Televizijski biznis u Hrvatskoj nije isplativ složili su se direktori triju najvećih televizijskih kuća u Hrvatskoj, HRT-a, Nove TV i RTL-a na panel diskusije "Televizija 21. stoljeća", u organizaciji Veleučilišta VERN. Složili su se i da je njihov najjači adut informativni program, na kojem bilježe najveću gledanost.
Tako je Johannes Züll, predsjednik Uprave RTL-a, na pitanje je li televizijski biznis u Hrvatskoj isplativ odgovorio "Danas nije, ali nadam se da će u budućnosti biti". Nešto suzdržaniji po tom pitanju bio je Dražen Mavrić, predsjednik Uprave Nove TV, koji je odgovorio da je to "pitanje za doktorat". "Situacija je trenutno vrlo složena i teška", rekao je Mavrić požalivši se na sve manje oglašivača na televiziji koja je trenutačno broj jedan po kvaliteti informativnog programa. "Izazovno je razdoblje voditi medijsku komercijalnu kuću u Hrvatskoj. Zbog loše gospodarske situacije tvrtke danas na oglašavanje ne gledaju kao na investiciju već kao na trošak", ustvrdio je Mavrić povukavši paralelu stanja na televiziji sa stanjem u hrvatskom gospodarstvu i zaključio da će s poboljšanjem gospodarstva doći i do više oglasa. Mavrić je nezadovoljan i trenutačnom zakonskom regulativom koja nacionalnoj televiziji, HRT-u, omogućuje i javno i komercijalno financiranje. Prema riječima predsjednika Nove TV iznos pretplate koji hrvatski građani plaćaju jedan je od najvećih u Europi. Iz tog razloga, smatra da bi se mogućnost financiranje od reklama HRT-u trebala ukinuti.
"Takvo zakonsko rješenje, s obzirom na veličinu medijskog prostora u Hrvatskoj, otvorio bi komercijalnim televizijama novi prostor te bi pozitivno djelovao na razvoj televizijskog tržišta", ustvrdio je Mavrić. Podršku u takvom stavu dao mu je i Zull ocijenivši da bi se time povećala gledanost programa HRT-a. Ravnatelj HRT-a Goran Radman smatra da bi mješoviti model ipak trebalo zadržati, međutim razumije frustraciju kolega s komercijalnih televiziji te navodi da bi javni prostor ipak trebalo ograničiti kad je riječ o oglasima. "Neprimjereno je prekidati sadržaj s reklamom za odrezak od 9,99 kuna", istaknuo je Radman naglasivši kako bi HRT trebao komercijalizirati prihode, no ne od reklama već od prodaje svog sadržaja. Kao primjer navodi BBC koji upravo na temelju usmjerenosti na proizvodnju javno korisnog sadržaja ostvaruju visoke prihode. "HRT vidim kao proizvođača programa, a tek sekundarno kao onog tko program emitira", istaknuo je. Pritom je naglasio da je nezadovoljan ponudom sadržaja koja je znatno ispod kvalitete i mogućnosti s obzirom na kapacitete i resurse koje javna televizija ima na raspolaganju, a koji su danas zbog neprimjerene organizacije rasipani.
Usto, ocjenjuje Radman, HRT se previše fokusira na informativni sadržaj, što bi se pokretanjem četvrtog programa, usmjerenog upravo takvom sadržaju, trebalo promijeniti te otvoriti prostor ostalim programima da se više bave proizvodnjom javno korisnog sadržaja. Koliko bi od takvog sadržaja HRT mogao profitirati govori i činjenica da su dokumentarac "Hrvatski kraljevi" prodali u 80 zemalja, a takvom uspjehu nadaju se i s projektom "Putevima Marka Pola". O tome koliko će nove tehnologije utjecati na razvoj televizije, na panelu "Televizija 21. stoljeća" je bilo malo riječi. Da suvremena tehnologija već danas omogućuje gledanje dva programa odjednom kao i prisutnost televizije na pametnim telefonima i tabletima, te da će se u tom smjeru razvoj televizije i dalje kretati, istaknuo je Mavrić. No, u budućnost u kojoj će gledatelji moći sami slagati sadržaj koji će gledati, Mavrić ipak ne vjeruje. Kako navodi, "gledatelji konzumiraju televizijski program zbog brenda te nemaju vremena kreirati svoj vlastiti program". Züll pak smatra da će u budućnosti velika uloga biti na urednicima koji će više vremena morati posvetiti proučavanju onoga što gledatelji žele dok tehnologija samo omogućuje lakše emitiranje programa. "U ovom trenutku vidim više mogućnosti nego rizika za razvoj televizije", istaknuo je Züll.
Nikad više
Radman o uređivanju programa
Osim ulaganja u sadržaj, Radman je najavio i uređivanje programa sukladno očekivanjima gledatelja, kako im se ne bi ponovio izgred kao sa emisijom Hit show voditelja Marka Tolje, namijenjenog mlađoj i urbanoj populaciji, emitiranog u udarnom terminu na prvom programu. Show je nakon prve emisije ukinut.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu