Sedam stvari koje trebate znati o brendiranju

Autor: Poslovni.hr , 22. kolovoz 2013. u 16:47
Thinkstock

Napravite popis problema, potreba, interesa, pitanja i dr. koji su karakteristični za ljude kojima se obraćate.

Autorica teksta je Lana Šutić, content writer, prevoditelj za engleski i španjolski jezik i marketing manager. Lana je stalna autorica na Brand manager portalu za poduzetnike, koji je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima. Portal svojim čitateljima svakodnevno nudi besplatne poslovne, knjigovodstvene i marketinške savjete.

Content marketing, ta velika promjena u dosadašnjem načinu marketinškog razmišljanja, bio je prisutan i u prošlosti, ali danas sve više preuzima vodstvo među marketinškim aktivnostima. Odlikuje ga sinergija različitih formi i stilova komunikacije s publikom jasno definiranog profila, a njegova najveća zasluga je stvaranje i pričanje inspirativnih priča u kojima promocija branda nije nužno u prvom planu, ali obično ispliva na površinu kao snažan popratni rezultat.

Ako Vaša standardna marketinška strategija ne pokazuje željene rezultate, možda ju je potrebno osvježiti odgovarajućom dozom content marketinga. Moguće da ste već posegnuli za nekim od alata content marketinga – otvorili stranicu na Facebooku, napravili ''šaljivi kućni video'' ili dali tiskati neku brošuru/katalog proizvoda. Ipak, kako i sami znate iz nekih drugih iskustava – nije uvijek stvar u onome da se nešto učini (iako je poduzimanje nekog koraka samo po sebi hvalevrijedno), već je važnije kako se učini.

Provjerite našu listu i, ako to još niste učinili, uključite elemente koji nedostaju u Vašu content marketing strategiju:

1. Otkrijte tko je doista Vaša ciljana publika

Ne lutajte tražeći svog idealnog čitatelja i pišući tekstove koji imaju ''od svega pomalo'' (osim ako niste online magazin koji pokriva više različitih područja, ili megatvrtka koja se bavi velikim brojem djelatnosti/proizvodi ogroman asortiman proizvoda). Budite na čisto s time tko je Vaša prava ciljana publika.

2. Saznajte što sve i što točno zanima Vašu ciljanu publiku

Napravite popis problema, potreba, interesa, pitanja i dr. koji su karakteristični za ljude kojima se obraćate. Malo dodatnog posla za bolje rezultate, ali s content marketingom sve je u pravom fokusu. Ako se usredotočite na ono što je Vašoj ciljanoj publici zaista bitno, gradit ćete kuću na čvrstoj cigli umjesto na suhim slamnatim travčicama koje je lako otpuhati.

3. Objasnite bolne točke i (nenametljivo) ponudite rješenje

Definiraj, shvati, poveži se. Tako bismo otprilike saželi stavku br.3. Iako ciljana publika uglavnom jako dobro zna što ju muči, ponekad je korisno osvijestiti taj problem i jasno ga izreći. Time pokazujete da ste razumjeli bolne točke onih koji prate Vaše sadržaje. Publika će se lakše prepoznati u opisu, vjerojatnije odvažiti na komentar i tako s Vama učinkovitije povezati. Kada izgradite komunikaciju koja se temelji na uzajamnom poštovanju i povjerenju, slobodniji ste ponuditi svoj proizvod/uslugu kao logično rješenje.

4. Zatražite mišljenje

Vaš glas nam je važan! Želimo čuti vaše mišljenje! Koliko ste puta pročitali ili čuli ovakve izjave? Nemojte ih preskočiti. Nemojte ih baš ni ubacivati na svakom koraku, ali iskoristite njihovu moć. Tražiti mišljenje od ciljane publike djeluje u oba smjera – Vama može dati koristan feedback o tome što i kako razmišljaju stvarni ljudi, a njima dati iskreni osjećaj važnosti.

5. Ispričajte priču iz prakse

Studije slučaja su izvrsna metoda da opišete svoje iskustvo u rješavanju problema nekog od Vaših dosadašnjih kupaca. Najbolji dokaz Vaše stručnosti i učinkovitosti Vašeg proizvoda je primjer iz prakse.

6. Pazite na riječi

Svaka riječ je važna. Dobro, ne baš doslovno svaka, ali ključne riječi na kojima gradite Vaše sadržaje svakako jesu. Prije pisanja važnih tekstova, prije važnijih marketinških nastupa – istražite i otkrijte koje su to ključne riječi i mudro ih rasporedite unutar teksta. Jer, ni tisuću ključnih riječi neće spasiti tekst bez smisla i reda. Oprezno s riječima!

7. Stvorite pravu atmosferu

…na Vašem webu, blogu, Facebook stranici i drugim društvenim mrežama. Za dobar ''štimung'' važna je dobra kombinacija content marketing alata. Koji su to u Vašem slučaju? Teško da možemo potpuno generalizirati o tome, jer content atmosfera je najčešće individualna stvar. U otkrivanju iste Vam može Vam pomoći content marketing stručnjak pa je najbolje obratiti se jednom takvom.

Komentari (1)
Pogledajte sve

[emo_naivan]

New Report

Close