Omer Senguler, za sebe kaže da je strastveni zaljubljenik u marketing. U posao je ušao gradeći svoje tvrtku za oglašavanje.
U marketingu, oglašavanju i brendiranju je od 1986., a kao poduzetnik je osnovao tri greenfield tvrtke – Panel agencija za oglašavanje, MAGIC Outdoor i Mars proizvodnja te ih prodao međunarodnim investitorima i stekao poslovno iskustvo u brend menadžmentu, globalnom brendiranju, prodaji, marketingu, plasmanu i stvaranju koncepta. Tvrdi da poslovno iskustvo duguje klijentima, savjetnicima i članovima tima. Na PRO PR konferenciji koja se održava od 22. do 25.svibnja u Malinskoj na otoku Krku Sengular će održati predavanje "What makes you a global brand".
30milijuna
dolara cijena je organizacije jednog modnog showa Victoria Secreta
Kako mediji mogu pomoći u brendiranju?
Kao što je Newton je rekao: Ako sam vidio dalje od ostalih to je zato što sam gledao s ramena diva. Medij je taj div i ako stojite na pravom mjestu, možete vidjeti udaljenost i svi mogu vidjeti vas, i postat ćete poznati, ali ako to koristite na pogrešan način, stići će vas vrlo bolne posljedice. Korištenje medija je vrlo važno za brendiranje.
Koji su glavni problemi u strategiji brendiranja?
Mislim da je najveći problem nedostatak korisnih podataka i način na koji ste pročitali podatke.
Kao stručnjak, što možete savjetovati proizvođačima na našem tržištu?
Vaš brend je globalni građanin. Ne mislim da ste samo dio Europe. Budite hrabri, koristite društvene mreže na više jezika, definirajte svoju ciljnu skupinu i napravite odgovarajuće sponzorske ugovora.
Koji su svjetske primjeri dobre brend strategije, a koje glavne greške brendiranja u Hrvatskoj u usporedbi s globalnim brendovima?
Coca-Cola je jedan od brendova kojima zavidim, oni imaju vojsku stratega u svome sjedištu, stalno proučavaju svaku regiju, kontinente te ako je potrebno kulture i redizajniraju svoju strategiju brendiranja, ako je potrebno. Tu je i Red Bull koji njeguje strategiju da su sponzor za sve u čemu ima adrenalina i postali su svjetski brend u posljednjih 10 godina sa samo tom jednom strategijom. Samsung se kao brend odlučio usredotočiti samo na tehnologiju te su se fokusirali samo na jedno područje, a sada su globalni brend. Apple, pak , unatoč vrlo ograničenom proračunu za oglašavanje, održava svoja obećanja. Inovativni su te stalno imaju iznenađenja, slušaju svoju publiku educiraju svoj tim, a oni su brend koji se obožava. Glavni problem vaših brendova je da su ih veliki europski brandovi lako istisnuli s tržišta te ne stoje na vlastitim nogama. Savjetujem hrvatske brendove da budu oprezni prilikom potpisivanja M&A ugovora s velikim europskim markama. Budite hrabri i radite na strategiji brendiranja i marketinga.
Koliko su financijska ulaganja potrebna? Je li moguće izgraditi brend strategiju s minimalnim proračunom?
Naravno da je moguće, a jedan od najboljih primjera je Victoria Secret. Oni su 12 milijardi dolara vrijedna tvrtka., a njihova jedina aktivnost brendiranja je show koji se održava svakog prosinca, a stoji oko 30 milijuna dolara.
Pad popularnosti
Kako se nositi s padom popularnosti brenda?
Kada bi to bio moj brend, definirao bih ciljane skupine i osvježio lice branda prema potrebi, stvorio novu komunikacijsku strategiju, radio novu strategiju brendiranja i marketinga.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu