FOTO: Toliko drukčiji da je klasa za sebe, uspijeva obraniti titulu jednog od najugodnijih iznenađenja na tržištu

Autor: Marina Biluš , 05. travanj 2021. u 08:30
Što god mu radili, Formentor živahno prihvaća igru/IGOR ŠOBAN/PIXSELL

Testirali smo Formentor, prvi Cuprin samostalni model u izvedbi 1,5 TS DSG.

Već je treća godina da je Cupra izdvojena od Seata, ali svoju je samostalnost zapravo potvrdila tek kada je na tržište stavila prvi automobil u potpunosti kreiran pod svojim brendom.

Riječ je o Formentoru, kompaktnom SUV-u koji ponajviše plijeni u svojoj nabrijanoj sportskoj izvedbi VZ s 310 konjskih snaga. Na testovima koji su uslijedili nakon njegova debija taj je pionirski Cuprin model pobrao izvrsne ocjene, očito se dokazavši kao odličan sportski automobil i poslastica za kupce koji tragaju za vozilima zavidnih performansi.

Hrvatsko tržište tu nije iznimka jer su i kod nas “svjetla reflektora” Cupre usmjerena baš na tu sportsku varijantu. No, da Formentor može biti i izvrstan gradski/obiteljski automobil bilo je ipak nešto teže dokazati.

A tu na scenu stupa drukčija, znatno blaža konfiguracija 1,5 TS DSG koju smo imali na testu. Istina, ako ste poput mene slabi na sportske mašine, dobiti pod haubom upola slabiji motor na prvu povlači razočaravajući dojam.

Visoko postavljena ljestvica

Srećom, žal za onih 310 VZ-ovih konja nestala je već na prvom zavoju. Jer Formentor je i u ovoj slabijoj izvedbi naprosto toliko atraktivan automobil da i s tim manjim benzinskim motorom uspijeva obraniti titulu jednog od najugodnijih iznenađenja automobilskog tržišta u doba pandemije.

Pita li se mene Cupra je s Formentorom ponudila nešto što je teško usporediti s automobilima na koje smo navikli proteklih godina. I dizajnom i filozofijom pa i samim osjećajem u vožnji Formentor se zapravo doima kao klasa za sebe. A to je atribut kojim se danas nažalost rijetki mogu pohvaliti.

Foto: Igor Šoban/PIXSELL

Da sama nisam testirala Cuprin prvijenac vjerojatno bih mislila da je najava njezina čelnog čovjeka Waynea Griffithsa kako ove, još jedne pandemijske godine, kani udvostručiti prodajne rezultate bahaćenje bez pokrića. Danas, nakon sedmodnevnog druženja s Cuprinim prvijencem, smatram da tako visoko postavljena letvica za Cupru možda i nije nedokučiva.

No, vratimo se Formentoru. I samim dizajnom ovaj model daje naslutiti da je drukčiji od svega na što ste navikli. I makar nisam ljubiteljica forsiranja agresivnih linija i neodmjerenog “bildanja” karoserije, u slučaju ovog automobila taj drski dizajnerski pristup ima smisla jer je vrlo mudro osmišljen i ukomponiran u baš sve detalje na Formentoru.

150

konjskih snaga ima testni model s dsg automatskim mjenjačem

Jer teško je, bez obzira na to je li riječ o eksterijeru ili kabini, naći ijedan koji ne odudara od ustaljenih standarda. I kao da se u svemu provlači filozofija upadljivog Cuprinog loga koji, kao i sam Formentor, jako podsjeća na Transformers serijal.

Fenomenalan odaziv na gas

No, izuzetno atraktivan izgled nije najbolja strana ovog automobila. Njegovo ponašanje na cesti i osjećaj u vožnji jesu. Manjoj zapremini unatoč, motor ovog Formentora je istinsko osvježenje. Funkcionira sjajno, uz fantastičan odaziv na gas i vrlo dobra međuubrzanja koja automatski DSG uspješno kontrolira.

Zato je vožnja Formentorom jako, jako zabavna. Automobil se pritom na asfaltu ponaša vrlo samouvjereno, stabilnost je bez zamjerke, a trešnje i proklizavanja nema ni kod agresivnijih manevara. Zavoje kroti lako s pouzdanošću ne toliko tipičnom za vozila ovog segmenta.

Ukratko – što god mu radili, Formentor živahno prihvaća igru i neće razočarati ni kada ste najzahtjevniji. Kada svemu pridodate različite modove vožnje, dojam je zaista za odličnu ocjenu.

Zanimljivo je kako je Formentor pritom sasvim udoban automobil. Kao i sve na njemu i prednja su sjedala izuzetno agresivno profilirana, ali to nije umanjilo njihov komfor što je zaista neočekivano. I kada je prostranost u pitanju nema se što zamjeriti, uključujući i stražnju klupu, a iznimka je možda tek prtljažnik u kojem bi ipak bilo poželjnije malo više od dostupnih 420 litara prostora.

Foto: Igor Šoban/PIXSELL

Sjedala doduše imaju manu, zapravo više nelogičnost. Jer, iako su vrlo atraktivna, udobna pa i s mogućnošću grijanja, prilagođavaju se ručicama “po starinski” što prilično kvari ukupni dojam. Ali, zato materijali u unutrašnjosti zaslužuju svaku pohvalu jer sve je pod prstima ugodno, kvalitetno uz zavidnu završnu obradu.

Istina, raskošni infotainment sustav s 12’’ dodirnim ekranom ima mana jer i tu Cupra odskače od uobičajenih standarda pa se na takav drukčiji pristup treba znatno duže navikavati. Meni su najviše muke zadavale “klizeće” tipke za upravljanje temperaturom i jačinom zvuka jer im nedostaje taktilnog feedbacka pa se doima kako s njima radite na slijepo.

No, zato sve ostale komande, osobito one na volanu, dosta dobro funkcioniraju, a i općenito je u kabini sve smisleno postavljeno, točno tamo gdje treba biti.

Nekome će možda dosta prilagodbe zahtijevati i mjenjač bez klasične ručice, ali ta se inovacija Formentoru nipošto ne može pisati pod lošu stranu, naprosto je riječ o još jednom detalju koji podcrtava dojam drukčijeg automobila.

Foto: Igor Šoban/PIXSELL

Sve u svemu, nakon ovog testa postaje mi jasno kojom strategijom Cupra kani uzletjeti na 10% udjela u ukupnoj prodaji Seat grupacije, što je još jedan ambiciozan cilj koji je svojoj Upravi postavio Wayne Griffiths.

Biti posve drukčiji od ostalih, a pritom ponuditi kvalitetan proizvod istančanog stila zaista je umijeće, a nastavi li Cupra putem koji je utabala Formentorom, Griffiths bi u 2021., pandemiji unatoč, mogao zaraditi svoj godišnji bonus.

Komentirajte prvi

New Report

Close