Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) proglasila je pobjednike 14. Grand PRixa, nagrade koja se dodjeljuje najboljim komunikacijskim projektima u 2020. godini. Pred žirijem je bio težak zadatak jer su ocijenili čak 51 projekt, a osim nacionalnog Grand PRixa, proglašeni su i pobjednici 1. Međunarodnog Grand Prixa. Zbog epidemiološke situacije dodjela je organizirana online, a ususret dodjeli proglašeni su i dobitnici u kategorijama za Komunikatora godine, Antikomunikatora godine i Grand PRix za doprinos struci odnosa s javnošću.
Titulu Komunikatora godine ponio je dr. Natko Beck, vodeći specijalist radiologije u dječjoj bolnici Srebrnjak, dok je na suprotnoj strani nagradu Šipak godine za najlošiju komunikaciju u javnom prostoru osvojio Vilim Ribić, glavni tajnik Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja. Grand PRix za doprinos struci pripao je prof. dr. Dejanu Verčiču.
Vidljivi rezultati
Grand PRix za odnose s javnošću u tijelima državne vlasti te regionalnoj i lokalnoj samoupravi pripao je agenciji Abeceda komunikacije za projekt “Kad sigurno voziš, sigurno stižeš” koji su proveli za Ministarstvo unutarnjih poslova (MUP). Prema ocjeni međunarodnog žirija, s istim projektom Abeceda komunikacije osvojila je drugo mjesto u kategoriji Društveno odgovornog poslovanja.
Kampanja je otvorena 20. listopada gerilskom najavom Nacionalnog dana sigurnosti cestovnog prometa s postavljenih 100 invalidskih kolica na glavnom zagrebačkom trgu i porukama ljudi koji su, zbog posljedica teških prometnih nesreća, ostali prikovani za invalidska kolica.
Na dan obilježavanja prvog Nacionalnog dana sigurnosti cestovnog prometa, 21. listopada u 10 gradova diljem Hrvatske: Zagrebu, Osijeku, Slavonskom Brodu, Varaždinu, Rijeci, Puli, Zadru, Gospiću, Splitu i Dubrovniku postavljena je povelja na koju su se građani imali priliku potpisati kako bi svojim potpisom podržali akciju, ali i prisegnuli da će se pridržavati prometnih pravila i kulture u prometu. Budući da je naglasak bio na budućim mladim vozačima (njih 5000 u deset gradova) u završnim razredima srednjih škola podijeljeni su leci s ciljem poticanja stvaranja dobrih navika tijekom vožnje, dok im je na satu razrednika prikazan informativni video virtualnog policajca.
Prema podacima MUP-a, uspoređujući period između 21. listopada do 31. prosinca 2019. i 2020. godine broj prometnih nesreća se smanjio za 20,4 posto. Prometne nesreće s ukupno nastradalima smanjile su se za 31 posto , od čega su se nesreće sa smrtnim ishodima smanjile za 50, a s ozlijeđenima 30,2 posto.
“Ovog puta se nismo slijepo držali briefa, ali smo uspjeli uvjeriti klijenta da moramo izaći s hrabrijom komunikacijom ako želimo postići rezultate. Komunikacijski rezultati su iznimni, ali rezultat da se ukupan broj nesreća smanjio za čak 20%, čime je spašen 31 život je ono što je stvaran doprinos kampanje”, poručuje Marina Bolanča, direktorica Abeceda komunikacije.
U kategoriji odnosa s javnošću u ustanovama, udrugama i nevladinim organizacijama Grand PRix je pripao projektu “#Manjiporezi: Stop parafiskalnim nametima!” nositelja Maruše Stamać za Udrugu Glas poduzetnika.
Grand PRix za velika trgovačka društva otišao je u ruke Hrvatskog telekoma za projekt “Uvođenje prve komercijalne 5G mreže u Hrvatskoj”, dok je za najbolji projekt u kategoriji odnosa s javnošću u malim i srednjim trgovačkim društvima pobjedu odnijela agencija 404 za klijenta Nanobit i projekt “Nanobit postaje dio vodeće svjetske gaming kompanije Stillfront grupe”.
Najbolji projekt u kategoriji društveno odgovornog poslovana “Startaj Hrvatska” proveli su Spar Hrvatska, Nova TV i Ascanius Media, a nagrada za unutrašnju komunikaciju otišla je u ruke A1 Hrvatska za projekt !Interna komunikacija u A1 Hrvatska za vrijeme COVID-19 krize”. Agencija 404 osvojila je Grand PRix za krizno komuniciranje za klijenta Hrvatska udruga turizma (HUT) i projekt “Hrvatska – najbolja na Mediteranu”. Grand PRix za komunikaciju događanja otišao je u ruke agencije CTA komunikacije i Hrvatske gorske službe spašavanja za projekt “Izložba Tweetova Trending #HGSS70”. I Grand PRix za digitalnu komunikaciju pripao je agenciji 404 za projekt “Croatia osiguranje lansiralo prvo hrvatsko 100 posto digitalno osiguranje”, za klijenta LAQO osiguranje, a 404 proglašena je i najboljom agencijom ovogodišnjega Grand Prixa.
VELIK ISKORAK U SMJERU IZVRSNOSTI
Međunarodni Grand PRix dodjeljivao se u pet kategorija, a Nina Išek Međugorac, predsjednica međunarodnog žirija ističe kako je ova regionalna nagrada velik iskorak HUOJ-a u smjeru izvrsnosti.
“Prvi put u sklopu Grand PRixa kritički promišljamo o kvaliteti prakse i znanja u upravljanju komunikacijom na razini regije. Uključivanjem uglednih predstavnika žirija iz BiH, Slovenije te Srbije okupili smo top znanja i iskustva s našeg prostora, što je na nas, članove žirija djelovalo inspirativno. Koliko je važna naša uloga podsjetili su nas događaji u prošloj godini u kojima je pristup pouzdanim informacijama više od osnovnog ljudskog prava – pa tako pitanje života i smrti. Nagrađeni projekti upravo u tom smjeru, mogu biti primjeri izvrsne prakse bilo gdje u svijetu, i svima komunikatorima motivacija u daljnjem natjecanju u izvrsnosti”, smatra Išek Međugorac.
S njom se složio i Mario Aunedi Medek, predsjednik HUOJ-a koji napominje da kako važnost istinite i pouzdane komunikacije raste, tako raste i odgovornost stručnjaka za odnose s javnošću da budu sve bolji u onome što rade.
U prvoj kategoriji za odnose s javnošću u ustanovama, udrugama i nevladinim organizacijama najboljim je proglašen projekt agencije Vajt i Jana de Jonga za “Uvođenje vize za digitalne nomade – kako je Nizozemac Hrvatskoj osigurao prvog službenog digitalnog nomada”.
Generirana izuzetna pažnja
“Suradnja s hrvatskim Nizozemcem i prijateljem Janom de Jongom na koncu je rezultirala time da je Hrvatska druga zemlja u Europi i među deset zemalja na svijetu koje su kroz svoje zakonodavstvo omogućile boravak digitalnim nomadima. Prema dostupnim procjenama do 2035. godine očekuje se da će na svijetu biti milijarda digitalnih nomada, što predstavlja ogroman potencijal i kompletno novo tržište. Projekt je poseban po tome što je prvi put u Hrvatskoj korišten isključivo LinkedIn za komunikaciju i provođenje cijele kampanje koja je generirala izuzetnu pažnju te dovela do izmjena zakona. Svega tri mjeseca od prvog sastanka s ključnim dionicima promijenjena su dva zakona i dane jasne upute po pitanju reguliranja mirovinskog i zdravstvenog osiguranja”, objašnjava Jerko Trogrlić, voditelj projekta iz agencije Vajt.
Grand PRix za odnose s javnošću u velikim trgovačkim društvima pripao je agenciji Media Val, za projekt “Povezani smo sigurni”, za klijenta Hrvatska udruga poslodavaca (HUP).
“Svjesni smo da se radi o iznimno složenoj temi koja uključuje promjenu svijesti pojedinaca o temi uvođenja 5G infrastrukture. Kampanja je nastala temeljem istraživanja koje smo proveli o stavovima građana na tu temu, koje nam je pomoglo da definiramo i narativ, komunikacijske i marketinške alate i odnose sa svim dionicima. Native kampanje koje smo proveli pogledalo je milijun ljudi, što je za takvu temu iznimno velika brojka. Raditi PR za projekte koji doprinose boljem shvaćanju svijeta i važnosti tehnologije jest i najzahtjevniji, ali i najbolji dio ovog posla i drago nam je da je to prepoznato”, ističe Sofija Babić, voditeljica projekta “Povezani smo sigurni” iz agencije Media Val.
U kategoriji za mala i srednja trgovačka društva Grand PRix je osvojio projekt “Komunikacija i organizacija press centra za otvorenje Europske prijestolnice kulture Rijeka 2020”, agencija Madison Consulting i Media Val za klijenta Rijeka 2020.
Grand PRix za društveno odgovorno poslovanje osvojila je Zagrebačka banka i agencija 404 s projektom “#prviput”, a u kategoriji za krizno komuniciranje nagrada je pripala agenciji Manjgura i tvrtki Mediacor za projekt “Odmor koji zaslužujete je bliže nego što mislite, samo trebate preći granicu”, za klijenta Total Croatia News Bradbury.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu