SW izvedba 508 najekstravagantniji je karavan danas

Autor: Marina Biluš , 14. prosinac 2019. u 12:31
Foto: Uli Deck/DPA/PIXSELL

Sviđao vam se ili ne, u jednom nema ni smisla debatirati – novi Peugeot 508 SW uvjerljivo je najekstravagantniji karavan na tržištu.

Ništa na njemu nije uobičajeno, ništa predvidljivo. Baš kao što mu i sedanski brat 508 drastično odskače od standarda klasične limuzine, tako i “sabljozubi” SW model ruši onaj tipični doživljaj kakav svi zapravo očekujemo od jednog karavana. Sviđao vam se ili ne, u jednom nema ni smisla debatirati – novi Peugeot 508 SW uvjerljivo je najekstravagantniji karavan na tržištu.

Stilski dragulj

Treba odmah reći da je u usporedbi s nabrijanom benzinskim sedanom od 225 konjskih snaga, koju smo ljetos testirali, ovaj model u dizelskoj BlueHDi 180 S&S EAT8 GT line izvedbi ipak nešto pitomiji. Ali daleko od toga da ne ide buntovnim stazama koje mu je utabala limuzina. Najbolje je što se 180 konjskih snaga testnog modela, zahvaljujući 400 Nm pri 2000 okr/min, pokazalo kao idealna mjera za SW koji je, pomalo iznenađujuće, od sedana dulji tek tri-četiri centimetra i niti dva viši. Prtljažnik od 560 litara nekima će se opravdano činiti “tanašnijim”, ali zašto da se lažemo – ovaj automobil ama baš nitko neće kupiti zbog prostranosti. Jer, kao i “obična” 508-ica i njezin je karavan prije svega dizajnerski dragulj koji će svoje vlasnike tražiti u grupi onih koji prije svega traže stilsku upečatljivost. A u toj kategoriji teško da mu ijedan konkurent može parirati. S koje god strane da ga promatrali, linije 508. SW-a zapanjuju. Iako su dizajneri kombinirali naoko dvije teško spojive smjernice – agresivnost i eleganciju, krajnji je stilski dojam idealno uravnotežen. Doduše, kao što mi se činilo i na primjeru vatreno crvene limuzine, tamna maska stražnjih svjetala i na testnom modelu pomalo zagušuje njegovu atraktivnost, pogotovo u kombinaciji s inače prelijepom tamno modrom bojom. S druge strane, upravo ta krajnje duboko plava sa specijalnim metalik efektom ovaj automobil čini vrhunski atraktivnim jer će se za oblačnih dana i noću činiti gotovo crnim, dok sa zrakama sunca njegova karoserija nudi prelijepo prelijevanje te tamne, metalik plave nijanse.

 

400 Nm


okretnog momenta idealna je mjera za testni model

Što se interijera tiče, nema tu razlike od sedanske varijante, i u karavanu je sve dizajnerski “nabrijano” do najsitnijih detalja. I ovdje zbog “sječenog” volana koji i dalje donekle sprječava idealnu preglednost instrumenata, upravljač treba spustiti u najniži položaj, mada takva pozicija puno bolje odgovara vožnji u limuzini, kod koje i gabaritima i motorom prevladava sportski karakter. Izuzev tog detalja, vozačka je pozicija u 508 SW-u zapravo jako dobra, izuzmemo li iz te ocjene i dalje lošu preglednost straga. Na stražnjoj klupi u odnosu na sedan pomaka nabolje ima, ali daleko od toga da su boljke posve izbjegnute. Glavu pri ulasku u vozilo i dalje treba dobro pripaziti, a konstrukcija same klupe i u karavanu je naprosto manje uspješna od prednje.

Idealan 'suvozač'

No zato su vozne karakteristike odlične. Kako sam već spomenula, 180 konjskih snaga ovaj karavan pokreće kao od šale, brzinu postiže i zadržava bez muke. A pritom je na asfaltu izuzetno stabilan i glatko “klizi”, uvijek spreman na svaki vozački manevar. U gradskoj vožnji mi se jako svidio, ali najljepše smo se družili na autocesti na kojoj pokazuje svu svoju raskoš i udobnost. Svidjelo mi se i kako posao odrađuje automatski EAT8 mjenjač, uglađen je pitom, baš dobro odmjeren.

Na kraju ne preostaje drugo nego reći da bi najveća mana 508 karavana mogla biti njegova cijena. Iako početni dizelaš stoji oko 220 tisuća kuna, ova odlična testna kombinacija s top GT line opremom iznos podiže za više od 100.000 kuna. I tu dolazimo do pitanja mogu li ga kupci na hrvatskom tržištu uzeti u obzir kao jednu od “best buy” varijanti?

No, kakav god odgovor bio neće promijeniti činjenicu da je ovaj prelijepi Peugeotov karavan zaista dobar auto.

Komentirajte prvi

New Report

Close