Kad su prije nekoliko godina svoje SUV-ove napravili velikani iz visoke klase, Audi i Porsche, bila je to konačna potvrda da terenci nisu više samo seljačka “off-road” vozila ili pak trenutni hir razmaženih zapadnjaka, nego nova luksuzna klasa koja ima svijetlu budućnost.
Rekordi prodaje
Barem se tako činilo donedavno, odnosno do početka aktualne gospodarske krize koja je najjače pogodila upravo autoindustriju, no unutar nje Audi AG ostao je za sada gotovo neokrznut pa je tvrtka iz Ingolstadta objavila rekordne rezultate za 2008. godine s povećanjem prodaje od 4,1 posto te postignućem na koje se dugo čekalo – prvi put Audi je u godinu dana prodao više od milijun automobila. Iako je taj uspjeh postignut na krilima mlađih modela, među kojima je i nedavno predstavljeni Q5, Q7 i dalje predstavlja sam vrh Audijeve ponude, a osobito to vrijedi za novi V12 TDI quattro od 500 konjskih snaga. Na žalost nismo imali prilike isprobati to tehnološko čudo među terencima, nego samo klasičnu trolitarsku V6 izvedbu, no i to je doista posebno iskustvo. Užitak počinje već pogledom na skladne i dinamične linije koje uspješno prikrivaju prave gabarite tog automobila dužine punih pet, širine gotovo dva metra te teškog više od dvije tone. Pravi kraljevski tretman zato ćete doživjeti ulaskom u kabinu kojom dominira tipičan audijevski luksuz, komfor u svakom detalju i prostranost s kojom se malo tko može mjeriti, no treba reći da je testni automobil zahvaljujući bogatoj opremi 170.000 kuna skuplji od osnovne verzije. Luksuz u unutrašnjosti naglašavaju sjedala u kombinaciji kože i alkantare, dok središnjom konzolom dominiraju elegantna dekoracija od brušenog aluminija. Posebna atrakcija je mogućnost gledanja televizije na malenom ekranu u boji, no iz sigurnosnih razloga to je moguće samo dok automobil stoji. U bogatstvu prekidača središnje mjesto zauzima sustav Multi Media Interface kojim se upravlja svim bitnim funkcijama u automobilu i koji je, srećom, prilično intuitivan. Među bogatstvom opcija privukla nas je mogućnost biranja između čak pet različitih “set-upova” ovjesa što je doista rijetkost među SUV-ovima.
Raj za hedoniste
Originalno Q7 dolazi sa tri reda sjedala što omogućava ugodan smještaj za 7 putnika, no ako skinete treći red, kao što je bio slučaj kod ovog automobila, dobivate najveći prtljažnik u klasi od čak 775 litara prostora, no u svakoj varijanti putnici na svim sjedalima imaju prostora napretek. Iako trolitarski “common rail” dizelaš razvija 240 konjskih snaga, što je sasvim pristojno za tog diva na kotačima, Q7 ipak nije auto predviđen za divljanje, nego je ideja da svima u autu bude maksimalno udobno. Zahvaljujući svemu navedenom, ali i vrhunskim materijalima, ugodnom ovjesu, kao i mekanom tiptronic automatskom mjenjaču, bez obzira na kakvoj se cesti nalazili, to mu redovito i uspijeva pa je boravak u Q7 moguće usporediti s odmorom u hotelu sa pet zvjezdica. Pravi raj za hedoniste na četiri kotača.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu