Svi govore kako su novine u značajnom padu i kako print umire, no podaci pokazuju da nije tako. Prema riječima Ive Lovrića, člana uprave Tiska, od 2003. godine kada je prodano 97 milijuna novina, u 2008. godini su tiskani mediji doživjeli rast na čak 128 milijuna prodanih primjeraka. Istina je da je od tada zamijećen i pad, no ne toliko dramatičan s obzirom na krizu. Tako je u 2011. broj prodanih novina jednak kao i prije pet godina, dok je značajno porastao broj novih izdanja. Brojke su to koje je Lovrić predstavio na konferenciji “Print stvara sadržaj” koju je u zagrebačkom hotelu Regent Esplanade organizirala organizacija izdavača, oglašivača i marketinških agencija ABC Hrvatska. A da je tisak življi nego prije složili su se svi sudionici. “Mogu samo potvrditi ove dobre brojke i dobru perspektivu printa koje su negacija konstantnih žalopojki o padu tiskanih medija”, poručio je i Boris Trupčević, direktor Styrijinih izdanja u Hrvatskoj. Kako je rekao, za Styriju je krizna bila 2005. kada je imala samo jedne novine – Večernji list, no od tada su se odlučili za brojna nova izdanja što se pokazalo kao pun pogodak. “Odlučili smo se za širenje portfelja s novinama nove generacije i pokrenuli 24 sata. U taj smo projekt investirali 25 milijuna eura što nam se brzo vratilo. Novine 24 sata promijenile su novinsko tržište. Pojavile se niotkuda i već 2007. postale dominantne na tržištu s dvostruko većom nakladom od bilo kojih dnevnih novina u Hrvatskoj”, kaže Trupčević, dodajući kako je s pojavom 24 sata u Hrvatskoj poraslo kompletno tržište novina, a stvoreni su i novi čitatelji koji dotada nisu bili tradicionalna publika dnevnih novina. Ipak, 2008. godina donijela je krizu, a za Styriju je ona značila i ekspanziju portfelja na magazine uz nadoplatu, akviziciju Poslovnog dnevnika te magazine na sjajnom papiru, a do danas su pokrenuta mnoga samostalna izdanja.
Od jednih do 25 novina
“Od jednih dnevnih novina u nekoliko smo godina stvorili portfelj od 25 različitih izdanja”, istaknuo je Trupčević dodavši kako Styrijina izdanja danas imaju doseg preko 1,2 milijuna čitatelja čime vode u tržišnoj utakmici. No uz jaka tiskana izdanja, stvoreni su i najčitaniji internetski portali što samo pokazuje da se tisak ne bori protiv tehnologija, već s njima surađuje. Ambicija konferencije “Print stvara sadržaj” bila je upravo kreirati bolju budućnost tiskovina ili, kako ih nazivaju tvornica sadržaja, koje su utjecajnije od bilo kojeg drugog medija. A da se tisku ne piše tako crno dokazuje i primjer najtiražnijeg magazina u zemlji – OK. “Mi se u ovom poslu osjećamo ok i to punih 10 godina, jer je OK magazin koji je prvi punih 10 godina. To možda ne govori mnogo o brendu, ali govori mnogo o publici koja konzumira sadržaj koji nudimo”, rekao je Neven Kepeski, glavni urednik magazina OK i Teen, a to su postigli tako što su razvili autentičan model, slušali zahtjeve svoje publike, ali i tako što još uvijek odbijaju biti prisutni na webu. “U 2012. se osjećamo isto kao i radnici u Audiju koji razmišljaju o tome kako će nestati nafte, ali su istovremeno dobili bonus od 8300 eura. Osjećamo se ugroženi kad čujemo da će internet uništiti print. Svi smo nasjeli na priču kako će digitalne tehnologije uništiti print, no koliko smo na udaru mi toliko su na udaru i sve ostale industrije – od glazbene do filmske i mnogih drugih”, poručio je Kepeski dodajući kako je činjenica da će umrijeti samo nekvalitetan print.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Zašto sječi šume za proizvodnju papira kad može digital?
Uključite se u raspravu