Tehnologija mijenja način kako radimo, kako kupujemo, učimo, a posebno kako se informiramo. Sve spomenuto postalo je digitalno i dostupno odmah, posebno sadržaj, i to svih vrsta.
Nekada smo, govori Don Hudspeth, predsjednik i dekan RIT Croatia, mobitel koristili samo za razgovore i slanje poruka dok danas gotovo sve odrađujemo putem novih medija. Njihova je uloga u našim životima sve važnija, pa su i znanja o njima, ali i o tome kako sadržaj na novim medijima dizajnirati i predstaviti, sve važnija.
Dobro to znaju u SAD-a gdje se na RIT-ovom matičnom sveučilištu studiji Dizajn novih medija izvodi već 20 godina. Ljudi koji su ga pohađali svoje karijere, ističe Hudspeth, razvijaju na najutjecajnijim digitalnim platformama današnjice, od Marvel Entertainmenta, YouTubea, Netflixa, Spotifya do Amazona.
A ta znanja koja mladi američki studenti već 20 godina stječu, od ove su akademske godine dostupna i hrvatskim studentima jer RIT Croatia isti pokreće u Zagrebu.
“Integrirajući ključna znanja iz područja dizajna, komunikacija, tehnologije, umjetnosti i računarstva, Dizajn novih medija (BFA New Media Design) je studij koji studente priprema za digitalna zanimanja budućnosti. To je bio jedan od ključnih razloga za pokretanje baš ovog studija”, ističe Hudspeth, predsjednik i dekan RIT-a dodajući da je studij osmišljen da stvori stručnjake za digitalne medije sadašnjosti, a posebno budućnosti. Također ističe, cilj im je obrazovati studente za zanimanja za koja, osim interesa studenata, postoji potražnja tržišta, a time i sigurna zapošljivost.
4D dizajn i 3D modeliranje
Što se Studija novih medija tiče, objašnjava, riječ je o multidisciplinarnom studiju koje matično sveučilište svrstava u skupinu “New Economy Majors”, transformativnih studija koji su osmišljeni da studente opskrbe znanjima i vještinama koje će im omogućiti da uspješno odgovore na sve kompleksnije izazove modernog globalnog gospodarstva.
“Naši će studenti, vođeni razumijevanjem korisničkog iskustva, znati osmisliti kako dizajnirati i prezentirati sadržaj na digitalnim medijima”, ističe Hudspeth. Konkretno, to znači da će steći znanja iz 2D i 4D dizajna, 3D modeliranja, animacije i pokretne grafike, dizajna korisničkog sučelja (UI), dizajna korisničkog iskustva (UX), informacijskog dizajna, osnova crtanja i dizajna te programiranja.
“Nastava je, kao i kod drugih studija koje provodimo, interaktivna i bazira se na vrlo aktivnom angažmanu studenata. Otprilike trećina nastave podrazumijeva usvajanje koncepata i relevantnih teorija vezanih uz područja kojima se bavi Dizajn novih studija.
Dvije trećine vezane su uz testiranje tih koncepata u praksi – kroz projekte i laboratorijske vježbe, do izravne suradnje s industrijom”, navodi dekan jedinog američkog koledža u Hrvatskoj.
Nakon završetka studija studenti će biti, tumači Don Hudspeth, osposobljeni raditi u ključnim industrijama digitalnih medija, od digitalnog marketinga, razvoja web i mobilnih aplikacija, komunikacija te industrije zabave. “Ono važnije, studentima ćemo dati izvrsne temelje da svoja znanja i karijere dalje razvijaju u primjerice filmskoj industriji, industriji videoigara, ali i drugim industrijama koje tek nastaju”.
Paleta je industrija i zanimanja u kojima će studenti RIT-ovog novog studija svoja znanja u konačnici moći i kapitalizirati dakle, vrlo široka. U budućnosti pak možemo očekivati da će ista biti još važnija kada u obzir uzmemo razvoj tehnologije te sve jači utjecaj digitalizacije i umjetne inteligencije na način na koji konzumiramo informacije.
“Kao i sve drugo u životu, posljedice tehnološke revolucije imaju pozitivne i negativne strane. Ono što iz aspekta obrazovanja mogu reći jest da novi mediji i tehnologija transformiraju i našu industriju. Uloga je dionika tržišta obrazovanja da prate i sagledaju promjene koje se događaju i na najbolji način odgovore na njih”, ističe Hudspeth.
Microblink i Bazzar.hr
U konačnici, kvaliteta obrazovanja u ovom području sasvim sigurno će imati i utjecaj na mjesto koje će Hrvatska zauzeti u tehnološkoj revoluciji. A po tom je pitanju predsjednik i dekan RIT-a Croatia optimističan. Hrvatska ima veliki potencijal, ističe, posebno kada je riječ o talentima.
“O tome svjedočimo svakodnevno gledajući projekte i ideje naših studenata”, kaže te dodaje da je, kada je riječ o digitalnim industrijama u Hrvatskoj, dovoljno pogledati tvrtke koje ostvaruju itekako uspješne rezultate na regionalnom i globalnom tržištu. “Neću biti skroman, pa ću izdvojiti Microblink, ili recimo bazzar.hr, čiji su ključni ljudi naši diplomanti. Takvih je priča jako puno što znači da potencijala ne manjka. Ali manjka kvalitetno školovanog kadra”, kaže.
RIT Croatia kreće od jeseni, a po sekciji će se moći upisati 20-ak studenata. Doduše, cijena studija nije male i za nadolazeću akademsku godinu iznosi 6500 eura. No predsjednik i dekan RIT-a napominje da studenti mogu računati na financijsku pomoć.
“Razumijemo okolnosti tržišta na kojem poslujemo, te svake godine izdvajamo više od 2,6 milijuna kuna u programe stipendija i financijske pomoći za naše studente. Lani smo odobrili financijske potpore za više od 80% kandidata koji su se za to prijavili”, ističe.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu