Prvi put nakon dvogodišnje pauze Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) odradila je godišnje okupljanje struke, svoju KOMferenciju, a prvi put u sklopu nje dodijelila je i godišnja priznanja za najbolje projekte odnosa s javnošću u Hrvatskoj – Grand PRix.
U osam kategorija prijavljena su 52 projekta, a finale je izborilo njih 28, da bi bio nagrađen 21 projekt u sedam kategorija. Projekte je evaluirao stručni žiri koji čine komunikacijski stručnjaci iz privatnog i javnog sektora kao i pripadnici akademske zajednice, a novost je promjena sustava bodovanja i dodjele.
Prepoznaju se u krizama
Prvi su put, otkako postoji Velika nagrada za najbolje PR projekte, uručena zlatna, srebrna i brončana priznanja. Tko su dobitnici pogledajte u tablici desno od teksta.
”U čak šest kategorija nije dodijeljeno zlato, što znači da je žiri, u kojem je prvi puta sudjelovao kolega iz inozemstva, iz naše prijateljske udruge HURA-e te PR-ovac mlađi od 30 godina, imao visoke standarde u ocjenjivanju”, napominju iz Upravnog odbora HUOJ-a.
HUOJ je drugu godinu zaredom upriličio i dodjelu regionalne nagrade, The Award, s rekordnih 19 prijava. Za Poslovni dnevnik iz udruge su se osvrnuli na stanje sektora i aktualni trenutak u kojem PR praktički dijeli sudbinu cijeloga gospodarstva, koje je unazad dvije godine nagrizano brojnim nedaćama.
”Odnosi s javnošću – kolegice i kolege koji se bave našim poslom, najprepoznatljiviji su kad su akutno najpotrebniji – u kriznim situacijama. Posljednje dvije godine živimo pandemiju, zemlju su nam pogodila dva razorna potresa, počeo je rat u Ukrajini, s njim i energetska kriza, inflacija, recesija.
Društvo se suočava s problemima koji narušavaju mentalno zdravlje, radikaliziraju političku scenu, produbljuju nepovjerenje u praktički sve institucije društva i države, dovode se u pitanje autoriteti poput znanstvenika i liječnika.
Medijski prostor je istovremeno najotvoreniji za sve građane ikad, a cenzure koje prate rat u Ukrajini nisu zabilježene u modernoj povijesti. Kako svijet postaje kompleksnije mjesto za život, odnosi s javnošću postaju sve važnija upravljačka funkcija potpuno usmjerena na komuniciranje točnih, istinitih, provjerljivih informacija na maksimalno transparentan način.
Globalizacija i medijatizacija svijeta kroz internet i društvene mreže, više nego ikad, postavila je izazov pred našu profesiju i PR-ovce da budemo brži, bolji, agilniji, izvrsniji i još posvećeniji organizacijama i društvu za koje radimo”, kažu iz HUOJ-a kojoj je predsjednik Mario Aunedi Medek.
HURA: dugo iščekivani podatak
Struka se, nastavljaju, u posljednje dvije godine pokazala vitalnom funkcijom u upravljanju svim vrstama organizacijama – u javnom, privatnim i nevladinom sektoru, PR-ovci su radili više no ikad.
”Cijela industrija se pokazala prilično agilnom, prilagodljivom i otpornom pa su agencije već u prošloj godini nadoknadili pad prihoda iz pandemijske 2020.”, ističu iz HUOJ-a.
U prilog otpornosti i snazi sektora govori i jučer objavljen podatak, koji se dugo iščekivao – prva hrvatska procjena investicije u online oglašavanje, tzv. Online Advertising Expenditure (AdEx), koju je predstavila IAB Croatia.
”Ukupna vrijednost investicija u online oglašavanje u Hrvatskoj tijekom 2021. procjenjuje se na više od pola milijarde kuna, tj. 89.970.000 eura, a na temelju prikupljenih podataka prognozira se nastavak rasta od gotovo 8 % u 2022.”, navode u IAB-u Croatia (Interactive Advertising Bureau), predstavniku industrije interaktivnog marketinga i svjetske organizacije IAB Global Network, koju u Hrvatskoj zastupa HURA – Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu