Kada uđemo u parkirani automobil tijekom sunčanog ljetnog popodneva ponekad se doslovno osjećamo kao da ulazimo u pećnicu. Zrak unutar vozila može biti i za 10 stupnjeva topliji od temperature vani, piše City magazine.
Dok dođete do relativno podnošljive temperature u automobila, ispustit ćete puno litara znoja, pogotovo ako se pouzdate isključivo u vaš klima uređaj. No, ne morate patiti baš toliko dugo. Postoji jednostavna procedura, uz pomoć koje ćete uspjeti na najbrži mogući način rashladiti svoje vozilo.
Izbacite topli zrak
Vaš prvi zadatak da se što prije oslobodite tog vrelog zraka i zamijenite ga manje toplijim zrakom izvana. Već ovim potezom, napravili ste jedan veliki korak prema smanjivanju temperature u autu i pružili svom klima uređaju veliku pomoć.
Jedan od načina da ovo riješite je da spustite prozore tijekom prve minute vožnje, a ako imate krovni prozor, proces će trajati još kraće, budući da se vruć zrak diže, a hladan tone.
Ako pak niste u žurbi, rashladite vozilo dok ste još parkirani. Maksimalno spustite prozor na vratima suvozača i zatim pomičite vrata vozača (sa zatvorenim prozorom) lijevo desno pet puta, kao da ih želite zatvoriti. U jednom testu, ova taktika rashlađivanja automobila oslobodila je dvije trećine viška topline iz njega u roku od nekoliko sekundi.
Uključite klima uređaj, ali ne na maksimalnu vrijednost
Možda vam ovo zvuči čudno, ali postoji dobar razlog za ovaj potez. Naime, kada je automobilski klima uređaj podešen na ‘max’, on uzima zrak iz putničke kabine automobila, hladi ga i puše ga nazad u automobil. Problem u vezi ovoga je što je zrak u vašem automobilu i dalje topliji od zraka vani. Ako je vanjska temperatura 30 stupnjeva u vašem automobilu može biti 40 stupnjeva prije nego što započnete proces hlađenja. Dakle, ako je vaša ciljna temperatura 25 stupnjeva, klima uređaj postavljen na ‘max’ morao bi ohladiti zrak za 15 stupnjeva.
Ako uključite klima uređaj, ali na nivo niži od ‘max’, on umjesto toga povlači zrak izvan automobila. Dakle, umjesto da ohladi zrak za 10 stupnjeva, on ga mora ohladiti za samo 5 stupnjeva (s 30 na 25 stupnjevi Celzijusa u našem primjeru). Drugim riječima, proizvodit će mnogo hladniji zrak i to mnogo brže.
Kada unutrašnjost automobila postane hladnija od vanjskog zraka (i nakon što ste otvorili prozore), tek tada bi trebali podesiti klima uređaj na njegov maksimalan nivo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu