Epidemija koronavirusa je pokazala kako brendovi unatoč krizi mogu napredovati i kako mogu pokazati svoj utjecaj na društvo, a kreativci iz marketinških i komunikacijskih agencija koji su radili na njihovim projektima i kampanjama još jednom su dokazali kako kreativa nema granica.
Kako kaže Jelena Fiškuš, članica uprave Hure (Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje) i kreativna direktorica Studija Sonda, oni svojim klijentima često citiraju dio globalnog izvještaja kreativnosti Cannes Lionsa (uglednog međunarodnog festivala kreativnosti, op.ur.) koji kaže: Ako vaš brend danas ne čini ništa da pomogne svijetu i društvu, za pet do deset godina možda neće više ni postojati.
Ispred vremena
Inače, Studio Sonda iz Vižinade u Istri radi i s malim lokalnim brendovima, velikim brendovima, poljoprivrednicima ili, pak, turističkim sektorom te su imali široki raspon uvida u ponašanja brendova tijekom korona krize. Kako kažu, premda su vremena nezahvalna svaki projekt bio je za njih pozitivno iskustvo. Osobine koje su brendovi pokazali su snalažljivost i upornost, a projekti i kampanje pronašli su svoj put do potrošača.
“Kvalitetan primjer je naš klijent Aluflexpack koji je proveo promišljenu internu komunikaciju i logistiku vezanu uz Covid-19 i kao tvrtka koja je uglavnom orijentirana na poslovne, tj. B2B odnose, pokazao kako kvalitetno komuniciranje nije uvijek samo usmjereno na krajnje potrošače, već se treba znati okrenuti i prema unutra. IT industrija i naši klijenti iz tog segmenta, ne treba posebno ni naglašavati, također se odlično snalaze u novonastaloj situaciji. ICT sektor Istre već se prije Covida ujedinio s ciljem zajedničkog pozicioniranja i brendiranja Istre kao jake ICT regije i poželjnog mjesta za život i razvoj ICT profesionalaca, čime se želi privući stručan kadar, ali ujedno osvijestiti gospodarska alternativa turizmu u županiji.
Novonastala situacija samo je pokazala kako su još jednom bili ispred svoga vremena. S njima nastavljamo aktivno raditi na strategiji i brendiranju ICT Udruženja”, ističe Jelena Fiškuš. Kako objašnjava Kristina Laco, članica Uprave Hure i direktorica Komunikacijskog ureda Colić, Laco i partneri, nakon izbijanja pandemije bolesti Covid-19 koja je usporila cijeli svijet, svi su se našli u istoj situaciji: i klijenti i oni kao agencija.
“Urede i svakodnevnu proizvodnju smo, koliko god je to bilo moguće, preselili u naše kuhinje, dnevne boravke i dječje sobe, uveli smo novi način rada i svakodnevnog funkcioniranja, revidirali sve poslovne, marketinške, projektne, proizvodne i ine planove te se svakodnevno prilagođavali situaciji koja se još uvijek neprestano mijenja. Nakon prvog šoka i nevjerice, svatko je našao neki svoj novi ritam, timovi su pronašli vlastite najbolje načine funkcioniranja, najpovoljnije vrijeme u danu za dnevne briefinge, najbolju tehnologiju za video sastanke, nove načine da i radimo zajedno i družimo se, iako to fizički nije bilo moguće”, kaže Laco.
Angažiranost samih radnika
Iskustvo Komunikacijskog ureda Colić, Laco i partneri je da su i unutar agencijskog tima i s klijentima u mjesec i pol dana pod egidom ‘ostani doma’ svi još više i češće bili u komunikaciji, ne samo radi poslovnog savjetovanja ili rješavanja nekog komunikacijskog izazova već i samo da čuju kako je tko. Brojne su kompanije iskoristile specifičnosti svoga poslovanja da odmah u prvim danima kada smo upućeni na ostanak kod kuće pomognu na razne velike i male načine učiniti ga jednostavnijim.
“A1 Hrvatska je tako odmah svojim korisnicima besplatno omogućila sve dječje televizijske kanale i dodatan filmski sadržaj te besplatan podatkovni promet, pomogavši da korisnici sigurno ostanu povezani s obitelji, prijateljima i kolegama, rade na daljinu ili da djeca bez problema prate sadržaje televizijske škole na daljinu. S trajanjem ove situacije, fokus interne komunikacije se s dijeljenja bitnih informacija počeo usmjeravati na zadržavanje i povećanje angažiranosti samih zaposlenika, koji, iako fizički nisu na istom mjestu, i dalje zajedno čine tim i jednu kompaniju kojoj daju identitet i čiji su, u konačnici, najveći kapital.
Odličan primjer snage i angažiranosti zaposlenika u kompaniji je Zagrebačka banka, čiji su zaposlenici sami prikupili sredstva za donaciju Hrvatskom crvenom križu za socijalno ugrožene sugrađane i kućanstva, a onda im se pridružila i kompanija gotovo utrostručivši donaciju zaposlenika. Internim programima podrške zaposlenicima te načinom komunikacije u ovoj situaciji klijenti su zasigurno doprinijeli zadovoljstvu svojih zaposlenika, a neki od njih mudro su svoje interne aktivnosti usmjeravali na upravljanje brendom poslodavca, pozicionirajući se tako i kao poželjan poslodavac za buduće ili željene zaposlenike”, navodi Laco primjere.
Ona ističe kako su u ovim izazovnim vremenima doprinijeli brojnim dobrim pričama. “Kompanije i brendovi koji su se protiv širenja koronavirusa borili i komunikacijom danas su u odnosu na svoje zaposlenike, kupce, partnere i širu zajednicu u punoj boljoj poziciji od onih koji su propustili to učiniti. A nama će biti posebno zadovoljstvo nastaviti raditi s njima”, poručuje Kristina Laco.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu