Pričanje priča: Tri temeljna pravila za uspjeh

Autor: Jurica Dujmović , 30. rujan 2013. u 12:04
Thinkstock

Svakako, postoje mnoge priče koje biste mogli ispričati o svom brandu i proizvodu i gotovo se svi pristupi čine jednako dobrim i korisnima.

Autor teksta je Jurica Dujmović, marketinški konzultant i urednik portala za poduzetnike Brand manager. Portal je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima i svakodnevno čitateljima nudi besplatne poslovne, knjigovodstvene i marketinške savjete.

Ova tema nastavak je prošlotjedne, pa ukoliko niste, svakako predlažem da se podsjetite i saznate više o tome zašto je baš pričanje priča bitno za vaš marketing. Svakako, postoje mnoge priče koje biste mogli ispričati o svom brandu i proizvodu i gotovo se svi pristupi čine jednako dobrim i korisnima. Ipak, kao i za sve druge marketinške tehnike, i ovdje vrijede neka pravila kojih se potrebno pridržavati želite li ostvariti što bolji uspjeh prilikom oglašavanja. U nastavku slijede tri najvažnija:

Budite autentični

Najbolji materijal za dobru priču doći će iz usta vaših korisnika i kupaca. Pobrinite se zato da im date priliku da se izjasne i prenesu vam svoja iskustva. Njihove priče možda neće biti remek djela marketinške fikcije, ali će zato imati ono nešto što niti jedna maštarija vašeg marketinškog tima nikad neće – autentičnost. Ukoliko ispričate priču koja je topla, ljudska, a k tome i istinita, ostvarit ćete znatno direktniji kontakt sa svojim kupcima, nego li kad je vaš odnos impersonalan, a priča izmišljena. Ne zaboravite – uvijek ciljajte na zadovoljstvo kupca i kvalitetu proizvoda. Ova dva elementa nužan su sastojak dobrih priča koje rezultiraju uspješnim kampanjama. Nadalje, ove dvije komponente nisu samo dobre za oglašavanje, nego su i vama izvrstan pokazatelj kako idete u pravom smjeru.

Provjerite priču

Ponekad kupci neće biti iskreni u svojim svjedočanstvima. Na vama je da odaberete isključivo autentične priče koje su utemeljene na istini. Ovo je pogotovo važno kod većih, medijski popraćenih priča, jer nema ništa gore nego svoj brand ili kampanju temeljiti na neistini. Nakon što se istina zaista utvrdi (bilo nastojanjima konkurencije ili znatiželjnih novinara), vaša priča (a i sve što ste na njoj mukotrpno gradili) srušit će se kao kula od karata. Upravo zato poduzmite sve razumne mjere kako biste utvrdili autentičnost navoda vaših kupaca. Naravno – ovaj korak nije nužan kod kraćih izjava ili svjedočanstava, nego samo u slučaju važnijih, razrađenijih priča koje želite koristiti u nastupu. I naravno – za svaku objavu uvijek tražite pristanak kupca!

Neka priča bude samo početak

Izvrsna priča kao jezgra vaše kampanje (možda i branda!) treba čvrste temelje – istinita iskustva vaših kupaca ili korisnika. Ipak, nipošto nemojte stati samo na njoj – omogućite svojim kupcima da nastave dijeliti svoja iskustva s vama u cilju poboljšanja kvalitete usluge ili proizvoda. U ovome budite ustrajni i angažirani, želeći iskreno unaprijediti uslugu koju plasirate na tržište. Gledano u cjelini – vrhunska usluga, izvrsna i autentična reklama i otvorena komunikacija s kupcima sastojci su čvrstog branda, kvalitetne reklamne kampanje i stabilnog tržišnog nastupa koji će ne samo uzdrmati konkurenciju, nego vas izdići visoko iznad svih ostalih koji samo “rade da zarade”. Svaku sljedeću priču koju ispričate nakon ove, gledat će kupci s drugačijim stavom od onog: “svatko svoga konja hvali…”. Naime, autentičnost izdiže oglas iznad dosadne samohvale i pretvara ga u korisnu obavijest o kvalitetnom proizvodu koji će i drugi željeti koristiti.

Gdje sve to vodi?

I što biva kad se ovako trudite? Gradite istinite priču, štitite kupce i poboljšavate kvalitetu proizvoda? Dobivate JOŠ izvrsnih priča – istinitih svjedočanstava o kvaliteti vašeg proizvoda, koji će vaši kupci još spremnije dijeliti, znajući da se iza svega krije iskren nastup, kvalitetan proizvod i marketing koji je nadrastao puko oglašavanje. Imat ćete čvrst, stabilan i na činjenicama izgrađen brand, za čiju ćete promociju koristiti jednu drugu marketinšku strategiju koja je usko povezana s ovom, a o kojoj ćemo govoriti drugi put: marketing usmenom predajom! Ipak, o tome neki drugi put!

Komentirajte prvi

New Report

Close