Dao bi kraljevstvo za još 30 konja. Napisala sam to pretprošlo ljeto u naslovu testa prve verzije druge generacije velikog francuskog SUV-a, Renaultova Koleosa. Mrcina koju sam tada vozila imala je toliko toga što bi svaki vozač poželio i izuzetno mi se svidjela. Ali nešto je nedostajalo. I to jako. Jer takvom divu, čija težina s četvero putnika zna premašiti dvije tone, tada raspoloživih 175 konjskih snaga naprosto nije bilo dovoljno da pokaže svu svoju raskoš.
I mada su me neki zbog te iskrene ocjene prozvali cjepidlakom, netko se u Renaultu očito složio s takvim stavom. Jer unaprijeđena izvedba Koleosa, koji je debitirao 2016., sada nudi upravo tu kariku koja je zapravo naočigled nedostajala – ekstra snagu. Istina, ušminkani Koleos nije dobio 30 konja koje sam zazivala, ali 15 jest i sada u svojoj najjačoj dizelskoj izvedbi pod haubom skriva novu 2.0 dizelsku mašinu sa 190 konjskih snaga.
Razlika između Koleosa koji je prošao make over i onog s početka priče nije drastična, ali je taman dovoljna da zaokruži dojam o ovom velikom i primamljivom automobilu kojem je itekako uspjelo zasjeniti ne tako blistavu prošlost svog prvog pretka predstavljenog 2006. godine.
Da ne bude zabune, ni s nabildanim mišićima Koleos nije divlja mašina, niti će to ikad postati jer riječ je o automobilu čiji je bespogovorni imperativ komfor. Po tomj pitanju i uz nježne, zapravo jedva primjetne dizajnerske preinake, ostaje bezgrešan. Prostranost i udobnost i dalje su njegovi najjači aduti, ali s dodatnom snagom priča o Koleosu sada puno uvjerljivije zvuči.
Minimalne dizajnerske intervencije
I dalje se Koleos čini bitno glomazniji nego što u stvarnosti jest. Gabariti nisu išli u preinake pa je i dalje riječ o 467,2 centimetara duljine, širok je 184,3 cm, a visok167,3 cm. Ušminkana je prednja maska, više je krom detalja, a i svijetla su pomalo redizajnirana. I to je zapravo to, pa će se na neke drastičnije estetske zahvate ipak čekati do treće generacije.
Puno više preinaka Koleos je doživio po pitanju raspoloživih high-tech rješenja pri čemu se najviše pažnje posvetilo sigurnosnim sustavima poput onog za upozorenje na prepreke i pješake, poboljšani aktivni tempomat i nadzor mrtvog kuta, upozoravanje na dekoncentriranost vozača…
No, ono što će ljubitelje napredne multimedije razočarati činjenica je da se u Koleosu poboljšanjima unatoč ne nude rješenja zadnje generacije kakvim se u Renaultu diče ponajviše u novom Cliju. Najveći njihov SUV po tom pitanju ipak zakinut i tako infotainment na 8,7-inčnom, vertikalno postavljenom zaslonu ostaje jedna od najvećih zamjerki kod potencijalnih kupaca kod kojih ova vrsta opreme automobila visoko kotira.
Što se zamjerki tiče, kad je Koleos u pitanju nerijetko se one izriču na račun novog automatskog X-Tronic mjenjača. Neki mu osporavaju povremene trzaje, nepredvidljivost pri visokim brzinama ili pak nepoželjno ponašanje kod pojedinih manevara u gradskoj vožnji, ali moram priznati da sam se na njega prilično bezbolno priviknula i nije mi zadavao osobite probleme u vožnji.
A vožnja je u Koleosu užitak. Naravno, pod uvjetom da njime ne pokušavate nerealno obarati brzinske rekorde. Službeni podaci kažu da mu je sa svježih 190 KS i 380 Nm okretnog momenta do 100 kilometara na sat potrebna 10,1 sekunda te da maksimalno postiže brzinu od 198 kilometara na sat. Na cesti je to sve što vam zapravo treba.
U Koleosu ne treba strahovati od žustrijih ubrzanja i pretjecanja, snažan pritisak na gas katapultirati vas neće, ali će itekako solidno odraditi sve željene manevre. Oprez bih doduše savjetovala u zavojima, jer kao i dobar dio SUV-ova ovakvih gabarita zna se pomalo nagnuti ne kontrolirate li dobro brzinu poteze volanom. Inače je ovo izuzetno lako upravljiv automobil, s kojim problema nećete imati ni na gradskim prometnicama, čak ni na onim jako uskim, jer je robusnosti unatoč poprilično okretan.
Plus je svakako i prilagodljivi pogon na sve kotače uz koji Koleos postaje vrhunska krstarica za daleke staze, mada ne i strastveni off road. I preglednost je jako dobra, a uz sve moguće elektronske pomoći pri parkiranju, ni smještanje automobila na parkirna mjesta ne bi trebalo zadavati muke čak ni lošijim vozačima. Potrošnja se u prosjeku vrtjela ispod osam litara uz napomenu da sam ga najviše vozila na otvorenoj cesti u višim brzinama i bez susprezanja.
Kraljevski dojam
Najljepši dio priče o ovom francuskom gorostasu njegova je fenomenalno prostrana i udobna kabina, bez obzira na to pričamo li o njenom prednjem ili stražnjem dijelu. Initiale Paris – najluksuznija Renaultova oprema ionako zavidan komfor ovog SUV-a podiže na zavodljivu razinu, pri čemu su vozačko i suvozačko sjedalo toliko perfektno izvedeni da biste ih poželjeli u svakom automobilu u kojeg ćete sjesti.
Mjesta ima na pretek, sve je skladno ukomponirano, a primijetila sam da je i završna obrada poboljšana, što ovakav model i zaslužuje. Interijer, dakle, ostavlja kraljevski dojam, a u takvu se raskoš lako zaljubiti.
Kupci će na kraju morati sami procijeniti je li i cijena od 359 tisuća kuna za testni model (osnovni model 246.9000 kn) spada u kraljevsku kategoriju, ali s obzirom na aktualne popuste zbog korona epidemije, nije nerealno očekivati korekcije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu