Povezivanje ljudi na jezičnoj razini važan je dio poslovnog uspjeha

Autor: PD VL native tim , 06. lipanj 2024. u 07:32
Direktorica Boutique Lingua Gorana Rajčić. Photo: Luka Stanzl/PIXSELL

U Boutique Lingua školi stranih jezika na učenje i usavršavanje stranog jezika gledaju kao na izvrsnu priliku da ljudi, kad imaju više vremena, učine nešto za sebe.

Kako bismo uspješno odgovorili na poslovne izazove u globalnom okruženju, nije dovoljno znati se sporazumjeti i poznavati osnove jezika, jer su ‘na cijeni’ fine nijanse, baš kao i ‘novi jezik’ povezan s kulturom mladih generacija. Kako učiti strani jezik na inovativan način, zna prof. Gorana Rajčić, vlasnica Boutique Lingua škole stranih jezika i prevoditeljskog centra

Uz sve veći napredak AI alata i strojnih prevoditelja stvara se dojam da je učenje stranog jezika “nepotrebno”, jer se sve može lako i brzo “strojno prevesti“. Iako tehnologiju ne treba odbacivati, jer se osnove sporazumijevanja uz malu pomoć aplikacija mogu lakše ostvariti, ona s druge strane dovodi do devalvacije jezika te urušavanja njegove strukture i smisla prenošenja poruka. ‘Vrijediš koliko govoriš jezika’, još je uvijek najjači adut u poslovnom svijetu, a kako bismo uspješno odgovorili na poslovne izazove u globalnom okruženju, nije dovoljno znati se sporazumjeti i poznavati osnove jezika, jer su ‘na cijeni’ fine nijanse, baš kao i ‘novi jezik’ povezan s kulturom mladih generacija.

“U Hrvatskoj postoji svijest o važnosti znanja stranih jezika, a rekla bih da je znanje i korištenje istih, posebno engleskog, jako zastupljeno. Izrazito smo turistička zemlja te je poznavanje stranih jezika neophodno i to postaje svakim danom sve jasnije. Osim toga, Hrvatska je dio Europske Unije i, nikada više, globaliziranog, svijeta te – ako želimo iskoristiti sve mogućnosti koje nam pruža otvorenost za poslovanje u cijelom svijetu – moramo kvalitetno, aktivno i suvereno vladati stranim jezicima. Dobro vladanje stranim jezicima, posebno engleskim, koji je lingua franca modernog doba, nužnost je i važan alat u postizanju poslovnog i životnog uspjeha i napretka. Usavršavanje i učenje stranih jezika u današnjem svijetu neophodan je uvjet, a ne dodatna prednost”, smatra prof. Gorana Rajčić, vlasnica Boutique Lingua škole stranih jezika i prevoditeljskog centra.

Gorana je magistrirala talijanski jezik, književnost i arheologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu te se usavršavala u Italiji na Università per Stranieri di Perugia i u Velikoj Britaniji na Oxford University UTS School for English. Kako je kroz radni vijek imala priliku biti u kontaktu s brojnim top menadžerima, shvatila je, kaže, da većina njih ima potrebu i želju usavršiti znanje engleskog ili nekog drugog jezika. Iako većina nas kroz školski sustav dobije osnove, nedostaju upravo detalji, fluidnost u govoru i ciljane terminologije.

“To je bio i glavni pokretač ideje o jednoj malo drugačijoj školi jezika, centru u kojem ćemo se usko i individualno posvetiti svakom polazniku i kreirati nastavu prema njegovim potrebama, ciljevima i mogućnostima. Naša je misija pokazati da je učenje jezika plemenita i izuzetno korisna vještina te da je svatko od nas sposoban naučiti bilo koji jezik do razine do koje to želi”, kaže prof. Rajčić, naglašavajući kako je trenutak kad strani jezik počinjemo razumjeti, doista, prekrasan.

“Sve više ljudi u Hrvatskoj svjesno je toga i stoga je najčešći motiv naših odraslih polaznika upravo usavršavanje finesa i nijansi te ovladavanje novim jezicima u cilju bolje i srdačnije komunikacije s poslovnim partnerima ili suradnicima. Drago mi je naglasiti kako potreba nije jedini motiv učenja jezika, jer ima sve više polaznika koji žele učiti jezik iz čiste ljubavi prema kulturi, načinu života neke zemlje ili jednostavno iz vlastitog užitka učenja novog jezika. Takvi motivi me posebno vesele jer govore o podizanju svijesti o tome koliko znanje stranih jezika obogaćuje naš život na puno razina”, kaže Gorana.

Engleski jezik postao univerzalan jezik i lingua franca našeg doba, no to, kaže ova stručnjakinja, ne umanjuje važnost i ljepotu poznavanja drugih stranih jezika.

“Često spominjem jedan od meni najdražih trenutaka u našoj školi, koji je divan primjer toga kako je povezivanje ljudi na jezičnoj razini važan dio uspjeha. Javio nam se jedan menadžer globalne kompanije koja je u Hrvatskoj djelovala već dugo i koja je otvarala svoje urede u Sloveniji. On je odabran da organizira i vodi cijeli proces i odnose s klijentima. Prvo što je napravio bilo je da je došao u našu školu i krenuo s učenjem slovenskog jezika. Na prvoj velikoj konferenciji slovenskog ogranka kompanije održao je govor na slovenskom. Takav pristup polučio je uspjeh na više razina: tim je prihvatio menadžera koji je došao iz druge zemlje kao svoga, a njihovo zajedništvo se prenijelo i na vjernost klijenata. Nemjerljiva je vrijednost koju je time dobio”, prisjeća se prof. Rajčić.

Živimo u vremenima gdje nam se pred očima sve brzo mijenja. Jezik i govor nisu iznimke. Tako se upotrebom novih fraza, idioma, kratica povezanih s kulturom mladih generacija stasalih na Internet platformama, prije svega Tik Toku, mijenja i svakodnevan govor. Veliki je izazov, smatra prof. Rajčić, prilagoditi učenje jezika tim novim trendovima koju su neophodni za suvereno vladanje govornim jezikom, no u Boutique Lingua školi svjesni su toga, pa prate trendove.

“U učenju stranih jezika postoji mnogo metoda, većina njih temelji se na nekoj od bitnih sastavnica učenja jezika i zapravo je jako bitno prepoznati koja metoda odgovara osobi, njezinom mentalnom sklopu, navikama i potrebama. Naša škola nema jedan program i jednu metodu, naš je pristup sveobuhvatan i individualiziran i svaki tečaj je jedinstven. Maksimalno se posvećujemo mapiranju predznanja polaznika te definiranju ciljeva i mogućnosti, prema čemu i kreiramo nastavni proces. Iako je većina naših tečajeva individualna, ovaj smo koncept vrlo uspješno prebacili i na grupnu nastavu. Premda smo inicijalno krenuli kao škola samo za odrasle polaznike, s vremenom smo se otvorili i prema tečajevima za djecu. S istom predanošću i individualiziranim pristupom kreiramo nastavu i za naše male polaznike i postižemo sjajne rezultate”, kaže prof. Gorana Rajčić. U dugogodišnjoj karijeri susrela se, kaže, s mnogima koji su smatrali da ‘nemaju žicu’ za jezik, a koje je razuvjerila, jer – ne postoji osoba koja ne može naučiti neki strani jezik. Najvažnije je pronaći pravi pristup i osmisliti nastavu jezika tako da odgovara svakom pojedincu.

Europska komisija rekla je kako je poticanje učenja stranih jezika građana EU važno za ostvarivanje ciljeva europske politike. Također, zbog toga što im zaposlenici nedovoljno dobro poznaju strani jezik, tvrtke bilježe značajne gubitke.Prof. Rajčić izuzetno je sretna što su tvrtke prepoznale koliko je bitno ulagati u edukaciju i napredak zaposlenika, pa je i interes za učenje stranih jezika unutar tvrtki važan dio njezine škole.

“Posebno mi je drago što sve više naših poslovnih klijenata traži učenje hrvatskog jezika za svoje strane zaposlenike i menadžere pa time i naš jezik postaje dio fascinantnog poslovnog globalnog sela”, kaže Gorana Rajčić.

U Boutique Lingua školi stranih jezika gledaju kao na izvrsnu priliku da ljudi, kad imaju više vremena, učine nešto za sebe, pa su osmislili ljetne tečajeve. Kreirani su tako da u relativno kratkom vremenu polaznici svladaju određene jezične vještine, usavrše konverzaciju, podignu jezičnu kompetencija na višu razinu, ali i nauče o kulturi, gastronomiji ili običajima zemlje jezika kojeg uče.

“Gledamo filmove i crtiće, slušamo glazbu, zabavljamo se kroz učenje i učimo kroz zabavu. Imamo tematske radionice za djecu i za odrasle, a dajemo i poseban ljetni popust za intenzivne individualne tečajeve. Ljeto je, uistinu, prilika da poradimo na vještinama za koje često u užurbanoj jesenskoj ili zimskoj sezoni nemamo vremena”, kaže Gorana, koja je za čitatelje Poslovnog dnevnika osigurala popust.

Javi se na mail adresu s naznakom LJETO10 i ostvarite 10% popusta na tečaj engleskog, njemačkog, talijanskog ili francuskog jezika.

New Report

Close