Autor teksta je Jurica Dujmović, marketinški konzultant i urednik portala za poduzetnike Brand manager. Portal je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima i svakodnevno čitateljima nudi besplatne poslovne, knjigovodstvene i marketinške savjete.
Prošli tjedan govorili smo o Oreo keksima, i njihovoj “Dunk in the dark” kampanji, te o važnosti ad hoc marketinga. Ovaj tjedan, jer ste vi to tražili, nastavljamo s ciklusom uspješnih marketinških kampanja poznatih brandova! Vjerujem da svi poznate Colgate pastu za zube i da njihov brand nije potrebno posebno predstavljati. Ipak, možda niste znali da je za njihov zubni konac izrađena jedna od najuspješnijih reklamnih kampanja prošle godine? Kampanju je izradio brazilski Y&R, a sama kampanja na inovativan i zanimljiv način želi pokazati važnost uporabe zubnog konca.
Pogledajmo:
Prošli tjedan govorili smo o važnosti emocija u marketingu, pa naglašavam da i ovaj put emocije igraju značajnu ulogu – pri tome ne govorim o emocijama koje vidite u oglasu, nego o onima koje oglas kod vas izazove. U ovom slučaju, radi se o dvije snažne emocije kojima oglas izvrsno barata: iznenađenje, i nelagoda.
Nelagoda
Nelagodu izaziva sjećanje na sve situacije u kojima smo izašli iz restorana na poslovnom sastanku ili sa susreta s voljenom osobom, a da nismo bili svjesni ostataka hrane koji su nam ostali u zubima. Po ovome Colgate reklama slijedi standardnu matricu: izazivanje potrebe -> zadovoljenje potrebe. Naime, nakon što smo se podsjetili osobne nelagodne situacije gledajući slike, sugeriran nam je proizvod koji će problem riješiti – Colgate zubni konac. Sjetite se – emocije pomažu da reklama ima bolji učinak i da se dulje pamti. Međutim, ono što slijedi, još je zanimljivije.
Iznenađenje
Promotrite slike malo detaljnije i uočite “sitnice” koje vjerojatno niste primijetili na prvi pogled: Na prvoj slici, žena ima “koji prst više”. Doslovno. Na drugoj nije jasno čija ruka grli muškarca, a na trećoj muškarcu nedostaje uho. Zgodno zar ne? I na ovaj način Colgate želi pokazati koliko je uočljiv taj komad hrane koji nesvjesno pokazujete drugima svaki put kad se nasmijete. Pretpostavljam da vas je oglas i nasmijao? Mene svakako jest! Kad sam uočio ove nedostatke, poželio sam je podijeliti s prijateljima. Ovdje dolazimo do glavnog uspjeha ove reklame: viralni učinak
Viralni učinak
Oglas koji poželite dijeliti, upamtiti i poslušati, vrhunski je oglas. U samo tri slike, Colgate oglas nas je “naučio” kako se komadić hrane u našim zubima vidi jasnije od ičeg! Promatrajući parove na slikama, sjetili smo se vlastitih neugodnosti, a otkrivajući skrivene detalje s fotografije, zabavili smo se i nasmijali. Upravo ovaj zadnji segment naveo nas je da ga podijelimo s prijateljima. U današnje digitalno doba razgranatih mreža društvene komunikacije, ništa za kvalitetan sadržaj nije važnije od viđenosti. Upravo zato je ova briljantna reklama školski primjer izvrsnog oglašavanja!
Što nas je naučio ovaj Colgateov marketinški haiku?
1. Ukažite na važnost ispunjenja potrebe/rješavanja problema koji vaš proizvod ili usluga ispunjavaju ili rješavaju
2. Učinite to na uvjerljiv način s kojim se vaša ciljna skupina može poistovjetiti
3. Budite zanimljivi, zabavni i iznenadite svojom porukom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu