Hrvatsko tržište online media oglašavanja, prema istraživanju IAB Online Media AdEx, kontinuirano raste.
U 2022. njegova se vrijednost procjenjuje na više od 110 milijuna eura, što, unatoč ranijim optimističnim prognozama, premašuje sva očekivanja te predstavlja porast od 21% u odnosu na 2021. Za 2023. godinu procijenjen je rast od 12%, čime domaći online sektor zauzima sve važniju poziciju.
“Mnogi su čimbenici u 2022. godini pozitivno utjecali na daljnji rast digitalnog oglašavanja. Zahvaljujući lanjskom istraživanju IAB-a Croatia povećala se svjesnost javnosti o ulaganjima u online oglašavanje u RH.
Dodatan optimizam stvorio se dobrom turističkom sezonom i povećanom potrošnjom u drugoj polovici godine, uključujući i nogometni SP. Novi izazovi očekuju se tijekom cijele 2023. godine, primarno pod pritiskom inflacije i ostalih ekonomskih kretanja.
Kvalitetno i strateški pametno ulaganje u oglašavanje sada je važnije nego ikada”, izjavio je Vjekoslav Srednoselec (dentsu Croatia), član radne skupine za IAB Croatia Online Media AdEx.
Najveći udio u ukupnom iznosu u 2022. ostvaruje display oglašavanje s 41%. S 30% slijedi oglašavanje na društvenim mrežama, a potom oglašavanje na tražilicama s 20% udjela u ukupnoj investiciji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu