FOTO: Naši gosti lete u prvoj klasi i ne pitaju koliko što košta, završili su najbolja sveučilišta i vidjeli pola svijeta

Autor: Marija Crnjak , 10. studeni 2022. u 22:00
FOTO: Marija Crnjak

U zadnjih 10 godina nama susjedna država dospjela na svjetske karte luksuznog turizma, a program Royal Seven osvojio je bogate i zahtjevne Amerikance.

‘Girl power’ stotinjak godina prije feminizma, dvorac koji je bio samostan, logor, zatvor i muzej, kovačnica koja se pretvara u atrakciju i seoski turizam, dvorac u kojem možete izraditi vlastitu grafiku, hotel do kojeg vodi brdovita cesta kojom skakuću srne, puding od kruha s tajnim sastojkom, radionica pralina, kušanje slovenskih pjenušaca, i nekoliko slijedova s preporukama Michelina.

Sve to u 30-ak sati, a bez žurbe i taman, može se doživjeti u luksuznom programu obilaska slovenske regije Posavje pod nazivom “Royal Seven”, proizvodu kojeg su u vrijeme covida razvili pioniri i ambasadori luksuznog turizma u Sloveniji, Mattej Valenčič i Matej Knific, partneri u destinacijskoj menadžment kompaniji Luxury Slovenia.

Usto što im je agencija članica Virtuosa, vodeće svjetske grupacije za luksuzni turizam, Mattej i Matej među najzaslužnijima su u kreiranju i promociji Slovenije kao luksuzne destinacije. Na tome aktivno i prilično uspješno rade zadnjih 11 godina kroz brend Luxury Slovenia.

FOT

Srne i bambiji na putu do Tri Lučke
Royal Seven program obuhvaća sedam lokacija, odnosno sedam dvoraca čija se bogata povijest i priče isprepliću s gastronomskom i vinskom ponudom Posavja. Program je i dobar primjer suradnje javnog i privatnog sektora u jačanju konkurentnosti destinacija, a počinje tako što nas luksuzna limuzina kupi na adresi u Zagrebu, kamo nas na kraju i vraća, te raskošnim ručkom na mjestu okupljanja.

U Otočcu na Krki upoznajemo našu Petru Lubej, turističku voditeljicu neiscrpne energije i strasti prema poslu. Ponosna je na program koji je godinu dana nakon uvođenja već vrlo popularan među gostima kojima cijena nije presudna koliko kvaliteta. Dosad ga je obišlo najviše Amerikanaca.

Viteška dvorana dvorca Brežice obnovljena je 2011. i jedinstven je primjer baroknog svjetovnog zidnog slikarstva u Sloveniji/DAVID LOTIč BANOVIć LUXURY SLOVENIA

“To su gosti koji u Sloveniju lete u prvoj klasi i ne pitaju koliko što košta, obrazovani Amerikanci koji su završili najbolja sveučilišta i vidjeli pola svijeta, a zanimaju ih priče, kultura, prošlost, i za njih je obilazak dvoraca vrhunac doživljaja. Rastope se kad čuju da je nešto iz 13. stoljeća”, kaže Petra dok nam uz ručak i vino na Otočcu ukratko opisuje što ćemo sve obići.

Prva postaja je Galerija Božidar Jakac, smještena u raskošnom objektu nekadašnjeg cistercitskog samostana u Kostanjevici na Krki. Jedna je to od najvećih slovenskih galerija, a jezgru čine djela slovenskih ekspresionista.

Nakon obilaska dijelova izložbe spuštamo se u prizemlje, u radionicu u kojoj uz kavu i kekse printamo vlastite grafike, koje ćemo potom dobiti na dar. Na putu prema Brežicama svraćamo do dvorca Mokrice, od pandemije zatvorenog, no obilazimo veleban engleski perivoj s dvorskom kapelom svete Ane te kopijama baroknih figura Četiri godišnja doba.

U ovom izdanju Royal Seven programa imamo privatni posjet dvorcu Brežice, renesansnom objektu u kojem upoznajemo bogatu povijest posavskog kraja, od prapovijesti do danas. Dvokatni dvorac najimpozantnija je građevina u Brežicama, sagrađena u 16. stoljeću na mjestu gdje je stajao dvorac koji je srušen tijekom slovenske seljačke bune 1515. Dvokatno stubište, kapela i Viteška dvorana oslikani su, a dvorana je obnovljena 2011. i predstavlja jedinstveni primjer baroknog svjetovnog zidnog slikarstva u Sloveniji.

Lokacije i restorani za Royal Seven večeru izmjenjuju se, a svaki gost na dar dobiva luksuzno upakirano izdanje detaljnog vodiča kroz vrhunske restorane Posavja. Mi smo večerali u Brežicama kod Debeluha. Zovu ga i najpoznatijim zagrebačkim restoranom u Sloveniji, jer čak 70 posto gostiju dolazi iz Zagreba koji je na samo sat vremena vožnje.

Autori programa Matej Knific i Mattej Valenčič partneri su u destinacijskoj menadžment kompaniji Luxury Slovenia/PD

. Chef i sommelier Jure Tomič tu je kuhinju postavio kao mladić pred 20 godina, danas je član prestižnog međunarodnog udruženja Jeune Restaurateurs d’Europe, a ima i preporuke vodiča Gault Millau te Michelin.

Prije spavanja još nas čeka romantičan obilazak dvorca Sevnica obasjanog samo svijećama, a tu nas pak čeka grofica Mathilda Arco Zinneberg, zadnja vlasnica dvorca koja će nam ispričati svoju uzbudljivu ljubavnu i životnu priču, punu hrabrih poteza žene koja je zbog ljubavi pregazila društvene etikete i norme.

Žene su imale važnu ulogu u prošlosti dvorca koji je danas u vlasništvu općine Sevnica, a Javni zavod za kulturu, sport i turizam te aktivnosti mladih odlučio je gostima predstaviti upravo hrabru Mathildu. Romatika se nastavlja kad nam ispred auta prošeće desetak srna i bambija na putu prema Tri Lučke, luksuznom boutique hotelu i restoranu među vinogradima na brdovitom području Sremič iznad Krškog. Hotel nosi međunarodnu ekološku oznaku Green Key, a Tri Lučke adresa su za finu i domaću hranu s naglaskom na lokalne namirnice, zahvaljujući chefu Dejanu Mastniku i sommelieru Roku Kerinu.

Na doručku nas oduševljava bread pudding, a chef otkriva tajnu da posebnu kremoznost daju kroasani koje stavljaju umjesto kruha.

Čokoladno vino i kovanje željeza
Tu ćemo se, upustivši se u avanturu pripreme pralina u obližnjem dvorcu Rajhenburg, uvjeriti i da je Krško puno više od nuklearke. Dvorac je smješten na stjenovitom uzvišenju, 60 metara iznad ušća potoka Brestanice u rijeku Savu.

Sagradio ga je u 12. stoljeću salzburški nadbiskup Konrad, no stoljećima je dvorcem i njegovim okolnim imanjem upravljala obitelj Reichenburg. Krajem 19. stoljeća dvorac su kupili redovnici trapisti i pretvorili ga u samostan koji je bio aktivan do travnja 1941., kad su ga nacisti pretvorili u deportacijski logor. Godine 1947. trapistički red je raspušten, a dvorac nacionaliziran, a prije nego je postao muzej služio je kao zatvor.

Danas potpuno obnovljenom građevinom upravlja Kulturni dom Krško. Raskošna izložba prikazuje sve faze razvoja dvorca. Trapisti su prvi započeli industrijsku proizvodnju čokolade u Sloveniji. Danas se čokolada proizvodi u Kući Mozer, u blizini dvorca Rajhenburg, u suradnji s tvrtkom Kunej Vino & čokolada.

Kovač Bojan Kunej izradio nam je potkove za sreću/PD

Slijedi i najslađi zadatak na putovanju. U dvorani dvorca u radionici pralina čeka nas Aleš Kunej, čija se obitelj vinarstvom bavi 130 godina, a ljubav prema čokoladi u obitelj je donijela supruga Emanuela. Dvije strasti Kunejevi su spojili u – čokladno vino! Nastalo je u nastojanju da ožive tradiciju trapista pred 9 godina. Kunejevi pjenušci nalaze se i u Peninoteci (penina na slovenskom pjenušavo vino) u podrumu dvorca Rajhenburg, kušaonici pjenušaca Posavja koja je otvorena prije godinu dana.

Prije ručka odlazimo u obližnju lokalnu kovačnicu u Bistrici na Sutli. Iako ne djeluje tako dok tali i teškim čekićem kuje užareno željezo, kovač Bojan Kunej je pred mirovinom, a u više desetljeća aktivnog rada proizveo je tisuće vrijednih proizvoda za različine namjere.

U zadnje vrijeme posebno se traže uporabni predmeti s rustikalnim štihom za objekte posebno u turizmu, u što se sprema i sam Bojan. Uređuje kuću u kojoj planira primati turiste, s kovačnicom kao atrakcijom koja ostavlja bez daha. Sve to priča dok nam kuje male potkove za sreću. Probali smo i oblikovati užareno željezo. Čekić je nevjerojatno težak a željezo se brzo hladi. Ali jako je zabavno.

Naše putovanje se primiče kraju. Iza ugla nas dočekuje Srečko Kunst, vlasnik Gostilne Šempeter, koja već niz godina poslužuje slovensku i domaću hranu te širi vidljivost slovenske kuhinje. Tu nam spremaju pečenog kopuna, koji se posebno za njih uzgaja u slobodnom ekološkom uzgoju, i u tome leži tajna uspjeha. Nakon što su preživjeli covid krizu, Kunstovi šire poslovanje u hotelskom biznisu, proširenjem svog hotela Kunst otvorenom prije 7 godina, doznajemo od Srečka uz domaće slastice.

Istra i Zagreb u programima Luxury Slovenia

Uz destinacijski menadžment, Valenčič i Knific sve su jači u razvoju proizvoda, kao što je i program Royal Seven koji su napravili po narudžbi turističke zajednice Posavja. U svoje programe često stavljaju i susjednu Istru te Zagreb, pogotovo stoga što je najveći dio njihovih gostiju s dalekog tržišta SAD-a. Njihovi gosti borave u najboljim hotelima i jedu u fine dining restoranima, transferi se rade u luksuznim limuzinama, u malim grupama od najviše 10 ljudi.
Prvi su u Sloveniji ušli na američko tržište pa potom i u Virtuoso, a Slovenska turistička zajednica redovito ih koristi za organizaciju press putovanja za novinare i influencere s dalekih tržišta.
“Zahvaljujući ulasku na važna tržišta i tome što smo prepoznali da Slovenija ima mnoge adute i velik potencijal za razvoj luksuznog turizma, malo pomalo uspjeli smo Sloveniju staviti na karte i ljestvice na kojima nije bila. Naši programi su individualizirani i prilagođavaju se željama klijenata, a za vrijeme covid krize osmišljavali smo nove programe”, otkriva Matej Knific.

Komentirajte prvi

New Report

Close