Talisman priziva sreću i uspjeh, a tjera uroke. Nema boljeg imena za automobil koji brendu pod čijom je kapom stvoren znači okretanje nove stranice. Jer francuskome Renaultu u novom iskoraku u svijet velikih limuzina sreća treba više od ičega kako bi izbrisao mučno sjećanje na promašaje koji su ga u tom segmentu godinama pratili baš kao da ga je netko urekao.
Prijašnji modeli Latidude te treća generacija Lagune nisu ovoj automobilskoj kući donijeli ničeg dobrog pa je nova limuzina dobila i posve novo ime, a ono što u sebi krije dokaz je da bi Talimsan za Renault mogao doslovce biti treća sreća. Bez okolišanja, nakon sedmodnevnog testa neizbježan je zaključak da je Talisman pomno osmišljen automobil prilično uvjerljive izvedbe. Štoviše, neočekivano raskošan. Miljama napredniji od Lagune s kojom, reklo bi se, osim upravljanje pomoću četiri kotača kroz sustav 4 Control i Renaultova znaka na haubi, gotovo pa nema ništa zajedničko. Ovo je ipak "gospodski auto". Krenimo od najimpresivnijih karakteristika.
Prostranost je bez sumnje jedna od njih. Jer, ma koliko na prvu zvučalo nepojmljivo, Talisman je sa svojih 4,85 metara tek tri centimetra kraći od Mercedesove E klase, zapremina prtljažnika premašuje 600 litara i penje se na zavidnih 1022 s preklopljenim sjedalima. Prvi dojam prostranosti na stražnjoj klupi potvrđuju i službeni podaci o 6,2 centimetra za koljena putnika te 1,46 metara za ramena. A kada se udobno smjestite u novu Renaultovu limuzinu nešto će vas zapanjiti i prije nego čujete zvuk motora – kvaliteta izrade. Skoro pa ni traga jeftinim materijalima, neukusnom kićenju ili dizajnerskom neskladu. Gotovo pa njemačka škola, ali uz pravu dozu francuskog "chica". Sve je na svome mjestu, tako pomno uklopljeno da zapravo ostanete iznenađeni o kakvoj je raskoši riječ. Naravno, činjenica da je testni model opremljen najluksuznijom opremom pod imenom Initiale Paris ima u tom smislu itekako važnu ulogu.
Sjedala za visoku klasu
Nappa kožom presvučena sjedišta izgledaju izvrsno no, što je još važnije, udobnost slijedi taj dojam, čak i nakon trosatne neprestane vožnje. Klimatizirana su i grijana uz mogućnost korištenja masaže, i to jedne od učinkovitijih koje sam dosad iskusila. Pa kad smo već spomenuli E klasu, njezini bi se tvorci po pitanju sjedala itekako mogli ugledati na Talisman. Putnički komfor zapravo je i jedan od najvećih pluseva ovog automobila jer je gotovo bez zamjerke. No njih ima kad su neki drugi detalji u pitanju. Vertikalno postavljen 8,7 inčni ekran sustava R-Link 2 kvalitetan je i nudi gomile high-tech mogućnosti poput povezivosti s pametnim uređajima, preuzimanja omiljenih aplikacija, pohrane vozačkih postavki i kreiranje čak šest korisničkih profila.
No, baratanje njime pomalo je naporno, na trenutke nelogično. Ali zato se Talimsan iskupio fenomenalnim ozvučenjem s čak 13 zvučnika, ni više ni manje nego Boseovih. Odlično je uklopljen i mini transparentni ekran iznad volana koji tijekom vožnje prikazuje osnovne podatke poput brzine kretanja uz "očitavanje" prometnih znakova, kojeg, naravno, možete i sakriti ukoliko vam nije potreban. Treći golemi i najvažniji plus Renaultove "treće sreće" je – vožnja. Gotovo petmetarska limuzina okretna je za nepovjerovati. Da se razumijemo, ovo nije eksplozivan auto, ne divlja i ne vuče, ali bespogovorno "sluša" vozača. Zaslužan je za to sustav upravljanja sva četiri kotača u kombinaciji s prilagodljivim ovjesom. Taj duet od Talismana je napravio uistinu precizan automobil koji obožava zavoje.
Najveća zamjerka
Posve se slažem s ocjenom jednog inozemnog kolege koji je napisao da po njima Talisman juri "kao na tračnicama" jer dojam je upravo takav. Ali s nekim kolegama koji tvrde da Talisam bezgrešno "upija" rupe nikako se ne mogu složiti. Istina, i 19'' naplatci i odgovarajuće gume tu su učinile svoje, a i velika je razlika ovisno koji ste od pet modela vožnje odabrali (sport, somfort, eco, neutral i personalizirani), no bilo kako bilo – ova limuzina rupe ne voli. Ama baš nimalo. I nije stvar u buci. Unatoč električni upravljanim amortizerima, trešnja koju osjetite prelaskom preko za hrvatski asfalt tako tipičnih nesavršenosti zaista je iritantna i to je nešto na čemu bi Renaultovi stručnjaci ubuduće trebali poraditi žele li uistinu baciti rukavicu u lice konkurentima poput Škode Superb ili VW Passata.
Nekima bi možda zasmetalo što 1,6-litreni turbodizelaš sa 160 "konja" stotku dohvati tek za 9,7 sekundi, ali mislim da je to uzaludna zamjerka, jer maksimalnih 215 kilometara na sat unatoč tome doseže bez ikakva naprezanja, a manjak eksplozivnosti nadoknađuje već spomenutom okretnošću. Osim toga, ne treba zaboraviti na potrošnju koja je ugodno iznenađenje. Kombinacija vožnje po autocesti, lokalnim, ali ne nagužvanim cestama te po gradu nije niti u jednom trenutku prekoračila 7,2 litre s tim da je na otvorenoj cesti bila ispod 6,4. Nije nevažan podatak ni s aspekta troška, ali ni zbog činjenice da Talismanov spremnik (zbog sustava upravljanja četiri kotača) prima tek 51 litru goriva i da s njim u komadu možete prijeći tek 700 kilometara.
Mamac za poglede
I za kraj, nepravedno bi bilo pohvaliti Talismanove dizajnere koji su, kada je sam izgled u pitanju, odradili dobar posao. Riječ je o stilski upečatljivom autu, čije izdužene i pomalo agresivne linije ipak daju ukupni dojam moderne elegancije. Maksimalno stilizirana prednja i stražnja LED svjetla izvrsno su se uklopila u cijelu priču i glavni su "krivac" za zavidnu vizualnu atraktivnost limuzine koja je malo gdje ostala neprimječena tijekom sedmodnevne vožnje Hrvatskom. I na kraju, treba reći da će svi koji žele ovom atraktivnom limuzinom mamiti poglede za testni model Talisman Initiale Paris Energy dCi 160 s PDV-om, opcijama i trošarinom morati izdvojiti 294.867,10 kuna.
Tehnologija
Lakoća upravljanja
Talisman koristi jedinstven sustav 4Control odnosno upravljanje četirima kotačima u kombinaciji s prilagodljivim ovjesom, kako bi mu se zajamčila bolja agilnost. Sustav omogućuje uključivanje stražnjih kotača kako bi se poboljšala okretnost pri niskim brzinama, dok na otvorenoj poboljšava prianjanje automobila na cesti. Tehnologija MULTI-SENSE pak daje mogućnost odabira različitih načina vožnje: comfort, sport, eco, neutral ili personalizirano, a uz nju se podešava i unutarnji ambijent, postavke sjedala itd. Sustav elektroničke varijabilne amortizacije prilagođava reakcije ovjesa u skladu s odabranim načinom vožnje. Konstantno analizira uvjete na cesti, brzinu, kut kotača i pritisak na papučicu kočnice kako bi bili u skladu s odabranim načinom vožnje, kažu u Renaultu.
Ponuda motora
Perjanica je testni 1,6 dCi
Talisman pokreće pet motora, svi s turbo punjačem. Baza dizelske ponude je 1,5 dCi sa 110 KS uz uz 6-stupanjski ručni mjenjač. Verzija 1,6 dCi ima 130 KS, a omogućava izbor između istog tog mjenjača ili EDC automatika s dvostrukim kvačilom. Perjanica je testni dizelaš 1,6 dCi sa 160 KS i 380 Nm okretnog momenta isključivo uz EDC mjenjač. Od benzinaca tu je 1,6-litarskim TCe turbo koji nudi 200 KS i 260 Nm uz 7-stupanjski EDC automatski mjenjač te "miroljubiviji" motor sa 150 0 KS i 220 Nm i EDC7 mjenjač.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu