Tržište estetske kirurgije u nas i dalje raste, ali ovisi o situaciji. U 2022. očekujemo najveću potražnju za ovim tretmanima tijela

Autor: Lucija Špiljak , 06. veljača 2022. u 07:01
Foto: Robert Anić / Pixsell

Izvršni direktor poliklinike bagatin, najavljuje daljnji rast, otkriva rezultate i komentira tržišne trendove.

Pozicionirati se kao vodeća privatna klinika u regiji za vrhunsku uslugu i iskustvo klijenata vizija je Poliklinike Bagatin koja na tri lokacije – dvije u Zagrebu i jednoj u Splitu – nudi više od 200 različitih usluga iz ukupno devet različitih specijalnosti, a dolaze im klijenti iz 50 zemalja svijeta. Kažu da kontinuirano educiraju svoj tim koji čine 104 “Bagateamca”, od čega su 85 posto žene, a već pet godina zaredom ponosni su vlasnik ISO 9001:2015 certifikata za kvalitetu. Usto su jedna od rijetkih klinika koja posjeduje TEMOS certifikat kvalitete u međunarodnoj njezi pacijenata i izvrsnosti u medicinskom turizmu. Čemu zahvaljuju kontinuirani uspjeh, kako je pandemija utjecala na njihov rad i poslovne rezultate, koji su danas trendovi, ali i kakve su prognoze tržišta u razgovoru za Poslovni dnevnik otkriva izvršni direktor Bojan Pintarić koji najavljuje daljnji rast širenje Poliklinike na domaćem tržištu.

Pandemija je pauzirala brojne projekte i investicije u svim industrijama. Kakvi su projekti i planovi bili pred vama, a što možemo očekivati u ovoj godini?

Jedan od ciljeva bio je proširiti se po Hrvatskoj kako bismo što većem broju ljudi pružili mogućnost da iskuse naše usluge. Jedan od njih smo ostvarili kada smo otvorili Polikliniku u Splitu što je za nas bio logičan prvi korak za širenje izvan Zagreba. Nakon samo tri godine poslovanja u Splitu, naša nova klinika pozicionirala se kao vodeća estetska poliklinika u Dalmaciji, koja ima u ponudi i vrhunski stomatološki odjel. Nažalost, pandemija koronavirusa malo je usporila naše planove, no imamo velike projekte za 2022. i 2023. godinu te osim tri lokacije na kojima smo trenutno prisutni planiramo nastaviti širenje i na ostale gradove u Hrvatskoj.

Kako ste se prilagodili novim okolnostima? Je li došlo do osjetnog pada u poslovnim rezultatima?

Unatoč pandemiji koronavirusa, mislim da trebamo biti ponosni kako smo završili 2020. godinu i malo je toga što bismo sada napravili drugačije. U trenutku našeg najvećeg planiranog rasta, uz velika ulaganja koja su realizirana mjesecima prije, došlo je do šesterotjednog ‘lockdowna’ što je svakako bio udar na Polikliniku. Morali smo optimizirati troškove i obustaviti nekrucijalna ulaganja te možemo reći da smo se zahvaljujući dobroj organizaciji, financijskom planu, ali i daljnjoj potrebi za korištenjem naših usluga, brzo oporavili. Već u ljetnim mjesecima nastavili smo uspješno poslovati, tako da smo u 2020. zabilježili konsolidirani pad od -7%, što je prema našim procjenama manje od pada u privatnom medicinskom sektoru u Hrvatskoj koji je iznosio -10% na tržištu estetskih klinika te pad od -22% na tržištu stomatologije. Bili smo primorani odgoditi neke investicije, no naš se dugoročni plan nije promijenio zbog čega se izrazito veselimo optimiziranju u 2022. godini.

Što se tiče provođenja epidemioloških mjera, Poliklinika Bagatin je medicinska ustanova u kojoj svi naši operateri, bez obzira na pandemiju koronavirusa, koriste zaštitnu opremu, a čistoća i sterilnost prostora u kojem borave klijenti i pacijenti od primarne je važnosti. No, jedan od glavnih izazova kroz 2020. godinu bila je svakako organizacija zbog redovitog odsustva dijela osoblja, kao i naravno velikog broja otkazivanja termina.

Jeste li, unatoč izazovima pandemije, zadovoljni poslovnim rezultatima? U kojim područjima bilježite najveći rast i koje biste trendove danas izdvojili?

Izuzetno smo zadovoljni s ostvarenim rezultatom u 2021. godini i konsolidiranim rastom od +12% u odnosu na 2020. godinu. Najveću zaslugu tu ima naš nevjerojatan tim i naravno naši pacijenti i klijenti, koji su prepoznali vrhunsku uslugu i pružili nam svoje povjerenje. Najveći rast ostvario upravo se u estetsko kirurškom segmentu gdje je došlo do velikog rasta potražnje za zahvatima poput korekcija nosa, face liftinga, liposukcije i abdominoplastike. Od nekirurških usluga, najveći rast potražnje zabilježili smo kod terapija dermalnim filerima i botoksom.I dalje se nastavlja trend povećanja broja klijenata i broja posjeta na neinvazivne (nekirurške) tretmane – poput dermalnih filera i botoksa, mezoterapije i skinboostera, tretmana za oblikovanje tijela i brojnih laserskih tretmana za rješavanje određenih problematika kože ili na koži. U tim segmentima tehnologija kontinuirano napreduje kako bi pružila sve bolju alternativu kirurškim estetskim zahvatima, bez ili s minimalnim vremenom oporavka. Kako bi redovito održavali kvalitetu kože lica i tijela, drago nam je da sve više klijenata redovito posjećuje dermatologe, estetske liječnike ili medicinske kozmetologe.

Vaši klijenti dolaze iz cijelog svijeta. Koliki udio čine stranci?

Udio stranih klijenata povećava se iz godine u godinu. Prije koronavirusa rast je bio strelovit – čak 50% više u broju jedinstvenih klijenata. Naše poliklinike godišnje posjećuju klijenti iz više od 50 zemalja, a najviše iz susjednih zemalja poput BiH, Slovenije, Austrije, Njemačke i Švicarske. Prije pandemije, uz prethodno navedene, najveći broj stranih klijenata bio je iz SAD-a, Kanade i Australije.

Razlog tome su naši napori i angažmani kroz prisustvo na brojnim konferencijama i sajmovima za zdravstveni turizam gdje smo predstavljali ponudu Poliklinike, kao i općenito Hrvatsku kao poželjnu destinaciju za zdravstveni turizam. No, u 2021. se možemo pohvaliti podatkom da se broj stranih klijenta lagano počeo vraćati. Zabilježili smo porast od +24% u odnosu na 2020. godinu, a trenutno ih je najviše iz susjednih zemalja. Siguran sam da će se klijenti iz udaljenijih zemalja vratiti nakon što se stabilizira situacija oko putovanja.

Koliko je Hrvatska konkurentna u zdravstvenom turizmu?

Više bih se fokusirao na medicinski turizam gdje je Hrvatska top destinacija za dentalne usluge, ali isto tako estetske usluge, usluge ortopedije i rehabilitacije, IVF usluge i oftalmološke usluge. To su područja u kojima smo konkurentni cijenom i kvalitetom, a ono što nam ide u prilog je činjenica da smo jaka turistička destinacija. Na primjer, u 2019. smo imali više od 20 milijuna turista, a procjena je da godišnje u Hrvatsku dolazi oko 100.000 dentalnih turista. Prije pandemije bili smo jako aktivni na turističkim i medicinsko-turističkim sajmovima, konferencijama i kongresima gdje smo se pozicionirali kao vrhunska poliklinika s ponudom i preduvjetima za medicinski turizam, te smo sklapali partnerstva s facilitatorima i agencijama koje bi nas zastupale na stranim tržištima, te smo jaki fokus stavili i na dijasporu koja rado dolazi u našu Polikliniku. Svakim našim nastupom na inozemnom kongresu predstavljali smo Hrvatsku te kvalitetne klinike i poliklinike, a planiramo to raditi i u budućnosti. Stvarno vjerujemo da je hrvatska kvaliteta u medicinskom turizmu više nego konkurentna.

Kakve su prognoze za 2022. godinu, a kakvi planovi?

Plan je nastaviti rast i razvoj naših poliklinika. Sada kad smo pokazali da možemo uspješno poslovati u ovim globalno izazovnim vremenima, svakako planiramo dalji rast i razvoj, a voljeli bismo da djela govore, pa ćemo za nekoliko mjeseci moći detaljnije o tome.

U svakom slučaju očekujemo regionalni i globalni rast tržišta. Prema našim procjenama, tržište estetske kirurgije i medicine u Hrvatskoj godišnje raste između 10 i 15 posto, a vrijednost za 2021. godinu procijenjena je na 20 milijuna eura. Smjer rasta u 2022. godini djelomično ovisi o razvoju situacije. Dok su 2020. i 2021. doživjele povećanje broja estetskih kirurških zahvata (djelomično zbog povećanog rada od kuće i opterećenosti javnih medicinskih ustanova), za ovu godinu očekujemo daljnji porast potražnje za estetske tretmane tijela (posebice neinvazivnih usluga poput CoolSculptinga) te dermalnih filera za koje smo vodeća klinika u regiji s najvećim brojem aplikacija.

Komentirajte prvi

New Report

Close