a ne samo čistih informacija", ističu poduzetnice. 

Od domaćih posjetitelja često su ugostile škole na izletu u Zagreb, ali i plesne studije. Rade putem društvenih mreža i službene mrežne stranice, ali i privatno pa često turistički vodiči u Zagrebu preporučuju jedni druge.

Kako je Domina u Društvu turističkih vodiča, klijenti, kaže, dolaze sa svih strana. Najviše tura imaju od travnja i svibnja sve do listopada, a iako je zima slabija, to se mijenja s Adventom u Zagrebu. "Tražiš vezu s ljudima, svjestan si da te ne mogu uvijek pratiti, ali polaziš od sebe; želiš da se i drugi opuste, zabave, da se osjećaju kao doma i istražuju neistraženo. Na kraju ture uvijek imamo više nasmijanih lica nego na njenom početku", zaključuju Domina i Katarina.

Komentirajte prvi

New Report

Close