Nedostatak radne snage, zakonska regulativa i korištenje novih tehnologija izazovi su u marketinškoj industriji.
Stoga su na sjednici Udruženja marketinga Hrvatske gospodarske komore vodeće domaće marketinške tvrtke raspravljale o novom Zakonu o elektroničkim medijima i pomoći HGK u traženju studenata za praksu. Jednoglasno je prihvaćena inicijativa da HGK, u suradnji sa Sveučilištem u Zagrebu i drugim sveučilištima, bude posrednik za povezivanje tvrtki i mladih kadrova zainteresiranih za rad u marketingu.
Članovi Udruženja osvrnuli su se na stanje i trendove na domaćoj sceni. Cilj je podići marketing na višu razinu i ozbiljnim angažmanom držati korak s međunarodnom konkurencijom, istaknuo je Božidar Abramović, predsjednik Udruženja. Hrvatske tvrtke otvaraju se novim pristupima u oglašavanju, u čemu trenutačno prednjače influenceri kao partneri. "Kreativnošću rješavamo izazove klijenata, a tu funkcija diktira formu. Zahvaljujući internetu danas svaka tvrtka može doći do svojih kupaca", rekao je Davor Bruketa iz agencije Bruketa & Žinić & Grey.
Na promjene u struci znatno je utjecala digitalizacija, a u budućnosti će utjecaj imati regulativa i alati poput umjetne inteligencije, smatra Luka Duboković iz agencije BBDO Zagreb. "Danas je kampanja bez Instagrama praktički nezamisliva, a prije pet godina se praktički nije koristio. Korištenje digitala će se nastaviti intenzivirati i sve više marketinškog budžeta će ići prema tome", napomenuo je.
Osim prilagodbe digitalizacije, Tomislav Presečki iz McCanna kao izazov je naveo nedostatak kvalitetne radne snage, a rješenje vidi u praksi nakon fakulteta. Fokus marketinga i dalje će biti na potrošačima, a ne kanalima kojima se do njih dolazi, premda su društvene mreže izrasle u najveći medij na svijetu, smatra Nikola Vrdoljak iz agencije 404. "Tradicionalni mediji ostat će prisutni jedno duže vrijeme, barem kod nas", rekao je. Marketing se dakle suočava s problemom zakonske regulative i razvojem lokalnog tržišta, a Petar Pavić iz tvrtke S.T.A.R. govorio je o utjecaju Facebooka i Googlea na područja u big techu – privatnost osobnih podataka, neplaćanje poreza, monopolistička tržišna pozicija i copyright.
Naveo je i da su problemi ogromna ulaganja velikih kompanija za lobiranje, fragmentiranost medijsko-marketinške struke te nova paradigma monopola gdje je proizvod besplatan, što buni zakonodavce. Raspravljalo se i o lobiranju za izmjenu Nacionalne klasifikacije zanimanja u kojoj postoje samo dvije kategorije za zaposlenje u marketingu. Voditeljica Odjela za Europsku poduzetničku mrežu i EU programe i fondove potpore za mala i srednja poduzeća HGK, Vesna Torbarina, prezentirala je usluge Komore o potpori kod izlaska na inozemna tržišta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu