Mnogi kažu da je prodaja sve za tvrtku. Onda opet ima i onih koji kažu da je marketing najvažniji. Drugi se kunu u korisničku podršku. No, možda je baš CRM to “sve”. Jer CRM je ono što spaja više funkcija unutar poduzeća, budući da ih snabdijeva važnim podacima, a također ima za krajnji cilj prodaju i povećanje prihoda. Točna definicija bi bila: Customer Relationship Management (CRM) tj. upravljanje odnosima s klijentima je pristup upravljanju tvrtke kroz interakciju sa sadašnjim i budućim kupcima. CRM pristup pokušava analizirati podatke kupaca i njegovu povijest s tvrtkom, kako bi se poboljšali poslovni odnosi s klijentima/kupcima, s naglaskom na njihovo zadržavanje, a kako bi u konačnici ostvarili rast prodaje.
Kako piše BizIT, cilj CRM-a je organiziranje i automatizacija prodaje, marketinga i službe pomoći te upravljanje svim informacijama u svezi klijenata na jednom mjestu i u jednom sustavu.
Kako se provodi CRM?
CRM prikuplja razne podatke o vašim korisnicima s više kanala kako bi dobio što bolju sliku kupca kroz njegovo korištenje vašim sustavom te komunikacijom s vama. Neki od kanala koji se redovito “skeniraju” su službena web stranica/web shop, emailovi, online chatovi s vašim operaterima, telefonski pozivi korisničkoj službi, komunikacija koju s kupcima vodite putem društvenih mreža itd. To su vrijedni podaci koji govore o vašem odnosu s korisnikom tijekom nekog vremena i iz kojih možete iščitati koje su njihove navike i želje, predvidjeti neke korake te im kreirati personaliziranu ponudu.
Cijeli članak pročitajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.https://en.wikipedia.org/wiki/Customer_relationship_management
Uključite se u raspravu