Nakon uspješnih televizijskih akvizicija u Srbiji, Crnoj Gori i Sloveniji, grčka Antenna grupa krenula je u ofenzivu i na Hrvatskom tržištu. Uz još dva konkurenta (Kanal 5 i Super TV) trenutno se natječe za koncesiju za novi nacionalni program, a ukoliko je osvoji u Hrvatskoj ima velike ambicije.
"Antenna grupa u potpunosti je posvećena ovoj regiji pa je prirodno da želimo biti prisutni i na hrvatskom tržištu. Nekoliko godina planiramo ući na ovo tržište, a nakon uspjeha u Srbiji, Crnoj Gori i Sloveniji mislimo da je sada pravi trenutak", poručio je u razgovoru za Poslovni dnevnik Pavel Stanchev, generalni direktor Antenna grupe za Jugoistočnu Europu.
Što možete ponuditi hrvatskom tržištu, ukoliko dobijete koncesiju?
Televiziju koja je bliska ljudima. Na nekoliko tržišta smo već pokazali da to i možemo. Nismo jedna od onih internacionalnih kompanija koje dolaze s modelom koji primjenjuju na nekom drugom tržištu i onda ga kopiraju. Prvo pitamo gledatelje što žele i onda se prilagođavamo tržištu. Smatram da hrvatski gledatelji zaslužuju bolje od onoga što dobivaju. U planu nam je kvalitetan program te snažna lokalna produkcija. Kao i ostale komercijalne televizije imat ćemo vijesti, programe koji se tiču aktualnosti, talk-showove, reality program, filmove, možda nešto sporta, ali pri tome ćemo imati snažan lokalni pristup.
Koliki bi bio udio domaće produkcije u programu?
Vrlo visok, što smo već dokazali i na ostalim televizijama u regiji. Domaća proizvodnja za nas je centralni dio cijele strategije. Cilj nam je imati dobru domaću produkciju koju bismo mogli prodati ostalima u regiji, ali i šire.
Bi li televizija po svom konceptu bila slična nekoj od televizija u regiji?
Ne. Biti će potpuno drukčija, ali uzet ćemo najbolje od svake. Sve programske i odluke o sadržaju ćemo donositi u suradnji s lokalnim stručnjacima. Ne namjeravamo dovesti deset stranaca koji će ljudima govoriti što da rade.
S obzirom na jezične sličnosti, možemo li očekivati emisije koje bi dijelili s vašim televizijama u regiji? Regionalne vijesti, primjerice?
Za mene bi vijesti trebale biti lokalno orijentirane. No moguće je da ćemo dijeliti sadržaje poput intervjua, ukoliko za njih postoji interes. Ili, primjerice, televizija iz Hrvatske može poslati novinara u Srbiju koji će odraditi intervju, a pri tome korisititi njihovu infrastrukturu. A imamo i mnogo dopisnika koji mogu izvještavati o svim stvarima za koje urednici ocijene da su interesantne lokalnom stanovništvu.
Koliko ljudi planirate zaposliti u Hrvatskoj?
Dovoljno da budemo konkurentni. Planiramo brzo rasti, za što će nam trebati i veliki broj ljudi.
Koliko planirate investirati?
Ne bih još komentirao iznose, ali mogu reći da se radi o mnogo milijuna. Televizija postaje sve skuplja.
Kakva je, po vama, trenutna situacija na tržištu u regiji?
Još uvijek vlada kriza, no naša snaga je u tome što znamo uspješno poslovati u vrijeme krize. U Grčkoj, koja je prva pogođena krizom, Antenna je poslovala vrlo dobro. To nam je iskustvo pomoglo da naučimo kako preživjeti u krizi i prilagoditi se tržištu. Zahvaljujući uspješnom poslovanju na ostalim tržištima, financijski smo vrlo jaki što nam omogućava da nastavimo s ulaganjima. Jedna smo od rijetkih medijskih grupacija u regiji koja u ovoj situaciji kontinuirano i agresivno ulaže. Mislim da je vrijeme krize najbolje vrijeme za osnivanje televizije i investicije. U krizi je gledanje televizije u porastu. Kada su ljudi ograničeni, televizija im je najbolja zabava.
No oglašavanje je u padu, a još jedna televizija mogla bi samo otežati situaciju?
Mislim da je krivo razmišljati kako postoji kolač koji će se sada morati dijeliti na više dijelova. Ne – taj kolač će se povaćati. Dolaze nove investicije, i nove ideje, a ideje i kreativnost je ono što trebamo.
Time ćete se boriti protiv ostalih igrača na tržištu?
Tako je. Mnogo je mladih ljudi koji žele raditi na televiziji i žele mjesto gdje se mogu razvijati. Moramo nastaviti ulagati, stvarati nova radna mjesta i nove ideje i tada će i tržište rasti.
Kako ste zadovoljni rezultatima na ostalim televizijama?
Ovdje smo jer smo zadovoljni dosadašnjim investicijama u regiji. Sve televizije se razvijaju prema našim planovima i to nam omogućava da pokrećemo nove investicije.Naš udio gledanosti raste na svim tržištima. Kada smo prije tri godine u Srbiji preuzeli Fox televiziju geldanost je bila šest posto, a sada je 20 posto, čime smo postali vodeća komercijalna televizija u Srbiji. U C. Gori smo počeli gotovo od nule, a danas je Prva TV među top tri kanala, dok je slovenska Planet TV u samo četiri mjeseca udvostručila publiku.
Kadroviranje
Važna uloga Dubravka Merlića
Iako još nemaju koncesiju, na Antenni već razmišljaju o potencijalnom telvizijskom kadru. Konzultanstsku ulogu tamo već ima Dubravko Merlić za kojeg Sanchev kaže da se nada da će im pomoći privući ljude koji su, poput njega, uspješni na tržištu kako bi cijeli projekt učinili uspješnim. Ipak, ne želeći trčati pred rudo, Sanchev je rekao kako će odluke o pozicijama donositi tek kada, i ako dobiju koncesiju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu