Stižu bavarski prvak i glasnik nove ere u povijesti Škode

Autor: Borivoje Dokler , 14. rujan 2015. u 22:00
Nova Škoda Superb

Ljubitelji BMW-a dočekat će zvijezdu brenda – moćnu sedmicu, fanovi Mercedesa Coupe C klase, a stiže i +najbolja Škoda svih vremena.

Nakon što je predstavljen na prošlom autosalonu u Frankfurtu, BMW serije 7 krajem listopade stiže i na hrvatsko tržište. Prema tvrdnjama bavarskog proizvođača, nova sedmica nadmašuje svog prethodnika u svim segmentima. "Ova generacija BMW-a serije 7 je najluksuzniji, najudobniji te u svakom pogledu najbolji automobil koji smo ikad proizveli u ovoj klasi", kazao je prilikom predstavljanja Adrian van Hooydonk, viši potpredsjednik Dizajna BMW grupe.

Iako već bogato opremljena u serijskoj opremi, nova 7-ica moći će biti dodatno opremljena i funkcijom Executive Lounge koja nudi razinu komfora za klasu višu od svega dosad viđenog. Ovaj paket opreme uključuje automatsku klimu s kontrolom četiri zone, električno podesiva komforna sjedala s funkcijom masaže straga te aktivnu ventilaciju za sva sjedala, s mogućnosti uključenja stražnje konzole Executive Lounge (sklopivi stol i dodatni držači čaša) te entertainment iskustva za stražnja sjedala. Na raspolaganju će biti i M Sport, Pure Excellence i BMW Individual Design paketi opreme, a nova 7-ica bit će prvi serijski automobil na svijetu koji će se pomoću daljinskog upravljača moći parkirati u pravokutne prostore bez da se itko nalazi za upravljačem.

Operativni sustav iDrive kod 7-ice po prvi put s dolazi s zaslonom na dodir, što znači da će kupci moći upravljati sustavima na isti način kao što koriste i moderne mobilne uređaje. Još jedan novitet je i BMW-ova kontrola pokretom. Sustav funkcionira tako da 3D senzor registrira pokrete rukom te se tako mogu jednostavno i intuitivno koristiti funkcije za informacije i zabavu (primjerice za podešavanje glasnoće ili za prihvaćanje odnosno odbijanje telefonskih poziva). Dostupna je i opcija da se odabrana gesta spoji sa željenom funkcijom.

Kao šlag na tortu, tu je i novi držač pametnih telefona integriran u srednju konzolu, koji omogućuje bežično, induktivno punjenje mobilnih telefona po prvi puta u jednom automobilu. Što se tiče motorizacije, 7-ica će biti dostupna s dva benzinska agregata: pojačanim 3.0-litrenim šestcilindrašom turbakom s 326 KS te dorađenim 4.4-litrenim V8 turbom snage 450 KS. Ljubiteljima dizela na raspolaganju će biti 3.0-litreni šestcilindraš s 265 KS ili 320 KS. Svi motori opremljeni su standardnim prijenosom s isto tako unaprijeđenim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.

Sustav pogona na sve kotače xDrive, dostupan je kao dodatna oprema. Najveća novost je je hibridna plug-in verzija (740e) koja u kombinaciji 2.0-litrenog benzinca i elektromotora pruža snagu od 326 KS. Tvornički podaci kažu da prosječna potrošnja iznosi 2,1l/100km, a autonomija vožnje isključivo na struju je 40 km. A hoće li svi ti aduti biti dovoljni za borbu s Mercedesovom S-klasom, pokazat će vrijeme. Jedno je sigurno, oba automobila spadaju u vrhunce autoindustrije i davanje prednosti jednom nad drugim je više stvar osobnog ukusa nego nekih ozbiljnih argumenata. 

Poslastica iz Stuttgarta
Onima kojima su ipak više pri srcu automobili iz Stuttgarta, sigurno će razveseliti da u prosincu u Hrvatsku stiže i Coupe verzija Mercedesove C-klase. Kao najsportskija varijanta C-klase, Coupe podiže već poznatu eleganciju i stil na sportskiju razinu. Upečatljiv prednji dio s 'dijamantnom' maskom hladnjaka i dugim poklopcem motora otkriva sportske ambicije. One se još više ogledaju u 15 mm nižim ovjesu nego kod limuzine, što je posebice izraženo u kombinaciji sa serijskim 17-inčnim kotačima. Sve to prati dinamički podešeno podvozje, koje s opcijskim zračnim ovjesom čini osnovu za visoku razinu udobnosti ovjesa uz izraženu agilnost.

Na početku prodaje Coupe će biti dostupan s četiri benzinska (156 do 245 KS) i dva dizelska motora (170 i 204 KS). Novost na tržištu je i Škodu Superb, za koju češki proizvođač automobila sa 120 godišnjom tradicijom, tvrdi da je njihov najbolji ikad proizveden model. I tu su vjerojatno u pravu. Za razliku od prve i druge generacije Superba, prema kojima su 'zagriženi' zaljubljenici u automobile još uvijek bili pomalo sumnjičavi, treća generacija gotovo nimalo ne zaostaje za svojim njemačkim 'bratićima' – Audijem A6 i VW-om Passatom. Izražajan, moderan dizajn uparen s nizom najnovije tehnologijom Volkswagen grupacije pogurao je Škodinu limuzinu u – vrh više srednje klase.

Iako tek mrvicu duži i širi od prethodnika, novi Superb apsolutni je prvak klase u ponudi prostora na stražnjim sjedalima i u prtljažniku (625 litara). Novi Superb je i udobniji od prethodnika, tako da će svaki prevaljeni kilometar s njime biti užitak. Prvi se put u nekom Škodinom modelu koristi adaptivna regulacija voznog postroja Dynamic Chassis Control (DCC), uključujući i odabir profila vožnje. Premijeru u nekom Škodinom modelu doživio je i novi automatski trozonski klima-uređaj, te grijanje vozila u mirovanju. Novost je električno otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika jednostavnim pokretom noge te mogućnost opremanje kamerom za vožnju unatrag.

Umjesto jednog, Superb sad ima čak dva pretinca za kišobran, po čemu je 'dvostruko bolji' i od Rolls-Roycea. Velike novosti kriju se  ispod poklopca motora – u ponudi je posve nova generacija turbomotora s izravnim ubrizgavanjem na osnovi MQB tehnike koji u potpunosti ispunjavaju EU 6 normu te su 30 posto štedljivi u odnosu na prethodnu generaciju. Tu su tri benzinska i tri dizelska motora snage od 120 do 280 KS, od kojih su najsnažniji dostupni s pogonom na sve kotače, a svi osim najslabijih, i s automatskim mjenjačem s dvije spojke. Za sigurnost se brine serijski ugrađenih devet zračnih jastuka, a tu je po prvi put i multikolizijska kočnica koja sprječava da automobil nastavi vožnju nakon sudara bez prethodnog kočenja i upravljanja.

Svoj debi u Superbu ima i funkcija Front Assist i City funkcija koji upozoravaju vozača na sudar te eventualno provode automatsko djelomično kočenje. Dobru zabavu i povezivost jamče četiri potpuno nova infotaiment sustava koji se sada mogu putem SmartLinka praktično povezati s pametnim telefonom. Onima najzahtjevnijima na raspolaganju je i sound sustav Canton s 12 zvučnika i izlaznom snagom od 610 W. A ono što je posebno zanimljivo je cijena – ona se kreće od 183.594 kune za osnovni 1.4 TSI model od 125 KS do 352.503 za 2.0 TSI 4×4 model s 280 KS i najvišom razinom opreme "Laurin & Klement". Vjerojatno će najtraženiji biti model s 2.0 TDI motorom od 150 KS, čija cijena u Ambition verziji (srednja razina opreme) počinje od 221.122 kune.

Ako vam mogućnosti dopuštaju, možete nadodati još 10-ak tisuća kuna i uzeti verziju s 190 KS, s kojim niti u jednom trenutku nećete osjetiti nedostatak snage. U listopadu na stiže i treća generacija Volkswagenova monovolumena Touran. Obiteljski bestseller iz Wolfsburga, koji je od predstavljanja, 2003. do danas, prodan u gotovo dva milijuna primjeraka, dobio je moderniji, 'oštriji' sportskiji izgled po uzoru na Golf  i Passat. To je prvo VW MPV vozilo izrađeno na modularnoj poprečnoj platformi (MQB) što mu je omogućilo brojne konstruktivne i koncepcijske prednosti. Duži je 13, a širi 4,1 centimetar u odnosu na prethodnika, što mu uz novorazvijeni 'fold-flat' sustav preklapanja sjedala osigurava još bolju iskoristivost prostora.

Tako u verziji s pet sjedala (sedam uz nadoplatu) volumen prtljažnika iznosi velikih 1040 litara, a putnicima je na raspolaganju čak 47 različitih odjeljaka i pretinaca za odlaganje stvari. U ponudi je šest modernih motora, tri benzinska i tri dizelska, od kojih svi zadovoljavaju EURO 6 normu. Tri TSI turbobenzica imaju snagu od 110, 150 i 180 KS, dok turbodizelaši raspolažu snagom od 110, 150 i 190 KS. Svi motori serijski imaju Start/stop sustav i obnavljanje energije putem kočenja, što dodatno utječe na nižu potrošnju goriva. Prema stručnjacima iz Wolfsburga, ova nova generacija motora je u prosjeku 19 posto štedljivija u odnosu na prethodnike. Novi Touran po prvi je put dostupan i sa sportskim R-Line paketom.  

Nova Astra
U studenom u prodaju kreće i nova Opel Astra. Profinjeniji, ali i više sportskiji peterovratni 'hatchback' dužine 4,37 metara gotovo je 5 centimetara kraći od prethodnika, ali nudi više prostora u kabini. Nova Astra ima i novu generaciju informacijsko-multimedijalnog sustava R 4.0 IntelliLink s zaslonom od 7 inča koji omogućuje integraciju s pametnim telefonom. Ponuda motora počinje s trocilindričnim 1.0 Ecotec turbobenzincem sa 105 KS s kojim je Astra, barem tako tvrde u Opelu, najčišći i najekonomičniji benzinski model u kompaktnoj klasi (96 g/km CO2 i 4,2l/100km). Ipak glavna zvijezda je novi četverocilindrični 1.4 Ecotec turbobenzinac. Bit će dostupan u dvije verzije, sa 125 i 150 KS, a prema tvorničkim podacima trošit će svega 4,9l/100km. S dizelske strane nudit će se tri motora nove generacije 1.6 CDTI snage 95 – 136 KS. Početna cijena nove Opel Astre kreće od 122.000 kuna.

Komentirajte prvi

New Report

Close