Test ljetnih guma: Dva brenda po kvaliteti dominiraju u obje dimenzije

Autor: Poslovni.hr , 29. travanj 2021. u 10:19
Foto: Damir Spehar/PIXSELL

Uoči dolaska ljepših dana i viših temperatura, HAK i partneri su testirali 15 ljetnih guma u dimenzijama 205/55 R16 i njih 17 u dimenzijama 225/50 R17

Hrvatski autoklub i partneri na najnovijem su testu analizirali 15 ljetnih guma u dimenzijama 205/55 R16 i njih 17 u dimenzijama 225/50 R17. To su trenutačno dvije vjerojatno najzastupljenije dimenzije na tržištu, jer ih u manjem obliku koriste brojna vozila u kompaktnoj klasi (Ford Focus i EcoSport, Hyundai i30, KIA Ceed, Mazda 3, Honda Civic, Toyota Corolla, Renault Megane, Peugeot 308, Citroen C3 i C4, Opel Astra, VW Golf, Audi A3, BMW serije 1-2-3, Mercedes A-B-C klase, Fiat 500L i Tipo, Mini…), dok ih u većem obliku pronalazimo uglavnom na luksuznijim vozilima (Audi A4 i A5, BMW serije 3 i 4, Honda Accord, Lexus GS, Mercedes B i C klase, Peugeot 508, Škoda Octavia Scout i Yeti, Volvo V60 i S80, VW Passat Alltrack…).

Generalni je dojam nakon testa vrlo pozitivan, piše Revija HAK. Istina, niti jedan od ukupno 32 modela nije zaslužio maksimalnu ocjenu – izvrstan, ali ih je zato 7 vrlo preporučljivo (3 u manjoj i 4 u većoj dimenziji). Oba predstavnika na vrhu imaju samo dva velikana gumarske industrije – Continental i Bridgestone. Većina modela se preporučuje (njih čak 23), dok se samo po 1 djelomično preporučuje (King Meiler Sport 1 u dimenziji 205/55 R16) i ne preporučuje (Firestone Roadhawk u dimenziji 225/50 R17).

U manjoj dimenziji (205/55 R16) na vrhu su se izdvojila tri vrlo preporučljiva proizvođača, čije se ukupne ocjene razlikuju u samo desetinki boda. Continental PremiumContact 6 je ujednačen proizvod u svim segmentima te se naglašava da posebno briljira u mokrim uvjetima na cesti. Jedini zamjetniji minus mu je povećana potrošnja goriva. I Semperit Speed-Life 3 je također vrlo kvalitetno pokrio sva promatrana područja. Možda nije jednako uvjerljiv na vlažnoj podlozi kao Continental PremiumContact 6, ali zato ima niži otpor kotrljanja. Pneumatik Bridgestone Turanza T005 se pokazao jednako uvjerljivim na suhoj i mokroj cesti, pri čemu se posebno istaknuo kratkim zaustavnim putem na suhom. Dodatni “forte” mu je nizak otpor kotrljanja, što pridonosi niskoj potrošnji goriva.

Prvi među 11 modela koji se preporučuju je Goodyear EfficientGrip Performance 2, kojeg su samo manji nedostaci na suhom koštali plasmana izvan kruga Top 3. Inače, ova se guma ističe kratkim zaustavnim putem i općenito solidnim držanjem podloge na vlažnoj cesti. Možda najdominantniji rezultat Goodyear je postigao u kategoriji trajnosti proizvoda, jer je testno vozilo opremljeno modelom EfficientGrip Performance 2 uspjelo prevaliti čak 10.000 km više od prvog sljedećeg pratitelja.

Kumho Ecsta HS51 je testnu posadu impresionirao čvrstim prianjanjem uz podlogu u vlažnim uvjetima, pri čemu je odgodu akvaplaninga odveo u iznimno visoke sfere. Kumho bi počeo lagano proklizavati doista nevjerojatno kasno. Ovo je ujedno i najštedljivija guma po potrošnji goriva. Šteta što na suhom ipak nije toliko dobra.

Za Apollo Alnac 4G bismo mogli reći da se zasluženo našao u središnjoj skupini, jer niti po suhom niti po mokrom nije oduševio. Manji nedostaci na obje podloge koštali su ga boljeg ukupnog rezultata, pri čemu su zaustavni putevi u oba slučaja bili vrlo zadovoljavajući. Prigovora nema niti na trajnost ovog proizvoda. Hankook Ventus Prime 3 K125 se pokazao izvrsnim na suhom, s vrlo preciznim upravljanjem i sjajnim prianjanjem uz podlogu. Nažalost, takav nije bio i na mokrom. Slično je prošla i Fulda EcoControl HP 2, koja se također nije najbolje snašla na mokroj podlozi, a u istu rečenicu praktički možemo svrstati i BF Goodrich Advantage. Na žalost po njih, na ovom testu se ne gledaju samo rezultati ostvareni na suhoj cesti.

Uz sljedeća tri modela vezani su vrlo zanimljivi zaključci. Naime, Maxxis Premitra 5 HPS, Nokian Wetproof i Pirelli Cinturator P7 C2 su gledajući glavne kriterije – ponašanje na suhom i mokrom – ostvarili odlične rezultate. Najbolji su, tj. najtiši bili i na provjeri bučnosti. Gdje je onda zapelo? Na trajnosti proizvoda! S ekonomskog i ekološkog stajališta, to je nedopustivo. Iako, ove bi gume mogle biti i te kako zanimljive vozačima koji godišnje rade ne previše kilometara.

Jedna od guma koja se pokazala vrlo upečatljivom na mokrom je i Uniroyal RainSport 5, briljirajući u gotovo svim kategorijama, a posebno na testu kočenja. Međutim, na suhom sve suprotno. Zamijećen je mekan osjećaj na upravljaču i sporiji odziv guma kod promjene pravca, zbog čega je vozilo podbacilo u preciznom prolasku kroz zavoj. Točka na i sna o prelasku u viši razred je stigla s rezultatima trajnosti, gdje je ova guma bila među najlošijima. Model Petlas Imperium PT515, pak, posebno je razočarao u kočenju na suhoj podlozi, gdje je ostvario rezultat slabiji čak 4,5 metra od najboljih, a to je otprilike dužina jednog vozila. Previše, pogotovo dodamo li da je ova guma slabije prianjala uz podlogu od bilo koje druge. Slična se priča ponovila i na mokroj podlozi.

Na kraju začelja, kao guma koja se samo djelomično preporučuje, našla se King Meiler Sport 1. Razlog djelomično leži i u činjenici što jedino ovaj proizvod na testu nije potpuno nov (za razliku od ostalih 14 modela), no to ne može opravdati drugi najslabiji rezultat u kočenju na suhom i podjednako slabo zaustavljanje na mokrom, značajan akvaplaning u zavoju, spor i neprecizan odziv prilikom ulaska u zavoj, prebrzo dosegnut limit prianjanja uz podlogu pri bilo kakvom manevru, te naročito drastičan pad karakteristika kod visokih temperatura.

U većoj dimenziji (225/50 R17) za nijansu najbolji je rezultat ostvario Falken Azenis FK510, iza kojeg su se odmah smjestili Continental PremiumContact 6, Kumho Ecsta PS71 i Bridgestone Turanza T005. U središnjem dijelu je oznaku preporučuje se dobilo 12 proizvođača, dok se ne preporučuje samo jedan. Naime, modelu Firestone Roadhawk je za zaustavljanje na mokroj podlozi od 80 do 0 km/h bio potreban čak 41,2 m, što je punih 8,5 m (ili gotovo dvije dužine prosječnog automobila) više od najboljeg modela u klasi Semperit Speed-Life 3 (32,7 m). Drugim riječima, na mjestu na kojem se Semperit u potpunosti zaustavio, Firestone je još jurio brzinom od 36 km/h… S tako slabim zaustavnim putem, pogotovo što je i generalni dojam o prianjanju uz mokru podlogu bio ispodprosječan, začelje se naprosto nije moglo izbjeći. No nakon najlošijeg, vratimo se najboljima…

Detaljan pregled pogledajte OVDJE. 

Komentirajte prvi

New Report

Close