Uoči konferencije Digital Takeover, u organizaciji 24sata 14. ožujka u Cinestaru Branimir Centra u Zagrebu, Aleksandra Đermanović, osnivačica i direktorica digitalne agencije Mediacor, govori o stanju digitalnog oglašavanja na našem tržištu i regiji, te ga uspoređuje sa svijetom. Objašnjava i kako riješiti ili umanjiti probleme u digitalnom oglašavanju te pospješiti ulaganje u digital.
Kada govorimo o digitalu, možete li usporediti naše domaće tržište i regiju?
Nije pitanje tržišta, već igrača na njemu. Neovisno o tome radi li, primjerice, naša agencija na tržištu Hrvatske, Bugarske, Poljske ili Indonezije, inovativnost, prepoznavanje trendova i sposobnost da se primjene ovisi o klijentu i agenciji. Ako je klijent otvoren prema inovacijama i prati trendove kako bi kvalitetno proveo kampanju, agencija će biti u idealnoj poziciji kreirati nešto drukčije što dovodi do 'wow' kampanja. Isto tako, agencije trebaju ponuditi klijentu i tržištu nešto drukčije. Bitno je i kontinuirano uzajamno učenje i dijeljenje znanja čime se postiže optimalna sinergija odnosa između klijenata i agencija.
Hrvatski oglašivači samo 12% medijskog budžeta ulažu u digital. Kakvo je stanje vani?
Prije nekoliko godina bilo je i niže, no ni 12% nije dovoljno. Još smo ostali u starim paradigmama TV-a jer je većina hrvatske populacije starija, ruralna i s nižim primanjima te su im mainstream mediji prirodni kanal. S druge strane generacija Z, tj. mladi postavljaju digitalne trendove, a milenijalci imaju sve veću kupovnu moć. Brendovi se trebaju više usmjeriti njima umjesto da i dalje idu na zakon velikih brojeva koji ne jamči kupovni potencijal potrošača. Na svjetskim tržištima situacija je bitno drugačija, ali razlog je kašnjenje našeg tržišta u nekim infrastrukturalnim stavkama.
Koliko Hrvatska kaska i kako taj problem umanjiti?
Kaska. To se može ublažiti kreiranjem inovativnih medijskih platformi, fokusiranih na određene niše. Izvrsni primjeri su Joomboos i Viber.
Koliko specifični alati mogu pospješiti ulaganja u digital? Na koji način to doprinosi samom sektoru?
Alati koji nam omogućavaju preciznost. Da točno znamo koga targetirati, gdje, kada i kako. Facebook sad ima oko 200 metrika koje dijeli sa brendovima, no znaju li klijenti prepoznati koje su metrike važne za brend, proizvod i poslovanje? Brendovi se često uhvate za metrike koje im nemaju utjecaj na njihovo poslovanje, pa je potrebno stvoriti sustav koji će promatrati klijentove potrošače kao skupinu unutar koje ćemo precizno atribuirati vrijednost svake platforme i plasirati precizne poruke i kampanje.
'View' i 'engagement' – ključ
Koje nove metrike i alati su za vas ključni?
Ovisi o klijentovim ciljevima. Prema njima će agencija definirati metrike koje će pratiti. No, u svijetu prema kojem se rapidno krećemo i u kojem će video biti u srcu svih aplikacija i servisa, jedna od najvažnijih digitalnih metrika je 'view' za koju se treba definirati kako ju točno mjeriti. Druga je 'engagement', neovisno o kojem se digitalnom kanalu i vrsti sadržaja govori. Važno je i objektivno i neovisno mjerenje tzv. treće strane te validacija brojki koje dobivamo s digitalnih kanala. Svijet je u digitalnoj eri, ali postulati marketinga još stoje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu