U borbi za pretplatnike oružje su kultura i sport

Autor: Majda Žujo , 13. prosinac 2010. u 21:00

Osim na polju telekomunikacija, Vipnet i T-Mobile zato su u vječitoj borbi za sponzoriranje kulturnih i sportskih manifestacija

Sponzoriranje kulturnih i sportskih manifestacija često je marketinški bolji i isplativiji potez od ulaganja u čisto promoviranje putem reklama. Uz to, takve se tvrtke u javnosti percipiraju kao društveno odgovorne i osviještene. Osim na polju telekomunikacija, Vipnet i T-Mobile zato su u vječitoj borbi i za kulturne i sportske manifestacije.

Sponzoriranju glazbe već godinama se posvećuje T-Mobile koji je drugu godinu zaredom sponzorirao svjetski poznati glazbeni festival T-Mobile In Music Festival. Festival je to koji je samo ove godine posjetilo oko 50.000 posjetitelja iz Hrvatske i inozemstva, a ugledni londonski Times uvrstio ga je među 20 najboljih festivala u Europi. No, do prije dvije godine, title sponzor festivala je bio Vip. Mnogo se nagađalo što se dogodilo, i kako je Vip svoju sponzorsku poziciju prepustio konkurenciji, a službeno je objašnjenje bilo da je “T-Mobile prepoznao potrebu za rastom festivala, kako u produkciji tako i u odabiru izvođača”, što je svojedobno objasnila Tanja Malenica iz Multikulture koja je organizator festivala. Zaključiti se dakle može da je sponzorstvo dobio onaj koji je ponudio više. No, ni Vip nije ostao dužan T-Mobileu. Nakon što je T-mobile odstupio, Vip je postao title sponzor utrke FIS Svjetskog kupa ‘‘Vip Snow Queen Trophy” ali i generalni sponzor Hrvatskog skijaškog saveza te Hrvatskih alpskih skijaških reprezentacija. Kolika je važnost kulturnih događaja, svjesni su i sami, a i društvo od njih očekuje veliki angažman u tom pogledu. “Umjetnost i kultura zauzimaju značajan dio u našim sponzorskim aktivnostima. Tako smo, osim Zagreb film festivala (ZFF) i Vip Zagreb Jazz festivala, dugogodišnji generalni sponzor Dubrovačkih ljetnih igara, a u prošlih godina smo sponzorirali i velike glazbene festivale, koncerte, izložbe i kazališne predstave. Vjerujem da smo u posljednjih 10 godina među najvećim investitorima u kulturu iz privatnog sektora”, kažu u Vipu. Vipnet je generalni sponzor ZFF-a od samog njegovog početka, odnosno već osam godina, Vip Zagreb Jazz Festival podupire već treću godinu za redom dok je na u Dubrovačkim ljetnim igrama prisutan već 11 godina. T-HT pak kroz svoje sponzorske projekte sudjeluje u organizaciji kapitalnih kulturnih manifestacija širom zemlje poput Riječkih ljetnih noći koje su izvrstan primjer drugim gospodarstvenicima da je vrijedno i potrebno ulagati u hrvatsku kulturu, umjetnost i turizam te na taj način kao kompanija pridonijeti njihovoj što većoj posjećenosti. T-HT je već godinama glavni partner hrvatskim nacionalnim kazalištima regionalnih centara Hrvatske.

Sponzorstva su financijski isplativa, ali i stvaraju imidž što je možda još važnije


HT otkupljuje filmove za MaxTV
Dakako, opseg sponzortava u T-HT-u je puno veći nego u Vipnetu, što je i razumljivo jer je T-HT i puno veća kompanija pa značajni dio sponzorstava pokriva T-Com. Tako je T-Com pokrovitelj projekta KulTurist u koji su uključene mnogobrojne kulturne manifestacije. “T-Comov projekt KulTurist za nas nije klasično sponzorstvo, nego partnerstvo sa svim festvalima u sklopu KulTurista. Uz financijsku pomoć, projektu želimo pružiti i svoje usluge i učiniti ih suvremenima i u komunikacijsko-tehnološkom pogledu. Izborom festivala koje će sponzorirati T-Com kroz projekt KulTurist sudjeluje u organizaciji kapitalnih kulturnih manifestacija širom zemlje, a festivali koji su bili dio projekta KulTurist za 2010. godinu su ZagrebDox, Pula Film festival, Kazalište Ulysses, Splitsko ljeto i Vukovar film festival. Uspjeh od takvih sponzorstava očito nije očitovana samo u društvenoj odgovornosti, a svakako nije kratkoročna, jer HT otkupljuje prava naprikazivanje tih filmova koje kasnije prikazuje u svojoj videoteci. “Nakon što se pojedini filmovi prikažu na festivalima, HT, ukoliko je to moguće, otkupljuje prava na iste kako bi ih mogao prikazivati u svojoj MAXtv Videoteci. No, ne otkupljujemo samo filmove koji se prikazuju na festivalima već i niz drugih zanimljivih filmova. Filmove prikazane na festivalima u sklopu projekta KulTurist želimo imati u našoj Videoteci jer je to na neki način logično, a sami festivali predstavljaju dobru platformu za komunikaciju upravo te mogućnosti, da ih korisnici mogu pogledati i nakon festivala”. kažu u T-HT-u. I dok T-HT otkupljuje prava na filmove prikazane na festivalima, u Vip kažu da to ne čine. “Otkup prava za prikazivanje filmova na ZFF-u ulazi u domenu djelovanja samog organizatora, sa čime Vipnet kao sponzor nema poveznica”, kažu.

I dok ni jedni ni drugi ne žele govoriti o iznosima koji su uloženi u sponzorstva, činjenica je da su ona vrlo isplativa, što financijski, što zbog imidža i prisutrnosti na tržištu. I jedni i drugi smatraju da je ulaganje u sport i kulturu važan društveni segment, a čini se kako osim istog cilja imaju i jednaku ciljanu populaciju. I jedni i drugi među svojim sponzorstvima imaju filmske i glazbene festivale namjenjene urbanoj mlađoj, ali i starijoj publici. “Osim što sponzoriranjem sporta i kulture značajno doprinosimo društvenoj zajednici, sponzorstva predstavljaju dobru platformu za komunikaciju određenih usluga. Smatramo da kontinuiranim sponzorskim aktivnostima pridonosimo razvoju sporta i kulturne scene koju dižemo na jedan viši nivo. Svojim primjerom želimo potaknuti i druge kompanije na ulaganje u hvalevrijedne projekte. Društveno odgovorno poslovanje, podupiranje kulture, sporta i humanitarnih akcija, osnažuje pozitivan image kompanije i njenih proizvoda i usluga u javnosti. Poznato je da je sve uočljiviji trend, naročito u zapadnim zemljama, da korisnici odluku o povjerenju nekom brandu sve češće donose na temelju spoznaje o društveno odgovornom poslovanju kompanije koja iza branda stoji”, poručuje Norman Mueller, rukovoditelj sponzorstva i događanja u T-HT-u, dok se ni poslovna politika Vipneta bitno ne razlikuje od ove. “Mislim da kompanije poput Vipneta, kojima je društveno odgovorno poslovanje osnovni princip rada, trebaju ulagati u kulturu. Osim toga, usredotočenost na brigu o našim korisnicima usmjerava nas da postanemo aktivni sudionici društvenog života”, kažu u Vipu.

Pomoć suvremenoj umjetnosti
Uz projekte u kulturi koje trenutno podupiru, Vipnet je pet godina podupirao i Motovun Film Festival te brojne kazališne izvedbe, poput edukativnih predstava za djecu Thearto projekta – Telefon i Matematika. Tu su i pokroviteljstva inovativnih izložbi, poput one Andyja Warhola, skandinavskog dizajna ili scenografija Ivice Propadala. “Osim financijskom potporom, sva naša sponzorstva kulturnih projekata nastojimo unaprijediti naprednim komunikacijskim rješenjima koja obogaćuju i upotpunjuju ukupni umjetnički doživljaj sponzorirane manifestacije.” kažu u Vipnetu. Također, misle da bi se kulturna scena u Hrvatskoj sponzorstvima mogla podići na višu razinu. “Iako sam novac nije jamstvo kvalitete kulturnih projekata, prepoznavanje zajedničkih vrijednosti te uspostava dugoročne suradnje i partnerskog odnosa trebale bi biti osnova odabira i potpore kulturnim događanjima”, kažu. T-Mobile je s druge strane podržao koncertnu turneju Gibonnija kao i album Toleranca koji je već nakon prvih tjedan dana prodaje dostigao platinastu nakladu, a već četvrtu godinu zaredom sponzor je i Minivala, glazbenog projekta u sklopu kojeg žele promovirati urbanu glazbu neafirmiranih bendova. Također, u suradnji s Muzejom za suvremenu umjetnost (MSU) T-HT je četvrti put raspisao natječaj za T-HT nagradu mladim umjetnicima, koji je hrvatska stručna i kulturna javnost smjestila u red najznačajnijih događaja za hrvatsku suvremenu umjetnost. Natječaj je do sada proveden tri puta, a otkupljena nagrađena djela začetak su T-HT-ove zbirke suvremenih umjetnina, od kojih su neka ušla i u stalni postav MSU-a. “Kako bi promovirao svoje brandove i stvorio pozitivan imidž s izravnim utjecajem na povećanje prodaje vlastitih proizvoda i usluga, T-HT je uložio sredstva u brojne sponzorske projekte, konferencije i suradnju s međunarodnim institucijama. Time T-Hrvatski Telekom svojim sponzorstvima pokazuje odgovornost prema razvoju hrvatskog društva, i to posebice sponzorskim aktivnostima u području kulture i sporta”, zaključuje Mueller dodavši kako ulaganje u ta dva područja pomaže razvoju hrvatskog društva, no predstavlja možda i najsnažnije promotivne alate u Hrvatskoj koji zaslužuju svu moguću pažnju i brigu.

Sponzorstva

Vipnet
•Vip Snow queen trophy
•Zagreb Film Festival
•Vip Zagreb Jazz festival
•Dubrovačke ljetne igre

T mobile
•In Music Festival
•Minival
•Gibonni-turneja
Norman Mueller iz T-HT-a

Komentirajte prvi

New Report

Close