Šokantne PR kampanje vrijedne svjetskih PR nagrada

Autor: Ivan Tominac , 22. rujan 2022. u 22:00
Marina Bolanča, vlasnica i direktorica Abeceda komunikacija/PD

Agencija Abeceda komunikacije dva puta je osvojila prestižnu IPRA Golden World for Excellence (GWA) nagradu.

Svako vrijeme nosi svoju težinu, ali i lakoću stvaranja. Kampanje su dobre onoliko koliko su isporučile rezultat – govori nam u samom početku vlasnica i direktorica Abeceda komunikacija Marina Bolanča.

Iako je danas na čelu hrvatskih agencija najčešće muško vodstvo, poslovni rezultati Abecede pokazuju da uspjeh nipošto nije određen spolom, a o tome progovara i sama direktorica.

Abecedu karakteriziraju predan rad i inovativnost, a da su uspješni u onome što rade govori i činjenica što su četiri puta bili u finalu najznačajnije nagrade za PR kampanje u svijetu, a dva puta su je i osvojili.

Pet bitnih kriterija
Riječ je o nagradi IPRA Golden World Awards for Excellence (GWA), koja nagrađuje samo najkvalitetnije kampanje. “Kvalitetnu kampanju svakako čini njen strateški pristup, cjelovito promišljanje o svim njenim aspektima, od ciljeva koje treba postići do alata kojima se oni postižu.

No, jako važna komponenta kampanje je i njena kreativnost. Dobro promišljeni kreativni elementi ukomponirani u strateški pristup dovest će i do rezultata”, objasnila je direktorica Abecede Marina Bolanča.

Kampanje za IPRA nagradu prijavljuju se iz svih dijelova svijeta u čak 38 kategorija, a najpopularnije su, kako saznajemo iz razgovora s Bolančom, klimatske promjene, korporativna odgovornost, digitalna kreativnost i angažman zajednice.

Međunarodni žiri od 39 stručnjaka iz cijelog svijeta, uključujući Austriju, Finsku, Japan, Saudijsku Arabiju, SAD i UK, ocjenjuje svakog finalista prema pet kriterija: problem ili prilika, istraživanje, planiranje, izvedba i ishod.

100

invalidskih kolica postavljeno je na Trgu bana Jelačića u sklopu kampanje za MUP

“Ovo je nagrada koja pokazuje koliko je vaš rad cjelovit, analitičan i učinkovit i zato je ova nagrada važna. Ona na najbolji mogući način pokazuje izvrsnost”, dodala je Bolanča.

IPRA nagradu su dobili prvi put prošle godine za kampanju obilježavanja prvog Nacionalnog dana sigurnosti cestovnog prometa za Ministarstvo unutarnjih poslova pod nazivom “Kad sigurno voziš, sigurno stižeš”, a ove godine za kampanju “Popis ’21” za provedbu Popisa stanovništva, kućanstava i stanova za Državni zavod za statistiku.

Riječ je dvije potpuno različite kampanje sa sasvim različitim pristupom strategiji. U kampanji za MUP dominantno su koristili apel na strah, gdje su odabrali jedan do sada nedovoljno naglašavani aspekt opasnosti od vožnje koja nije prema pravilima, a to je invaliditet kao posljedica stradavanja koji mijenja život osobe koja je nastradala, ali i njene obitelji.

O tome se, kaže Bolanča, nedovoljno govori, a oni su za svoju kampanju uzeli podatak da godišnje u Republici Hrvatskoj oko 100 osoba ostane trajni invalid nakon prometnih nesreća. “O postavljenih 100 invalidskih kolica na Trgu bana Josipa Jelačića dugo se pričalo, ne samo zbog šokantnog prizora, nego i zbog poruka koje su na njima stajale.

Poruke su budile emocije jer su govorile upravo o onome što su osobe izgubile zato što su zbog nepridržavanja prometnih pravila postale osobe s invaliditetom”, istaknula je direktorica Abecede Marina Bolanča.

Najveća nagrada – spašeni život
Kampanja za Popis je, s druge strane, bila poticajna i edukativna. Popis je po prvi puta bio digitalan i trebalo je građane motivirati da se samostalno popišu. Cijeli proces se tako ubrzavao i smanjivao se rizik od kontakta s popisivačem jer se Popis provodio u vrijeme pandemije. “Ključno i zajedničko za obje kampanje i strateško razmišljanje, pomno biranje alata i taktika kojima smo dolazili do ciljnih skupina”, dodala je naša sugovornica.

Za IPRA-u Abeceda komunikacije prijavljuju samo najbolje i cjelovite kampanje koje imaju ispunjene ciljeve te dobru kreativu proizašlu iz kvalitetne strategije. “Naši se radovi izlažu vrhunskim stručnjacima i samo one kampanje koje smatramo stvarno izvrsnima mogu svoje mjesto naći u prijavi za IPRA-u”, rekla je Bolanča.

Pet kriterija koje IPRA ocjenjuje već smo spomenuli, a da bi se nagrada dobila svaki od njih mora biti na najvišoj razini. “Kriteriji koji se ocjenjuju su upravo oni na kojima počiva uspjeh svake kampanje, bila ona nagrađena jednom takvom prestižnom nagradom kao što je IPRA ili ćemo nagradu dobiti i time što je naša kampanja utjecala na živote i donijela neku promjenu u društvu. Samo jedan spašeni život najveća je nagrada i zbog takvih stvari mi i radimo ovaj posao i zato ga toliko volim”, istaknula je sugovornica.

Ključ uspjeha su ljudi, dodaje. Od njih sve polazi i oni su zaslužni za sve. “Samo sam im pokazala na svom primjeru kako pristupam poslu, vrijednosti koje cijenim i njegujem, odnose prema poslu i naučila sam ih da je svatko lider svog zadatka. Imam visoka očekivanja kada je posao u pitanju i dok ne dođemo do najboljih rješenja ne odstupamo”, zaključila je vlasnica i direktorica Abeceda komunikacija Marina Bolanča.

Komentirajte prvi

New Report

Close