Piše: kakonaweb.tportal.hr
Ključne zaključke iz tema internet marketinga za male i srednje poduzetnike sažet ćemo kroz nekoliko odabranih savjeta.
Većina je svjesna značaja interneta u marketingu, neki ga koriste, neki ne, što i nije bitno. Naši autori iznijeli su razmišljanja koja mogu pomoći i onima prisutnima na internetu i u kampanjama, ali i onima koji će to tek postati. I vjerujemo da će vas ne samo inspirirati, već i potaknuti na akciju pokretanja jednog od kanala…
Za sve vas internet entuzijaste pokrit ćemo dva segmenta – društvene mreže i web stranice.
Društvene mreže
“Društvene mreže, formiraju mikro online zajednicu kojoj pripadaju prijatelji i poznanici. Takva zajednica komunicira međusobno, komentira, lajka, dijeli, tvita i retvita informaciju o brendu.” – Marko Sršan
Kako hobi pretvoriti u posao kroz društvene mreže?
“U mom osobnom primjeru klasičnog oglašavanja nema, sve se odvija usmenom predajom ili preko web stranice tj. bloga. Društvene mreže su u toj priči odličan referentan kanal preko kojega dovodim ljude na centralno mjesto – web stranicu tj. blog.” – Mario Poje
Koja je namijenjena za koji tip promocije?
“Facebook, Twitter, Instagram, Foursquare. Svaka od navedenih društvenih mreža ima svoje prednosti i nedostatke, svaka je unikatna svojim funkcijama, od načina do svrhe korištenja, kao što i količina angažman na svakoj od njih varira.
Na Twitteru stvari drugačije funkcioniraju. Komunikacija je brža te, iako se i tamo zajednici želi prenijeti blog post, ideja je slušati i osluškivati tko tvita o cvijeću te participirati u razgovoru. Time se privlači pozornost korisnika koje zanima tema a samim “razgovorom” širi se tema i prema ostalim “followerima”.” – Marko Sršan
Specifičan tip rezultata primjene društvene mreže
“Kako je i naš pristup poslu osobnijeg karaktera, u komunikaciji s kupcima Facebook nam je postao “produžena ruka” dućana. Facebook fan stranica Frizerska opremaima i svoju “sestrinsku” stranicu Umetci za kosu. Vjerojatno hit proizvod među mladima… Još jednom je s Facebookom bilo bitno krenuti na vrijeme ali i odabrati dobro ime.” – Gordan Marković
O web stranicama
“Prilikom kretanja, kao i u svakom poslu, uvijek je pitanje – što je krajnji cilj, odnosno što se želi postići kao rezultat pojedine aktivnosti.
Na našem primjeru prodaje i dostave posebno dizajniranih aranžmana cvijeća, glavni je cilj pružanje osnovnih informacija o poslovnom subjektu, prezentacija proizvoda te savjetovanje potencijalnih kupaca o cvijeću, o domeni kojom se poslovni subjekt bavi. Također, da bi to imalo smisla – navigacija kroz web stranicu mora biti jednostavna.” – Marko Sršan
Što se pokazalo presudnim saznali smo na primjeru iz prakse
“Prva web stranica koju smo objavili bila je informativnog karaktera te je pružala samo osnovne informacije o nama, koje brendove zastupamo i lokaciju. Ono što se tada pokazalo ključnim jest da smo krenuli na vrijeme. Naime, imali smo veliki izbor slobodnih domena te smo zakupili domenu www.frizerska-oprema.hr.” – Gordan Marković
“Budite kratki i sažeti – Poznato je da je koncentracija web čitatelja puno kraća nego kod čitatelja dnevnog lista. Online korisnik nema vremena iščitavati plahte teksta i brzo odlazi na drugi izvor informacija ako ne pronalazi željeni sadržaj. Čitatelja zainteresirajte prvim rečenicama da ostane uz vas, a kroz daljnji tekst pružite mu konkretne informacije po koje je došao, bez previše okolišanja. Koristite međunaslove kako biste ih uveli u temu koja slijedi. I to nije sve… “ – Zlata Rodin
Pogledajte primjer jednog ugostiteljskog objekta
“Kako se naš mali a veliki hvarski slow food restoran priprema za turističku sezonu osim radeći ono što nam je osnovni posao… upravljanje restoranom? Koje nam marketinške aktivnosti predstoje?” – Maja Mačković
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu