“Problem digitala je što se porast investicije ne osjeti svugdje isto”

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 14. prosinac 2017. u 22:00
Foto: Petar Glebov/PIXSELL

Darko Bakarić, direktor Media polisa govori o trenutnim trendovima u digitalnom oglašavanju, ali i onima koji tek dolaze, kvalitetnoj radnoj snazi i preraspodjeli oglašivačkih budžeta.

Svijet se danas mijenja brže nego ikada, nekoć uhodani marketinški kanali polako ispadaju iz igre te na njihovo mjesto dolaze novi. Također su i zahtjevi klijenata sve specifičniji, dok se zahvaljujući velikom broju različitih društvenih mreža do povratnih informacija može doći lakše nego ranijih godina.

O tome, najnovijim trendovima te budućnosti sektora marketinške industrije razgovarali smo s digital media direktorom Darkom Bakarićem iz jedne od vodećih hrvatskih marketinških i komunikacijskih agencija Media polis.

Među njihovim su klijentima Hyundai, Gavrilović, Tele2, Hrvatska Pošta, Pevec, Wieneberger i Tondach, te brojni drugi manji i veći, a njihova komparativna prednost je što im svima pružaju full service usluge od kreiranja komunikacijske strategije, medijskog planiranja i zakupa, digitala, pa do kreative, produkcije i community menadžmenta.

Koja su obilježja trenutnih trendova u marketingu? Prošle se godine pričalo o preuzimanju digitala, što se dogodilo u međuvremenu?

Danas svaka priča o marketingu koja uključuje termin trendova, uglavnom se odnosi na digital jer digital najlakše donosi i donosit će promjene.  Jučer je to bio video, content marketing, native, engagement.

Danas pričamo o endorserima, influencerima, mikro influencerima, proširenoj stvarnosti, IoT-u, umjetnoj inteligenciji,… Svakim danom brendovima se nudi nešto novo te je važno iz svega razabrati što je najbolje u datom trenutku za brend. Investicija u digital raste, u 2016. na razini domaćeg tržišta bila je tu negdje kao investicija u print, a 2017. investiranje u digital bit će drugo po volumenu. Kod većine naših  klijenta unutar Media Polis grupe investicija u digital je već treću godinu za redom druga po veličini. Problem digitala je da se porast investicije ne osjeti svugdje isto. Puno je kanala, velika je disperzija, svakim danom sve je veća.

Što je obilježilo rad vaše agencije u 2017. godini?

Kako je social media globalno najaktivnije digitalno igralište u 2017., tako je ona u fokusu i u našoj digitalnoj operaciji unutar Media Polis grupacije. 2017. donijela nam je Samsung kao referencu na području kreiranja sadržaja i community menadžmenta za Facebook, Instagram, Twitter, Viber, LinkedIn i YouTube na području Adria regije. Uz već spomenuti Samsung, od proljeća za Wienerberger i Tondach radimo i kreativu, social medije te medijski zakup za cijelu Adria regiju. Za Media Polis, koja je domaća grupacija, pobjede na regionalnim tenderima pokazuju da ima prostora za daljnji rast temeljen na kvaliteti i lokalnoj ekspertizi, unatoč globalizacijskim trendovima. Oformljivanje jakog social media tima, unutar grupacije osigurava nam da našim klijentima pružamo punu uslugu na polju komunikacija. 2017. donijela nam je neke organizacijske i personalne promjene, agenciju i dalje vodi glavni strateg Bruno Bračun, operativno, medijski odjel vodi Sanja Vuković, a kreativan tim i digitalu vodim ja.

Promjena načina konzumacije informacija dovela je do povećanja budžeta marketinških kampanji između 20 i 30 posto u korist digitalnih platformi, što je trend koji će se dodatno osnažiti, prognozirala je vaša struka krajem prošle godine. Je li zaista bilo tako?

U totalu investicije, pokazat će godišnji rezultati nakon blagog oporavka u 2016. ponovo dobivaju negativan predznak iz manje više poznatih razloga.

Unatoč tome kao i u recesiji to se najmanje reflektira na investicije u digitalu – tu tržište sigurno bilježi rast, samo je disperzija veća.

 

Koja je, nakon digitala, sljedeća velika stvar koja se može očekivati u vašem sektoru?

Primjena GDPR-a unutar EU mijenja industriju, ako ne dođe do nekih promjena za par mjeseci bit će prekretnica digitalnog poslovanja. Dobro je da se fokus stavlja na privatnost korisnika, ali u trenutnom digitalnom setupu to će imati jak negativan učinak na digitalni marketing koji počiva na raznim podacima koje korisnici svojevoljno, a da o tome i nisu previše informirani, ostavljaju diljem cyber spacea.

Kreativne su industrije dosta propulzivne po pitanju zapošljavanja i generiranja profita, pa me zanima koliko je, recimo, marketing propulzivan po pitanju zapošljavanja i koje su struke kod vas najtraženije? 

Marketing je struka koja se najviše promijenila u zadnjih 15 godina, ona je danas interdisciplinarna i teško je govoriti o nekoj struci.

Danas je važnije da postoji spremnost i otvorenost za učenjem novih stvari nego neko formalno obrazovanje. Dobri dizajneri, web dizajneri, web developeri, copywriteri, content manageri, community menadžeri tražena su roba – samo ih i nema puno. 

Komentirajte prvi

New Report

Close