Anonimni dostavljač pizza iz SAD-a, koji je tijekom školovanja radio u tri različite pizzerije, odlučio je na internet stranici imgur.com iznijeti odgovore na najčešća pitanja kupaca, odnosno naručitelja pizze, kao i činjenica vezanih uz poslovnu politiku pizzerija.
Nakon nekih od ovih stvari razmislit ćete dvaput prije nego nazovete i naručite pizzu pola sata prije 'fajrunta'.
1. Tko plaća gorivo?
Jedno od najčešćih pitanja koje je čuo kao dostavljač jest – plaća li mu pizzerija gorivo? Odgovor je ne. Naime, tijekom intervjua za posao je jasno definirano da je za gorivo te popravak auta za dostavu zadužen sam dostavljač .
2. Posebni zahtjevi
Ponekad mušterije (barem je to običaj u Americi) traže od dostavljača da nacrta neki zabavan sadržaj na kutiju za pizzu, ili čak da im na kartonskoj kutiji 'ispričaju vic'. Međutim, s obzirom na gužve i kaotičnu situaciju koja vlada u kuhinji, ponekad nisu u mogućnosti ispuniti zahtjeve svojih kupaca. "Pitali su me crtamo li šaljive slike i pišemo li viceve na kutije za pizzu. Tu i tamo netko poželi pročitati vic na kutiji. Jednom su nas zatražili da nacrtamo 'zlu istraživačicu Doru' (op.a. poznata animirana serija koji se prikazuje i u Hrvatskoj pod nazivom 'Dora istražuje'). Nemojte se uzrujavati ako ne stignemo napraviti bilo koju od tih stvari. Mnogi ljudi ne znaju za kaos koji nastane u pizzeriji za vrijeme najveće gužve. I onih nekoliko puta kada nađem vremena da ispunim želju kupca, on otkrije što sam učinio tek kada sam odavno otišao s njegova praga. Za dostavljača je to kao da ispriča vic, ali nikada ne dozna je li mu se tko nasmijao ili cijenio trud", piše anonimni dostavljač.
3. Vrijeme dostave
Neki su kupci nezadovoljni jer moraju dugo čekati na isporuku narudžbe. Međutim, treba uzeti u obzir činjenicu da isporuka ovisi o broju kuhara, dostavljačima, gužvi, dobu godine te nizu drugih faktora.
4. Napojnica
Kupci često postavljaju pitanje koliku je napojnicu dovoljno dati dostavljaču? Naime, prilikom plaćanja bi trebalo ukalkulirati koliko je dostavljaču bilo potrebno vremena da donese pizzu do vas. Ako je vozaču trebalo 20 minuta da dođe do vas (znači sveukupno 40 minuta), morate shvatiti da je za to vrijeme mogao isporučiti pizzu na tri ili četiri lokacije i zaraditi više novca. U takvim slučajevima, piše anonimni dostavljač, ne škrtarite na napojnicama.
5. Kasna narudžba
Dostavljač vam neće zamjeriti ako nazovete i naručite pizzu 30 minuta prije zatvaranja restorana, međutim, bilo bi vrlo korisno u tom slučaju dostavljaču dati veću napojnicu. Iako treba imati na umu da se pola sata prije zatvaranja pizzerije počinje čistiti, a zaposlenici jedva čekaju kraj radnog vremena u večernjim satima i odlazak kući.
6. Kriva narudžba
Dostavljači najčešće pogriješe kada zatražite piće uz jelo, odnosno nije rijedak slučaj da ga zaborave donijeti. Mogu zaboraviti i druge stvari poput bešteka, salveta… Međutim, kada ne dobijete određenu namirnicu unutar svoga jela, onda krivnja pada na drugog zaposlenika pizzerije. U tom slučaju možete nazvati voditelja pizzerije, koji vam ponekad može ponuditi besplatnu hranu kao vrstu odštete. Nemojte zaboraviti da u većini slučajeva nećete dobiti novce nazad ako dođe do zabune u vašoj narudžbi.
7. Vaša adresa
Ljubitelji pizze nemaju pojma što dostavljač o njima izgovori dok se vozi mračnim ulicama tražeći vaš 'izlizani', jedva vidljivi kućni broj. "Mislim da neki ljudi ne shvaćaju koliko je teško naći njihovu adresu tijekom noći. Molim vas imajte na umu da Googleove mape ne funkcioniraju uvijek savršeno i neki novi vozači se izgube. Često. Nemojte se iznenaditi ako vas dostavljač nazove i pita gdje to zaboga živite", priznaje dostavljač.
8. Plaća
I na kraju – plaća. Neki ljudi misle da su dostavljači u Americi plaćeni kao neki konobari, odnosno 'manje od minimalca' jer dobivaju napojnice. "Uobičajeno imamo minimalnu plaću, samo na svom prvom poslu bio sam plaćen manje od 'minimalca'. A da vam iskreno kažem, nisam siguran ni da sam tamo bio legalno zaposlen", piše dostavljač.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Koji bezvezni rezon za ostavljanje napojnice. Ako je dostavljač “mogao” otići na nekoliko drugih mjesta i zaraditi više – zašto to nije učinio? Dostava pizze nije humanitarna djelatnost. Naručitelj je isto tako mogao skoknuti do noćne pekare (postoje, naime, i takva mjesta) i platiti manju cijenu nego za dostavljenu pizzu.
Dostavljači moraju sami procijeniti gdje im nije isplativo raditi dostave i lijepo odbiti uslugu tim lokacijama.
Uključite se u raspravu