Kofein (KFN) je nezavisna agencija za oglašavanje, odnosno agencija koja nije dio neke od velikih globalnih agencijskih mreža.
Na tržištu su prisutni od 2012. godine i tada su brojali pet zaposlenih, a danas su stigli do tridesetak zaposlenih, uz desetak stalnih klijenata i niz projekata koje odrade tijekom godine. Tomislav Krajačić, glavni kreativni direktor i vlasnik agencije Kofein prisjetio se početaka i kako je nakon početne faze probijanja na tržištu te vrlo ranog osvajanja nagrade na BalCannes festivalu uslijedilo vrijeme kad su svi veliki lokalni brendovi znali za Kofein i počeli ih pozivati na pitcheve i natječaje vezano uz jednokratne ili dugotrajne kampanje. Ubrzo je uslijedio i rezultat te su počeli raditi za brendove poput Leda, Podravke, Žita, Jadran Čarapa, Designer Outlet Croatia, dm-drogeriemarkt, Grawea…
I na stranim tržištima
Danas su prisutni na hrvatskom, ali i nekoliko stranih tržišta regije, gdje pokrivaju apsolutno sve aspekte agencijskog rada od ATL kampanja i klasičnih kanala (TV reklame, radio reklame, outdoor…), preko izrade raznolikih POS i BTL materijala do organiziranja evenata i kreiranja strategija i sadržaja na svim digitalnim kanalima. "U prvih nekoliko godina smo imali konstantan rast i to gotovo pa 40 posto godišnje.
Nakon nekog vremena taj se rast smanjio, ali ovu godinu predviđamo da bismo po ostvarenoj dobiti i mogli porasti dvostruko. Prihod koji očekujemo ove godine je oko 10 milijuna kuna. U zadnje dvije godine vidi se ozbiljan rast na tržištu, naravno neusporedivo s prvim godinama, iako se vidi i rast agencije u odnosu na tržište", pohvalio se Krajačić. Ističe kako prate trendove, no napominje kako je slijepo praćenje trendova potencijalni problem jer je svako tržište specifično, pa tako i hrvatsko. Kako tvrdi, to je pogotovo vidljivo u digitalnom dijelu posla gdje budžeti rastu, ali su još uvijek u prosjeku znatno manji nego na nekim vanjskim tržištima.
Mali, a veliki
"Ove godine smo potpisali ugovore sa zaista velikim hrvatskim i nekim inozemnim klijentima, te odradili neke velike projekte. Primjerice, imali smo priliku izraditi i rebrendirati velik broj proizvoda Podravke, slovenskog Žita, Leda… Snimili smo nekoliko televizijskih kampanja za inozemno tržište, ostvarili nekoliko cjelovitih digitalnih kampanja i odradili neke velike događaje poput otvorenja Designer Outlet centra.
Dovoljno smo mali da se posvetimo svakom projektu kao da nam život ovisi o njemu, a s druge strane smo dovoljno veliki da ga uspješno provedemo. Mislim da su to glavne odlike koje su naši klijenti prepoznali i naravno rezultati koji dolaze s time. Kvaliteta našeg posla se vidi na uspjehu naših klijenata, a dosad nismo imali niti jedan primjer gdje klijent nije bio zadovoljan s postignutim", objašnjava Krajačić.
Napominje kako je za njega najveći uspjeh agencije taj što su bez obzira na start u nezavidnoj tržišnoj situaciji i s obzirom na činjenicu da su nezavisna domaća agencija uspjeli u relativno kratko vrijeme privući ozbiljne klijente i tako se pozicionirati kao utjecajna agencija. Ističe kako im je najveći izazov upravljanje rastom, pogotovo kada je u zemlji prisutan trend odljeva talentiranih ljudi. "Projekata zaista ima, čak do te mjere da nas plaše. Pred nama je izazovan kvartal", poručuje Krajačić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu