Stručnjaci objašnjavaju kako uštedjeti na gorivu i koju čestu pogrešku vozači rade

Autor: Poslovni.hr , 06. srpanj 2022. u 08:44
Foto: Pixabay

Poželjno je u vožnji isprazniti prtljažnik, jer svaka vožnja s nepotrebni teretom u automobilu povećava potrošnju za oko pet posto.

Dok cijene divljaju, vozači traže načine kako uštedjeti na gorivu. Neki su odustali od vožnje autombila, koriste se javnim prijevozom ili bicklima. No uštedjeti na gorivu može se s nekoliko jednostavnih promjena u načinu vožnje.

Prvo i osnovno pravilo štedljive, ujedno i sigurne vožnje je oprezno s papučicom gasom. Okretaje motora valja držati u najoptimalnijem rasponu. A gdje i ako je moguće, dobro je i voziti konstantnom brzinom. Treba izbjegavati nagla ubrzavanja, kao i kočenja.

“Jer, pri takvim aktivnostima opterećenje motora i potrošnja goriva su ekstremni. Upravo zato jer je u vrlo kratkom vremenu potrebno osigurati što veću snagu, odnosno intenzivno smanjivati snagu motora, što zahtijeva ekstremnu potrošnju”, pojasnio je Sinan Alispahić iz HAK-a za Dnevnik Nove TV.

Česta pogreška koju vozači rade je vožnja ili kočenje u leru, misleći da se tako štedi gorivo. Alispahić naglašava kako je, kad je automobil u neutralnom položaju, potrebno isključiti motor.

“Zato što je puno pametnije upravljati i koristiti stupanj prijenosa i otpustiti papučicu gasa i pustiti da se kotrlja, to je štednja”, ističe.

Poželjno je u vožnji isprazniti prtljažnik, jer svaka vožnja s nepotrebni teretom u automobilu povećava potrošnju za oko pet posto.

Dobro je koristiti sustav automatskog isključivanja motora čime se u gradskoj vožnji može znatno uštedjeti, no za taksiste to nije opcija.

Kako koristiti klimu

I za upotrebu klime postoje određena pravila. Na nižim brzinama, propuh je štedljiviji od klima uređaja. Sve do 90 kilometara na sat. Tada fizika nastupa na djelo.

Sinan Alispahić pojašnjava da vozači koriste klimu na način koji nije uputan, a to je do maksimuma. Istraživanja govore da je potrošnja goriva 10 posto veća ako se klima tako koristi.

Prvenstveno zbog sigurnosti, ali i potrošnje, i tlak u gumama mora biti optimalan, inače potrošnja raste za dva posto.

Pridržavajući se ovih uputa, dokazano je, s prosječnih 15 tisuća kilometara godišnje, može se uštedjeti oko tisuću eura na gorivu. Nije sitnica, pogotovo u doba današnjih cijena.

Komentirajte prvi

New Report

Close