Konflikte definiramo kao sukob dvije ili više osoba (grupa), zbog različitih ciljeva, interesa i namjera. Da bi došlo do konflikta potrebni su napeti komunikacijski odnosi i određena emocionalna razmjena. Konflikt je najčešće na emocionalnoj bazi, uključuje osjećaj ljutnje i agresivnost prema nosiocu suprotnih mišljenja i interesa, a potaknuti su osjećajem napadnutosti ili frustracije.
Razine konflikta mogu biti unutarpsihički, međugrupni i interpersonalni.
- Unutarpsihički konflikt definiramo kao sukob u pojedincu zbog konflikta raznih uloga koje mora «odigrati» u poslovnoj i privatnoj sferi, te zbog previsokih zahtjeva okoline neusklađenih sa vlastitim sposobnostima i interesima.
- Međugrupni konflikti nastaju među odjelima, grupama također zbog različitih interesa, ciljeva i identifikacija s grupom za koju pojedinac osjeća da joj pripada. Hijerarhijski sukobi razvijaju se između različitih razina i statusa, te u obliku odnosa podređeni/nadređeni. Funkcionalni sukobi javljaju se među različitim grupama zbog njihovih različitih funkcija u nekoj većoj grupi (npr. odjel u firmi).
- Interpersonalni konflikti javljaju se u relacijama odnosa među pojedincima, sukobi nastaju zbog: različitih potreba, mišljenja, interesa, ciljeva, namjera, percepcija stvarnosti, prikrivene borbe za poziciju, želje za moći, akumulacije negativnog osjećanja prema sugovorniku koji nije izražen (sindrom «gutanja»).
Uzroci konflikta:
• Osobni uzroci – nepoznavanje sebe, nekontrolirane emocije, frustracije izazvane od drugih, negativna osjećanja prema drugima i sebi, trenutno stanje (briga, umor, glad, neispavanost), mehaničnost reakcija, osjećaj napadnutosti.
• Komunikacijski uzroci – nepotpunost prenesenih poruka, neslušanje sugovornika, nepažnja na rečeno, predrasude, doživljavanje kritike kao napada ne sebe, krivo tumačenje sugovornikovih poruka i stava, stvarni napad, mnoštvo neizrečenih stvari i osjećanja.
• Sadržajni uzroci – različita mišljenja, ideje, stavovi, uvjerenja, načini rješavanja problema, različiti načini donošenja odluka.
Posljedice stresnog konflikta:
• emocionalni poremećaj (osjećaj straha, ljutnje, depresivnosti, mržnje, bijesa)
• kognitivni poremećaj (loše pamćenje i koncentracija, pad radne i svakodnevne učinkovitosti, mentalne blokade, nesposobnost donošenja odluka)
• socijalni poremećaj (izbjegavanje radnih zadataka i životnih obaveza, negativni odnosi s okolinom, gubitak volje za radom i životom)
• fizički poremećaj (oboljenja, glavobolje, tlak, šećer, čir, kolesterol, umor, itd.).
Iz navedenog proizlazi koliku važnost trebate posvetiti upravljanju konfiktima.
Poslovni dnevnik organizira radionicu naziva "Upravljanje konfliktima" 25. listopada 2016. u prostorijama Večernjeg lista. Budi i ti dio treninga, prijavi se na sudjelovanje OVDJE
Za dodatne informacije obratite nam se s povjerenjem!
Tel: 01 6326 085
e-mail: poslovni-centar-znanja@poslovni.hr
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu