“‘Superjunaštvo’ u poslovanju zahtijeva i preuzimanje odgovornosti za svoja djela”

Autor: Sergej Novosel Vučković , 12. ožujak 2019. u 22:01
Lea Brezar, izvršna direktorica Dhar medije/ PD

Preslikavanje duhovnosti na poslovanje znači da ćemo postati svjesni kako su ljudi koji nam dolaze u tim tu da nas nešto nauče i obrnuto.

Hotel Double Tree by Hilton u četvrtak je domaćin konferencije Superjunaci biznisa, na temu 'Tijelo, um i duh', na kojoj eksperti govore o mogućnostima primjene tzv. dharmičkog menadžmenta u vođenju poslovanja. O nužnosti takvih promjena govori Lea Brezar, CEO tvrtke Dhar media, vlasnica licence Superbrands i autorica knjiga o osobnom razvoju. 

Kakva je to dharmička ravnoteža koju zazivate u državi i gospodarstvu? 
Ravnoteža za kojom naše društvo vapi. Srozali smo vrijednosti i zanemarili ono najvažnije, a to su ljudi. U ovoj državi vrijedi pravilo jačega, a potpuno je jasno da sustav koji nema u sebi utkanu brigu za najslabije i nemoćne ne opstaje niti se razvija. Zagovarateljica sam promjena koje će svakom pojedincu, koji i nije baš u životu imao sreće omogućiti dostojan život. Zagovaram ideju da je čovjek važan, da je ego tu da nam pomaže u borbi, a ne da gazi, da možemo i kad imamo malo pružiti ruku te da nas se ovo opće nezadovoljstvo mora početi ticati. Moramo postati svjesni da promjena počinje od nas samih i da je vrijeme da se uhvatimo ukoštac i suočimo s onim što nam se ne sviđa. Nakon suočavanja odlučiti da je vrijeme za reakciju. Dharmički menadžmet je most za promjene.

Gdje je u poduzetništvu primjenjiv takav oblik menadžmenta? 
Prvenstveno u načinu vođenja kompanije ili tvrtke. Obzirom na njegovu praktičnu primjenu, svaki tim se može voditi načelima koja dharmički menadžment postavlja kao ispravna. I da vodite kompaniju u kojoj je zaposleno 1000 ljudi, svjesni ste da se ona dijeli u timove,  a svaki tim u manje od deset osoba. S deset osoba možete raditi na mijenjanju vlastitih obrazaca ako u takvu promjenu krenete sami. Ključne riječi su osobni primjer i autentičnost. Svima koji se bave bilo kakvim vođenjem ljudi jasno je da su odnosi početak i kraj. Ukoliko uvidimo malo više od onog početnog odnosa poslodavac/zaposlenik (tvrtka/OIB), bit ćemo u situaciji da djelujemo na promjene. Dharma, kao sinonim za univerzalnu svijest, ispravno djelovanje i dobro mora početi živjeti u tvrtkama, podzetništvu, državi i sustavu. 

Proučavali ste osobni razvoj i živjeli prema načelima duhovnosti. Kako ih preslikati u poslovanje? 
Radom na sebi, preuzimanjem odgovornosti za svoje postupke i nošenjem s njihovim posljedicama. Nema pranja ruku i prebacivanja krivnje na drugoga. 'Riba smrdi od glave' tako je istinita poslovica i dakako primjenjiva na sve aspekte društva. Proteklih 16 godina u poduzetničkim sam vodama. U posljednjih 10 vodim tvrtku prema načelima dharmičkog menadžmenta. Svaki član tima koji je s nama spreman je na promjenu i djelovanje prema dharmičkim načelima. U svojoj sam ih knjizi Izvan okvira nazvala: načelo rada na sebi, načelo komunikacje, načelo hod po rubu, načelo djelovanja iz ljubavi, načelo vođenja. Preslikavanje duhovnosti na poslovanje znači da ćemo postati svjesni kako su ljudi koji nam dolaze u tim tu da nas nešto nauče (vrijedi i obrnuto). Najčešće upravo ono zbog čega se najviše ljutimo. Ukoliko ne podnosimo lijenost, trebali bismo naučiti motivirati, ukoliko stalno kritiziramo, trebali bismo više razumjeti, ukoliko smo u prevelikoj gužvi, trebali bismo delegirati, ukoliko ne smatramo da nemamo kome delegirati, trebali bismo naučiti vjerovati ljudima, i tako dalje. Dharmički menadžment donosi praktične i primjenjive savjete za svaki tim. 

Tko su za vas Superjunaci biznisa i što trebaju posjedovati oni koji to nisu?
Naziv Superjunaci biznisa je poziv na buđenje tih naših osobina. Svi smo mi superjunaci, no često toga nismo ni svjesni. Oni koji to ne vide samo su prezaokupljeni problemima iz kojih ne vide izlaz. No, kada bismo se odlučili suočiti samo s jednom stvari koja muči naše poslovanje, ona bi povukla za sobom niz promjena, jer je sve u našem životu povezano te da nam za promjenu u timu ne treba 20 ljudi, nego jedan pojedinac. Stoga pozivam poduzetnike da budu ta promjena za svoj mali tim, za veliku tvrtku, za obitelj, za društvo.

Nije li svaki poduzetnik koji danas u nas uspješno posluje i zapošljava, a da su mu radnici zadovoljni uvjetima, takav? 
Junak definitivno jest. No, što se tiče uspješnosti nju bih podijelila na materijalni i emotivni aspekt: na zadovoljstvo uvjetima rada (poslom, izazovima) plaćom (i ostalim benficijama), kreativnim ispunjenjem (ostvarenjem svoga potencijala) i odnosima (u timu, prema članovima tima, upravi i obrnuto). Ukoliko je zaposlenik zadovoljan na svim poljima, onda možemo govoriti o uspješnosti. Ako ravnoteže nema, nema ni zadovoljnog zaposlenika niti poslodavca. 

Tko su sudionici konferencije, koji su govornici? 
Sudionici konferencije su pojedinci zainteresirani za temu jačanja vlastitog poslovanja na temeljima dharmičkog menadžmenta iza kojih stoje različite kompanjije. Govornice Irena Brbić, homeopatkinja, magistrirala u Prestonu, UK, na University of Central Lancashire integrativnu zdravstvenu skrb i trenutačno doktorandica jezika i kognitivne neuroznanosti na Sveučilištu u Zagrebu, naziv predavanja: Transformirajte svoj život, pobijedite stres i energizirajte svoj um, tijelo i duh. Zatim Tamara Kajari, certificirana profesionalna organizatorica, osnivačica i vlasnica tvrtke Slagalica organiziranje. Kroz direktan rad sa ženama te svojim predavanjima i radionicama podučava organizacijskim vještinama neophodnim za postizanje jasnoće, učinkovitosti, uspješnosti i zadovoljstva s temom Mentalni mir je neprocjenjiv, a na kraju dolazi predavanje o dharmičkom menadžmentu koji predstavljam u okviru teme Dharmički menadžment – načela ispravnog vođenja.

Koji su ciljevi konferencije Superjunaci biznisa, tko je sve pozvan i što želite njome poručiti? 
Na konferenciju smo pozvali svakoga tko se pronalazi u kontekstu vođenja, ima interes proširivati i usavršavati svoja znanja te pojačati umijeće liderstva. Nadamo se da će ova konferencija otvoriti neka nova pitanja i ponuditi mogućnosti njihova rješavanja, posebice jer smo svjesni da društvu danas nedostaje temeljnih vrijednosti. Dharmički menadžment nudi primjenjive načine upravljanja svim aspektima suradnje koji su uključeni u poslovanje, daje široki kontekst pogleda na stvarnost i činjenice, razmatra pravednost i stavlja je u fokus svakog događanja, postavlja nova načela koja se grade na jednom i osnovnom principu – ljubavi. Voditi tvrtku na temeljima istine i ljubavi, izazov je, ali je i dugoročno najjeftinije rješenje za upravljanje vremenom, poslom i ljudima.

Komentirajte prvi

New Report

Close